کد خبر: 690076
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
مدیرکل راه‌آهن شمال از افتتاح خط راه‌آهن مرزی اینچه‌برون در 13 آذرماه با حضور رئیس‌جمهور خبرداد.

یوسف گران‌پاشا گفت: راه‌آهن هیچ انگیزه‌ای برای خارج کردن خطوط ریلی از حوزه شهری ندارد و در همه دنیا راه‌آهن درون شهرها احداث شده و باید در دسترس باشد.

مدیرکل راه‌آهن شمال با بیان اینکه سال گذشته 10 کشته در حاشیه ریل راه‌آهن داشتیم که 6 کشته در پنج ماه نخست سال بود، گفت: امسال کشته‌ای در حریم راه‌آهن نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه  حریم راه‌آهن واگذار نمی‌شود و باید حفظ شود، متذکر شد: اداره کل راه‌آهن شمال برای حریم راه‌آهن، دیوار درست نکرده است، راه را هم نبستیم و هرجا از مسیر راه‌آهن که تردد زیاد است و باید عبور داشته باشد، شهرداری باید ورود پیدا کند و ما هم همکاری بسیاری با شهرداری داریم.

گران‌پاشا با بیان اینکه احداث پل در منطقه پل‌گردن بر عهده شهرداری ساری بود و ما هم پیگیر این موضوع هستیم که چرا هنوز اجرایی نشده است، افزود: قرار بود پل دخانیات را راه‌آهن اجرا کند و در مقابل شهرداری هم پروژه پل‌گردن را بر عهده بگیرد و این جزو توافقات است که انجام نشده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال با اشاره به اینکه سالن‌های مسیر ساری به مشهد، تعویض شده و از سالن جدید استفاده می‌کنیم، ادامه داد: دو  ریل‌باکس از پل‌سفید به سمت گرگان به صورت رفت و برگشت و همچنین قطار تهران به ساری و بالعکس تا پایان سال تعویض می‌شود.

گران‌پاشا با بیان اینکه ظرفیت راه‌آهن شمال در ابتدای راه‌اندازی سه میلیون نفر بود و امروز با ظرفیت یک میلیون و 500 هزار نفری کار می‌کند، خاطرنشان‌کرد: هزینه احداث هر یک از خطوط ریلی پنج میلیارد تومان است و افزایش ظرفیت در شرایط فعلی، توجیه اقتصادی ندارد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار