کد خبر: 695073
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه:
همزمان با میلاد با سعادت پیامبر نور و رحمت(ص)، همایش بزرگ هفته وحدت استان کرمانشاه با حضور ۴۵۰ نفر از علما و روحانیت شیعه و اهل سنت در کرمانشاه برگزار می‌شود.
احسان شکری نیا

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: همزمان با میلاد با سعادت پیامبر نور و رحمت(ص)، همایش بزرگ هفته وحدت استان کرمانشاه با حضور ۴۵۰ نفر از علما و روحانیت شیعه و اهل سنت در کرمانشاه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین جواد کرمی افزود: برنامه های هفته وحدت امسال از 13 دی ماه آغاز و شعار امسال این هفته «وحدت جهان اسلام و مبارزه با جریانات تکفیری» انتخاب شده است.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به برنامه‌های هفته وحدت در استان کرمانشاه، ادامه داد: در نخستین روز از این هفته و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه کرمانشاه و نیز امام جمعه اهل سنت این شهر در جمع نماز گزاران مسجد شافعی به سخنرانی می‌پردازند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه، افزود: در چهاردهم دی جشن هفته وحدت در منطقه اورامانات به میزبانی شهرستان پاوه برگزار می‌شود که نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و امام جمعه پاوه سخنران این برنامه خواهند بود.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به برگزاری همایش استانی هفته وحدت در کرمانشاه گفت: این همایش 15 دی ماه در تالار برق برگزار می‌شود که حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه در این همایش به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه 450 نفر از طلاب شیعه و اهل سنت استان کرمانشاه در این همایش حضور دارند، افزود: در ادامه برنامه‌های هفته وحدت در استان کرمانشاه با حضور امامان جمعه کرمانشاه و پاوه در مسجد محمد مصطفی(ص) کرمانشاه، همایشی برگزار می‌ِشود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه، ادامه داد: در روز  16 دی ماه در مسجد جامع ازگله و باینگان و در روز 17 دی ماه در مسجد جامع شهرستان هرسین ویژه برنامه‌های هفته وحدت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کرمی همچنین از برگزاری ویژه برنامه هفته وحدت در شهرستان روانسر خبرداد و افزود: در این برنامه که در روز 18دی ماه و در مسجد جامع این شهرستان برگزار می‌شود، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و امام جمعه روانسر به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی مهمترین ویژگی برنامه‌های امسال هفته وحدت را بهره‌گیری از برنامه‌های این فضا برای مبارزه با جریانات تفکیری بیان کرد و گفت: مهمترین ویژگی هفته وحدت امسال با توجه به جریانات تکفیری و گروهک حقیر و اجاره ای داعش، نمایشی برای وحدت جهان اسلام و مبارزه با تکفیر است.

کرمی از برگزاری ویژه برنامه‌ای در بیستم دی ماه در مسجد زردویی شهر کرمانشاه خبرداد و افزود: در طول سال کارها و برنامه‌های متنوعی پیرامون افزایش وحدت شیعه و اهل سنت در استان کرمانشاه با برگزاری نشست‌های مستمر بصیرتی انجام می‌شود و مردم فهیم این استان سالهاست همزیستی مسالمت آمیز و وحدت آفرینی دارند.

رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف در شهرستان‌های گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب و دالاهو و ثلاث باباجانی، خاطرنشان کرد: هدف نهایی این نشست‌ها در راستای بصیرت بخشی و ایجاد وحدت روزافزون میان برادران شیعه و اهل سنت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه از اعزام 40 نفر از علمای اهل سنت استان به عنوان سفیران تقریب به مکه مکرمه در سال گذشته خبرداد و گفت: امسال نیز 30 نفر از علما و روحانیون اهل سنت استان در قالب یک کاروان اواخر بهمن ماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام کرمی اعزام علما و روحانیت اهل سنت استان کرمانشاه به عتبات عالیات و مشهد مقدس را از دیگر برنامه‌های وحدت آفرینت خواند که برهمین اساس تاکنون  بیش از 100 نفر به این اماکن مقدسه مشرف شده اند.

وی با اشاره به تاکید مسئولان نظام مبنی بر توسعه مسجد، افزود: در حال حاضر بیش از 500 مسجد اهل سنت در استان کرمانشاه وجود دارد که این آمار پیش از انقلاب در این منطقه تنها 50 مسجد اهل سنت بود و افزایش 9 برابری آن حاکی از عمق توجه و بینش نظام برای تقویت بنیان های وحدت در منطقه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه تاکید کرد: باوجود تفاوت جمعیت شیعه و اهل سنت در استان، تعداد مدارس علمیه اهل تشیع در استان کرمانشاه 9 مدرسه است که این تعداد برای اهل سنت استان 10 مدرسه علمیه است و حتی از مدارس علمیه شیعه بیشتر است.

وی افزود: دشمنان همواره درصدد ایجاد اختلاف و شکاف میان مسلمانان هستند که ائمه محترم جمعه در خط مقدم مبارزه با این اختلاف‌افکنی‌ها هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر