کد خبر: 691562
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
جوان گزارش می دهد:
فیلم شیار 143 در حالی که از چند روز گذشته در استان چهارمحال و بختیاری به اکران گذاشته شده با استقبال گسترده مردم این استان روبرو شده است.
خاطره حسینزاده

به گزارش خبرنگار جوان؛ فیلم «شیار 143» که بر اساس برداشتی از کتاب «اختر و روزهای تلواسی» نوشته نرگس آبیار ساخته شده، روایت جدیدی از دفاع مقدس است که داستان مادر شهیدی به نام الفت را تصویر میکند که عاشقانه انتظار بازگشت فرزندش را میکشد، خبرهای خوبی برای او می رسد، اما امتحان بزرگی هم در راه دارد ...

این فیلم که توسط نرگس آبیار کارگردان جوان سینمای کشورمان ساخته شده، در اولین اکران خود در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فجر با استقبال بسیارخوب مخاطبان روبرو شد، به نحوی که پس از پایان نمایش این فیلم در برج میلاد و در جمع اصحاب رسانه و منتقدان، تماشاگران برای دقایقی به تشویق ممتد و طولانی عوامل فیلم پرداختند و ابراهیم حاتمی‌کیا فیلم «چ» تازه‌ترین اثر خود را به «شیار 143» تقدیم کرد.

فیلم «شیار 143» همچنین توانسته رضایت تماشاگران را جلب کند و در صدر آرای مردمی جشنواره سی و دوم فیلم فجر قرار گیرد و همچنین نامزد دریافت سیمرغ بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن، بهترین چهره‌پردازی و بهترین صدا شود.

انتخاب این فیلم به عنوان فیلم برتر تنها به تماشاگران محدود نشد بلکه منتقدان و مدیران فرهنگی هنری نیز از این فیلم استقبال کردند و آن را اتفاقی نو از جنس سینمای دفاع مقدس نامیدند.

اما در کنار بازی خوب هنرمندانی چون مریلا زارعی، سایر عوامل و هنرمندان این فیلم نیز خوش درخشیدند و توانستند چنین اثر خوبی را به ملت ایران عرضه کنند.

گلاره عباسی یکی از بازیگران این فیلم است که توانست نقش خود را به خوبی ایفا کند. وی متولد تیر ماه سال ۱۳۶۲ است. اصالت پدرش به استان چهاارمحال و بختیاری برمی‎گردد و مادرش کرمانشاهی است.

وی فارغ التحصیل رشته معماری از دانشکده هنر و از دانش‌آموختگان کلاس‌های بازیگری امین تارخ می باشد 

گلاره عباسی فعالیت خود را در سینما به طور حرفه‌ای از سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم "یک گزارش واقعی" شروع کرد. او پس از آن در فیلم‌های "اشیا از آنچه در آیینه میبینید به شما نزدیکترند" و "شیار ۱۴۳"  به کارگردانی نرگس آبیار شرکت کرده است.

 

گلاره عباسی علاوه بر سینما نیز در چندین سریال تلویزیونی حضور داشته است که می‌توان به سریال نون و ریحون، سریال حیرانی، سریال شیدایی، بچه‌ها نگاه می‌کنند، کتاب فروشی هدهد، مهرآباد، گمشده، سریال تکیه بر باد و سریال مدینه اشاره کرد.

 

درخشش گلاره عباسی در شیار 143 نیز مثال‎زدنی است؛ بازی مریلا زارعی در فیلم «شیار 143» به قدری قدرتمندانه است و به چشم می‌آید که قاعدتا به دلیل پررنگ بودن شخصیت، دیگر نباید جای چندانی برای دیده شدن سایر بازیگران باقی بگذارد. اما بازیگران کاربلد آموخته‌اند چگونه حتی در نقش‌های به لحاظ حجمی کوچکتر هم گلیم خود را از آب بیرون بکشند.

این اتفاق در این اثر سینمایی تحسین شده هم افتاده و بازیگران نقش‌های مکمل و کوتاه‌تر هم به سبب درک درست فضای فیلم و ارتباط خود با شخصیت مرکزی اثر و آگاهی و تحلیل درست از نقش خود هر کدام نقش را به زیبایی و تاثیرگذاری کامل ایفا می‌کنند.

گلاره عباسی بازیگر نقش فردوس، دختر الفت هم به سبب رعایت همین موارد ذکر شده و شاگردی کردن در محضر استادان برجسته و تجربه ده ساله در فضای بازیگری حرفه‌ای سینما و تلویزیون، موفق شده با اجرایی تاثیرگذار چشم‌انتظاری یک خواهر را به تصویر بکشد.

کسی که در غیاب برادر به جبهه رفته، مونس مادر می‌شود و در مسیر تاب آوردن غمی بزرگ و همیشگی صبورانه و وفادارانه همراهی‌اش می‌کند. البته یکی دیگر از برگ برنده‌های عباسی برای حضور موثر در این نقش، به همکاری قبلی او با نرگس آبیار در فیلم «اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند» برمی‌گردد که در شناخت متقابل و تعامل او با کارگردان نقش بسزایی داشته است

گلاره عباسي بازيگر «شيار 143» درباره نقش خود در اين فيلم و همچنين ويژگي‌هاي جهانشمول اين اثر سينمايي توضيح داد و گفت: در طول فيلم در خدمت نقش فردوس بودم و به هيچ عنوان قصد نمايش دادن خودم به عنوان بازيگر را نداشتم و معتقدم ساير بازيگران و حتي مريلازارعي بازيگر نقش الفت منيت را به عنوان يك بازيگر كنار گذاشت و معنا و فحواي كلام را صادقانه به تصوير كشيد.

عباسي با اشاره به اين مطلب كه فيلم «شيار 143» مرز ندارد و تنها معطوف به سينماي ايران نيست، گفت: اين فيلم تنها متعلق به سينماي ايران نيست بلكه قابليت ديده شدن در عرصه هاي ديگر بين‌الملل را نيز دارد زيرا اين فيلم درباره يك سرزمين است و مسئله انسان در جنگ را مطرح مي‎کند.

شیار 143 هم اکنون در استان چهارمحال و بختیاری در حال اکران است و مردم از این فیلم استقبال خوبی کرده‎اند.

در گفت‌و‌گو با یکی از شهروندان شهرکردی از وی در رابطه با نقش گلاره عباسی در شیار 143 پرسیدیم که وی در پاسخ گفت: در کل این فیلم از بهترین فیلم‌های دفاع مقدس به شمار می‎رود و از تاثیرگذاری بالایی برخوردار است و گلاره عباسی با نقش خود توانست با مخاطب ارتباط خوبی بگیرد.

وی افزود: عواطف ناب و پاک بسیاری از مادران و دختران ایران اسلامی با مشاهده این فیلم به جوشش درآمده و همه مادران و دختران کشور با تماشای این فیلم نوعی همزادپنداری کرده‎اند.

لیلا وفادار از کارگردان‌های موفق استان نیز در این رابطه تصریح کرد: از مهمترین ویژگی‌های شیار 143، کششی است که مخاطب را تا پایان فیلم به خود جذب کرده و اوج و فرودهایی که در آن وجود دارد سبب شده تا مخاطب تا آخرین لحظه حفظ شود.

این کارگردان انیمیشن‌ساز استان با اشاره به مادرانه‌های فیلم شیار 143، گفت: زنان ایران اسلامی با دیدن این فیلم نوعی همزادپنداری می‌کنند و احساسات و عواطف ناب آن‌ها با دیدن این فیلم به جوش می‌آید.

وفادار خاطرنشان کرد: در حالی که شیار 143 دومین تجربه نرگس آبیار بود اما بسیار حرفه‌ای و موفق عمل کرد و در نهایت توانست تولید خوبی را به مردم عرضه کند و مورد توجه مخاطب قرار گرفت.

سعید کامکار، کارگردان حوزه فیلم کوتاه استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به ویژگی‌های خاص فیلم شیار 143، اظهار کرد: اهمیت ویژه  فیلم به این دلیل است که این فیلم از زوایه دفاع مقدس عشق بین مادر و فرزند را به تصویر کشیده است.

وی، نگاه متفاوت به دفاع مقدس مقدس را از مهمترین ویژگی‌های شیار 143 دانست و افزود: این فیلم کاری با دید و نگاه متفاوت به مقوله جنگ و دفاع مقدس است و از امور کلیشه‌ای فاصله بسیاری گرفته و متمایز از تولیداتی است که در سال‌های اخیر به اکران رسیده است.

جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به زمان اکران این فیلم در استان، گفت: فیلم «شیار 143» از ششم آذر ماه در استان به اکران درآمده و در حال اکران است.

وی افزود: در شهرستان بروجن این فیلم در سینمای 8 شهریور این شهر و در شهرستان‌های فاقد سینما مانند فارسان، اردل و لردگان نیز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان‌ها اکران می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سولماز همت‌زاده نماینده تهیه‌کننده این فیلم در استان بوده و اکران این فیلم در شهرستان‌های فاقد سینما با مدیریت و همکاری وی اجرا و ادامه اکران این فیلم براساس استقبال مردم انجام می‌شود.

کارگران خاطرنشان کرد: اکران این فیلم در شهرستان‌ها نیم‌بها و در شهرکرد نیز سانس صبح نیم‌بها و بعدازظهرها تمام بها است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر