کد خبر: 692073
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سیستم آمریکا بر مبنای تبعیض نژادی شکل گرفته است.
بهروج

بهرام بیرانوند در جمع خبرنگاران گفت: ساکنانی که اکنون ادعای مالکیت آمریکا را دارند در اصل غاصبین مهاجمی هستند که از کشورهای دیگر به آمریکا آمدهاند.

 وی اضافه کرد: ساکنان بومی آمریکا میلیونها سرخ پوست را کشتند و میلیونها سیاه پوست را از آفریقا به عنوان برده به آمریکا آوردند تا توانستند این کشور را به این موقعیت برسانند.

بیرانوند یادآور شد: الان هم این سیاه پوستان سهمی در اداره کشور ندارند و هیچ‎گونه ارزشی برای آنان قائل نیستند.

نماینده مردم بروجرد با بیان اینکه سیستم سیاسی و اجتماعی آمریکا بر مبنای تبعیض نژادی و خوی استعمارگری شکل گرفته است، ادامه داد: از سردمداران آمریکا انتظار عدالت و اصول اخلاقی را نباید داشته باشیم.

وی تأکید کرد: بدون شک اگر دستشان میرسید نسل این سرخ پوستان و سیاه پوستان را منقرض می کردند.

بیرانوند خاطرنشان کرد: نزدیک به دو میلیون زندانی در زندانهای آمریکا به سر می‎برند که 61 درصد از این زندانیان سیاه پوست هستند. اینها سیاه و سرخ پوستان را فقیر نگه داشته و فقر از همه لحاظ بر این نژاد وارد میشود از جمله فقر فرهنگی که به دنبال آن تبعیض نژادی هم بر این قشر تحمیل میشود.

این نماینده مجلس افزود: وقتی فقر فرهنگی باشد آن منطقه جرمخیز میشود. حداکثر ساکنین سیاه پوست 20 درصد هستند و اینکه 61 درصد از زندانهای آمریکا را سیاه پوستان تشکیل میدهند نشان دهنده تبعیض نژادی و نگاه یک سویه سردمداران آمریکا نسبت به سیاه پوستان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار