کد خبر: 690084
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
جمعی از دانش‌آموزان دختر استان قزوین در قالب کاروان راهیان‌نور در محل شهادت دکتر چمران حضور یافتند.

گروهی از دانش‌آموزان دختر استان قزوین در قالب کاروان راهیان‌نور در منطقه دهلاویه، محل شهادت دکتر مصطفی چمران حضور یافتند و از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

در این بازدید تعدادی از راویان و رزمندگان دوران دفاع مقدس به ارائه توضیحاتی در خصوص منطقه دهلاویه، زندگی و نحوه شهادت دکتر چمران پرداختند و نکاتی را در مورد دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و رشادت‌های رزمندگان ایران اسلامی و مردم منطقه در رویارویی با دشمنان برای دانش‌آموزان مطرح کردند.

یادمان دهلاویه در مسافتی دورتر از روستای دهلاویه قرار دارد و یک شهید گمنام در محوطه درونی این یادمان دفن شده که محل زیارت دوست‌داران و خادمان شهداست.

به گفته راویان، شهید چمران علاوه بر دکترای فیزیک پلاسما، مفسر نهج‌البلاغه و عزیزترین نیروی امام راحل(ره) بود.

رضا تندکی‌ها راوی و رزمنده دوران دفاع مقدس در جریان بازدید دانش‌آموزان استان قزوین از یادمان دهلاویه گفت: منطقه دهلاویه که بالاتر از شهر بستان و در فاصله 35 کیلومتری مرز ایران و عراق واقع شده است، هیچ‌گاه در طول دوران جنگ تحمیلی رنگ آرامش را به خود ندیده و عملیات های زیادی در آن صورت گرفت.

وی با بیان اینکه رشادت‌ها و تلاش‌های شهدا قابل وصف نیست، افزود: مجاهدت‌های رزمندگان و شهدای آن دوران را باید قدر دانست و به دانش‌آموزان و نسل نو انتقال داد.

در این برنامه دانش‌آموزان دختر قزوین از نمایشگاه برپا شده در محل یادمان که شامل غرفه سوابق و کارنامه‌های تحصیلی، غرفه لبنان متشکل از عکس‌ها و تابلوهای این شهید گرانقدر در دوران حضور در لبنان، غرفه کردستان دربردارنده عکس‌های شهید چمران در مدت مبارزه در کردستان و نیز غرفه نقاشی‌های این شهید دیدن کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار