کد خبر: 690964
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
امام جمعه کرمانشاه:
نماینده مقاوم معظم رهبری در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اقتصاد مقاومتی راه حل عبور کشور از بحران هاست و مسئولان و رسانه ها فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در بین آحاد کشور جابیاندازند.
احسان شکری نیا


نماینده مقاوم معظم رهبری در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اقتصاد مقاومتی راه حل عبور کشور از بحران هاست و مسئولان و رسانه ها فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در بین آحاد کشور جابیاندازند.

به گزارش خبرنگار جوان در کرمانشاه، آیت الله شیخ مصطفی علماء اعتبار هر کشور را وابسته به توان فرهنگی، دفاعی و قدرت استقامت آن در برابر مشکلات دانست و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای همین مهم تشکیل شده و اعضا و اجزای آن در وهله اول باید به وظایف این شورا باور داشته باشند تا در مسیر فرهنگ‌سازی قدم بردارند و همه آنچه که در راه اسلام و انقلاب به‌دست آمده است به صورت فرهنگ در جامعه تبیین کنند.

وی شورای عالی انقلاب فرهنگی را مجموعه‌ای گسترده و هدفمند از تهران تا استان‌ها دانست و ادامه داد: فرهنگ‌سازی در متن خود مفاهیمی چون اخلاق، سلوک، سبک زندگی و تربیت را شامل می‌شود و بر این اساس مسئله فرهنگ از اقتصاد و سیاست اساسی‌تر است.

آیت الله علماء انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل(ره) را دارای ماهیت اسلامی و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش کند همه آنچه که در راه اسلام و انقلاب به‌دست آمده است به صورت فرهنگ در جامعه تبیین شود و متوجه مسئولیت خود در قبال مردم امروز و آینده‌سازان فردای کشور باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه فلسفه وجودی شورای عالی انقلاب فرهنگی را فهم، تبیین و تثبیت و نفوذ ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: یکی از این اولویت‌های مهم فرهنگی، نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی است تا کشور ضمن رهایی از وابستگی، دارای ثبات اقتصادی پایدار باشد.

وی به روز دانشجو اشاره کرد و افزود: بسیاری از مسائل مهم کشور به قشر دانشجویان ارتباط پیدا می‌کند و در این زمینه مقام معظم رهبری می‌فرمایند آن چیزی که ما از محیط دانشجویی انتظار داریم پیشرفت علمی و کسب درک و بینش سیاسی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه درک اوضاع کشور، منطقه و جهان را یکی دیگر از وظایف دانشجویان دانست و افزود: دانشجویان با داشتن اعتبار فکری، عمق اندیشه دینی و ایمانی، اولویت های جامعه و وضعیت کشور را تشخیص و برای مردم روشنگری کنند.

امام جمعه کرمانشاه دست یافتن به قلمروهای جدید در زمینه علم، سیاست، معرفت دینی را نتیجه تلاش دانشجویان دانست و ادامه داد: حضرت امام (ره) با ابزار فرهنگ و دانایی اسلامی موفق شد حکومت طاغوت را شکست دهد و دانشجویان در این مسیر از پیشگامان بودند.

آیت‌الله علما اذعان آمریکایی ها و غربی ها به قدرت برتر بودن ایران اسلامی در منطقه برگ زرین دیگری از افتخارات جمهوری اسلامی خواند و گفت: آمریکا در عین حال که دشمن شماره یک این ملت محسوب می‌شود، نمی‌تواند از واقعیت های قدرت برتر ایران اسلامی بگذرد و اعتراف می کند که ایران لنگر ثبات منطقه است و همه اینها به برکت خون شهدا و ایستادگی ملت بزرگ ایران و رهبری های امام راحل و مقام معظم رهبری و تدابیر حکیمانه ایشان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گشایش دروازه‌های علم و دانش را یکی از راه های تبدیل ایران اسلامی به قدرت برتر منطقه دانست و گفت: دانشجویان با کسب علم و آگاهی در شناسایی برنامه‌هایی که دشمنان برای این کشور طراحی کرده‌اند سهیم هستند و مقام معظم رهبری هم مکررا به دانشجویان توصیه می‌کنند با اساتید ارزشی و مکتبی، ارتباطات خود را مستحکم و قوی کرده و عظمت اندیشه اسلامی و ایرانی را به دنیا نشان دهند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری در هفته گذشته، افزود: بسیج وظیفه دارد در نظر و عمل خود را نشان بدهد و با حرکت میدانی و ابتکارات خود موضوعاتی همچون اولویت‌ها و دوست و دشمن را مشخص کند و براساس بیانات مقام معظم رهبری، همه مردم به نحوی بسیجی هستند و امروز تفکر بسیج با مقاومتی که در برابر دشمنان از خود نشان داد به فراتر از مرزهای ایران اسلامی صادر شده و فرهنگ بسیجی در عراق، لبنان، غزه، سوریه، یمن و سایر نقاط دنیا برای دفاع از اسلام و ارزش‌ها نمود و تبلور عینی یافته است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر