کد خبر: 694313
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
مسئول سازمان بسیج هنرمندان در کرمانشاه:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: بیش از 77 هزار نفر عضو بسیج هنرمندان هستند که بسیاری از این عزیزان از مفاخر و هنرمندان شناخته شده و ملی هستند.
احسان شکری نیا

 مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: بیش از 77 هزار نفر عضو بسیج هنرمندان هستند که بسیاری از این عزیزان از مفاخر و هنرمندان شناخته شده و ملی هستند.

به گزارش خبرنگار جوان در کرمانشاه – دکتر حسین قنادیان امروز در نشست مطبوعاتی برگزاری یازدهمین دوسالانه تئاتر سراسری بسیج در سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه، افزود: در هر عرصه‌ای که بسیج وارد صحنه شده کارها و اقدامات بزرگی انجام داده است و بسیج هنرمندان هم در عرصه های فرهنگی و هنری نقشی موثر و ارزنده ایفا می کند.

وی ادامه داد: یازدهمین دوسالانه تئاتر سراسری بسیج از 15 دی ماه در کرمانشاه برگزار می شود و  بیش از یک‌هزار و 50 اثر در چهار بخش صحنه‌ای، عروسکی، خیابانی و نمایش‌نامه‌نویسی به این جشنواره ارسال شده و 200 اثر نمایش‌نامه‌ نیز در این جشنواره هستند و به اذعان اهالی رسانه و تئاتر این کار فوق‌العاده‌ای است که طی چند مرحله شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و ملی آثار انتخاب شده‌اند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان قنادیان بیان داشت: 120 اثر از 701 اثر صحنه‌ای در مرحله استانی به مرحله منطقه‌ای و 9 اثر آن برای اجرا در مرحله ملی برگزیده شده‌اند همچنین 6 اثر عروسکی نیز در این جشنواره اجرا می‌شوند و خوشبختانه بیش از 50 درصد از کارهای حاضر در این جشنواره موضوعی مربوط به حوزه‌های دفاع مقدس دارند.

قنادیان از تعداد 77 هزار نفر عضو بسیج هنرمندان بیش از 6 هزار نفر را از هنرمندان عضو رشته هنری تئاتر عنوان کرد و گفت: تئاتر باید در خدمت اعتلای کشور باشد و تلاش های خوبی در این باره صورت گرفته اما متاسفانه همچنان متون نمایشی و نمایش‌نامه‌ها برگرفته از فرهنگ بیگانه است و در برقراری ارتباط با مردم دچار مشکل است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان بیان داشت: پایه‌های تئاتر باید نوسازی شود و این هنر را باید در بین مردم و حتی به سطح مساجد آورد.

قنادیان افزود: امروز این ارتباط مردم با تئاتر کم‌رنگ شده و لازم است که پایه و اساس این هنر جذاب در دل مردم نهادینه شود.

وی ادامه داد: هنر اسلامی باید کاری کند که لباس بیگانه را از تن هنر جامعه بیرون کند و جهت‌گیری اصلی بسیج نیز کشف استعدادها در این حوزه‌هاست.

این مسئول گفت: بسیج هنرمندان هنر را با دیدی همه‌جانبه می‌بیند و موسیقی نیز یکی از هنرهایی است که مکمل کارهای هنری دیگر است.

قنادیان همچنین از رونمایی 20 اثر موسیقیایی طی روزهای آینده خبر داد و افزود: برای ساخت این آهنگ‌ها 70 نفر از هنرمندان سراسر کشور شناسایی و پالایش شده‌اند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گفت: اجرای سمفونی‌ها مشکل موسیقی را حل نمی‌کند و باید موسیقی‌های مغفول مانده همانند موسیقی آیینی، سنتی، کار، زندگی، شادی، دوبیتی‌خوانی‌ها و... را احیا کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر