کد خبر: 688614
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
در گلپایگان انجام شد:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: هفدهمین سند راهبردی نیازسنجی آموزشی روستایی استان اصفهان در گلپایگان به امضای فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و فرماندار گلپایگان رسید.

ابوطالب جلالی در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که در فرمانداری گلپایگان برگزار شده بود، هدف از این تفاهمنامه را کشف نیازهای آموزشی و مطالبات شغلی روستانشینان عنوان کرد و افزود: تولید ثروت در روستاهایی که به مسئله اشتغال و تولید نگاه جدی نشده است، از اهداف این طرح محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در روستاها وجود دارد که به درستی به آن توجه نشده است، تصریح کرد: با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ایجاد مهارت‌های علمی و پرداخت تسهیلات کم‌بهره می‌توانیم از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم و از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: نیازسنجی به ما نشان می‌دهد که ظرفیت‌ها در کجا قرار دارد و با نگاه خوشه‌ای می‌توانیم قیمت تمام شده کالا را کاهش دهیم و همچنین در روستاها از ظرفیت برندسازی بهره‌مند شویم و قیمت تمام شده کالا را به حداقل برسانیم.

جلالی یادآور شد: نیازسنجی به این معناست که از قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم و در حفظ وضعیت موجود و ایجاد شرایط مطلوب تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: نیازسنجی الزام برنامه پنجم توسعه است و در این برنامه شناسایی قابلیت‌های منطقه‌ای تکلیف شده و در استان اصفهان نیز از بهمن ماه سال 1392 اجرای این طرح آغاز شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان بیان کرد: بیشترین ظرفیت آموزشی کشور در استان اصفهان قرار دارد و در این طرح مهم‌ترین نیازهای آموزشی هر شهر به اقتضای موقعیت احصا می‌شود.

وی ارزیابی اولیه سند راهبردی آموزشی در روستاها را 100 میلیون تومان ارزیابی کرد و افزود: حداقل برای تهیه امکانات سخت‌افزاری 100 میلیون اعتبار نیاز است و سپس هزینه‌های جاری برآورد می‌شود.

جلالی بیان کرد: در استان اصفهان بیشترین ظرفیت آموزش‌های مهارتی کشور وجود دارد و حدود 10 درصد از تعهدات وعملکرد آموزشی کشور در استان اصفهان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: استان اصفهان با داشتن 54 مرکز فنی و حرفه‌ای رتبه نخست کشور را هم از لحاظ تعداد مراکز و هم از نظر تعهدات و عملکرد آموزشی به خود اختصاص داده و همچنین به طور متوسط در طول سال 60 هزار نفر و به عبارتی 10 میلیون نفر- ساعت در سال در مراکز فنی و حرفه‌ای دوره آموزشی را می‌گذرانند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ضمن تشکر از فرمانداری و بخشداری گلپایگان تأکید کرد: فرمانداری، بخشداری و دهیاران گلپایگان در عرصه نیازسنجی آموزشی در روستاها همکاری خوبی داشتند و زمینه‌های لازم را برای انجام این کار فراهم کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر