کد خبر: 690068
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
پروژه باند دوم محور بجنورد به جنگل گلستان کمبود اعتبار دارد.

 علی‌اصغر بدیعی‌مقدم مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در جلسه کار گروه حمل و نقل ااین استان ضمن تأسف و تأثر درگذشت قربانیان حادثه اخیر در محورهای خراسان شمالی با عنوان کردن مطلب فوق گفت: هم اکنون در تلاش هستیم تا با پیگیرها و اقدامات لازم این محور را هر چه سریع‌تر به بهره برداری کامل برسانیم.

وی خواستار افزایش اعتبار برای راه اندازی این محور شد و افزود: هم اکنون این محور جزء اولویت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در بحث راه‌ها باید اعتبارات استانی و ملی را بتوانیم جذب کنیم.

این مسئول با بیان اینکه ساخت جاده و ایمن کردن آن دارای یک آیین نامه خاص است که بر اساس آیین نامه بین‌المللی نیز است افزود: تمام راه‌ها بر این اساس ساخته می‌شود که نیازمند اختصاص اعتبارات لازم است.

بدیعی‌مقدم بر فرهنگ سازی در نحوه درست رانندگی کردن تاکید کرد و گفت: در سال‌های گذشته بستن کمربند اجبار نبود، ولی با یک فرهنگ سازی اساسی این مهم هم اکنون به یک فرهنگ تبدیل شده و بیشتر رانندگان آن را رعایت می‌کنند.

وی عنوان کرد: باید با اطلاع رسانی و آگاه سازی و همچنین فرهنگ سازی عمومی تصادفات جاده‌ای را کاهش دهیم و ذهن رانندگان را آگاه سازیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی یادآور شد: در خصوص رانندگی کردن در شرایط سخت جوی و زمان بارش برف و باران ، مه و کولاک و لغزندگی جاده باید به رانندگان آموزش عمومی داده شود و همچنین باید با سرعت مطمئنه رانندگی کرد تا دچار حادثه نشود.

این مسئول وجود زنجیر چرخ در زمان بارش برف در جاده‌های کوهستانی را ضروری دانست و عنوان کرد: با این حال متأسفانه بیشتر رانندگانی که در این جاده‌ها تردد می‌کنند نحوه استفاده از این وسیله ایمنی را نمی‌دانند.

بدیعی‌مقدم اذعان داشت: باید در خصوص بستن زنجیر چرخ و سایر اقدامات لازم در خصوص رانندگی در شرایط سخت به رانندگان آموزش داده شود.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار