کد خبر: 690081
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان البرز قاطع و سریع است.

هیربد معصومی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اعلام خبر فوق گفت: استان البرز دارای ویژگی‌ها و پتانسیل‌های بسیاری بوده که بخش مهمی از توانمندی‌ها در حوزه محیط زیست است.

وی تصریح کرد: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مناسب، دارای باغ‌ها، فضای سبز و محیط طبیعی بسیار خوبی بوده که متاسفانه در سال‌های گذشته مورد تعرض افراد سودجو قرار گرفته است.

این مسئول افزود: در سال‌های نه چندان دور از استان البرز و شهرستان کرج به عنوان ریه تنفسی پایتخت یاد می‌شد، اما ظرف مدت کمتر از یک دهه بخش مهمی از باغ‌های کلانشهر کرج و فضاهای سبز شهرستان‌های دیگر به ویژه در حاشیه جاده چالوس و شهرستان طالقان تخریب شده است.

معصومی گفت: از سوی دیگر اراضی کشاورزی و باغات استان البرز نیز در این مدت از تعرض افراد سودجو در امان نبوده و شاهد بودیم که به بهانه‌های مختلف اراضی کشاورزی تغییر کاربری یافته و در آنها به صورت غیرمجاز ساخت‌وساز شده است.

وی با بیان اینکه تلاش برای احداث ویلا در محیط طبیعی استان البرز به دلیل آب و هوای مناسب و فضای سبز گسترده است، گفت: اگر بخواهیم این فضاها را تخریب و به جای آن ساختمان‌سازی کنیم، دیگر محیطی برای لذت بردن نمی‌ماند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز افزود: بنابراین در حوزه ساخت‌وسازهای غیرمجاز باید با قاطعیت و جدیت بیشتری عمل کرد و برخورد با متخلفان در این حوزه باید قاطع و سریع باشد.

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار