کد خبر: 689040
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
امام جمعه کرمانشاه:
جریان تکفیری در پی ترویج چهره‌ای خشن از دین اسلام است که باید حرکت‌های فرهنگی و علمی برای افشای ماهیت اعمال آنها در کشور صورت پذیرد.
رسول شکری نیا

نماینده مقام معظمرهبری در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: جریان تکفیری در پی ترویج چهره‌ای خشن از دین اسلام است که باید حرکت‌های فرهنگی و علمی برای افشای ماهیت اعمال آنها در کشور صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار جوان در کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مردم کرمانشاه، افزود: در هفته گذشته اجلاسی پیرامون بررسی حرکت‌های تکفیری به مدیریت آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی و با حضور علمای 80 کشور اسلامی در قم برگزار شد که مقام عظمای ولایت خواستار تداوم برگزاری این اجلاس‌ها شدند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون روشنگری از پشت پرده جریانات تکفیری، افزود: استکبار جهانی در پشت پرده جریانات تکفیری همچون داعش، النصره، طالبان و القاعده قرار دارد و در حالی که در ظاهر داعیه‌دار مبارزه با جریانات تکفیری است با کمک‌های مالی به تقویت این گروهها می‌پردازد

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با محکوم کردن اقدامات گروه‌های تکفیری، بیان کرد: این جریانات در پی ترویج چهره‌ای خشن از دین اسلام هستند که حرکت‌های فرهنگی و فرهنگی برای افشای ماهیت اعمال آنها ضروری است.

آیت‌الله علما با تاکید بر روشنگری پیرامون نقش آمریکا و صهیونیسم در حمایت از جریانات تکفیری اظهار کرد: امام خامنه‌ای فرموده‌اند که ایجاد جریانات تفکیری برای انحراف از توجه به مسئله فلسطین است و براین اساس نباید هیچ‌گاه مسئله فلسطین فراموش شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: روز هشتم آذر به نام روز همبستگی با ملت فلسطین نامگذاری شده و براساس فرمایش مقام معظم هبری وظیفه تمام مسلمانان یاری مردم مظلوم فلسطین است.

خطیب جمعه کرمانشاه حضور گروهی از جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای را نشان‌دهنده قدرت کشور دانست و گفت: زبان زور در مقابل ایران اسلامی کاربرد ندارد و به فرموده مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در تمامی زمینه‌ها نقشه راه کشور است.

آیت‌الله علما تاکید کرد: بر اساس آیات قرآن عبادت باید زمینه‌ساز تقوا باشد؛ زیرا تقوا بهترین توشه‌ای است که می‌توان به آن دست یافت و از سوی قرآن محورهایی همچون اهل تقوا بودن سبب پذیرش اعمال می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه هفتم آذر ماه را یادآور پیروزی نیروی دریایی مقتدر جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: نیروی دریایی در همان روزهای نخست آغاز جنگ تحمیلی توانست نیروی دریایی عراق را با نابودی سکوهای زمین‌گیر کنند و با انجام عملیات افتخارآمیز مروارید نگهبانی شایسته برای مرزهای آبی کشور باشد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به مراقبت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از کیلومترها مرزهای آبی کشور گفت: بیش از دو هزار کشتی توسط این نیرو‌ها از دستان دزدان دریایی رها شده و اقتدار این مرزداران به اندازه‌ای است که کسی بدون اذن آنان حق عبور از تنگه هرمز را ندارد.

وی به روز هفتم ماه صفر و سالروز میلاد امام موسی کاظم(ع) اشاره و عنوان کرد: سالروز رحلت آیت‌الله نجفی مرعشی در هفته آینده قرار دارد و این بزرگوار عمر خود را در راه ساخت مدارس و حسینیه‌ها، تربیت شاگردان و تجهیز کتابخانه آستانه قدس صرف کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه درپایان گفت: دهم آذر ماه به نام آیت‌الله سیدحسن مدرس و روز مجلس مزین شده که این مرحوم الگویی برای سیاست‌مداران و وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی و همه مسئولان کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر