کد خبر: 694327
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه:
یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج به عنوان رزمایشی بزرگ برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان در کرمانشاه برگزار می شود.
احسان شکری نیا

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج به عنوان رزمایشی بزرگ برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان در کرمانشاه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار جوان در کرمانشاه ، سردار بهمن ریحانی امروز در نشست خبری برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در کرمانشاه در سپاه نبی اکرم(ص) افزود: دو مولفه اقتصاد و فرهنگ که در عنوان نام گذاری امسال وجود دارد، پرداختن به مقوله های فرهنگی را بسیار مهم و ضروری کرده و تکلیف همه ما عمل به این موضوع مهم است.

وی ادامه داد: امروز شاهد هجمه های هدفمند اعتقادی برای نشانه گرفتن ارزش های اخلاقی و دینی و نیز دفاع مقدس هستیم و دشمنان همه داشته های فرهنگی ما را با توسعه کانال های ماهواره ای و اشاعه سبک های خاص زندگی که با فرهنگ ایرانی - اسلامی ما منافات و ضدیت دارد، هدف قرار داده است.

سردار ریحانی گفت: ما دارای گنجینه های گسترده غنی فرهنگی و دینی هستیم و اگر نتوانیم آنها را در جامعه اشاعه دهیم، به طور قطع کوتاهی کرده ایم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزاری جشنواره یازدهم در حوزه تئاتر بسیج به میزبانی استان کرمانشاه را که در آن بیش از 270 هنرمند از 31 استان و شش منطقه کشور حضور دارند فرصتی مغتنم برای پاسخ دادن به هجمه های دشمنان، معرفی و مقابله با رواج سبک های زندگی غربی، شناخت و معرفی گروه های تکفیری و جنایات آنها عنوان کرد و افزود: هنر در واقع نوعی خاصی از شیوه بیان است که که با بهره گیری از آن می توان سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد نظر رهبری معظم انقلاب را تشریح و فرهنگ و ارزش های حقیقی اسلام، انقلاب و دفاع مقدس را تبیین و به نسل های بعدی منتقل کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در زمینه تهیه خوراک جامعه در برخی بخش ها از جمله فیلم، کتاب و سایر آثار هنری به اندازه نیاز جامعه نتوانسته ایم کاری انجام دهیم ولی برگزاری جشنواره تئاتر در کرمانشاه فرصتی مناسب برای معرفی ارزش های دفاع مقدس این استان و نیز زنده نگهداشتن گنجینه ها و بسترهای فرهنگی استان است.

سردار ریحانی افزود: یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور با حضور هنرمندانی از31 استان و شش منطقه کشور از 15 تا 18 دی در تالار بزرگ انتظار کرمانشاه برگزار می شود و دیدن آثار برای عموم علاقمندان و مردم رایگان درنظر گرفته شده است.

این جشنواره دارای چهار بخش صحنه ای، خیابانی، عروسکی و نمایشنامه نویسی می باشد که به گفته مسوول بسیج هنرمندان کشور تاکنون یک هزار و 50 اثر در این بخش ها به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و آثار برگزیده نیز در جشنواره یازدهم علاوه بر اجرا، مورد تجلیل قرار می گیرند.

براساس همین گزارش 30 چهره شاخص هنری در حوزه تئاتر به عنوان مهمانان ویژه در جشنواره یازدهم تئاتر بسیج  حضور دارند و مراسم اختتامیه جشنواره روز 18 دی در تالار انتظار با حضور مسئولان کشوری و استانی، هنرمندان شاخص و شرکت کنندگان درسرای انتظار کرمانشاه برگزار می شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر