کد خبر: 688155
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
بدعت این است که؛ یک سازمان نظامی که کارش باید امر به معروف باشد اینها بیایند هیئت بزنند بگویند ما رئیس همه هیئت ها هستیم!
جوان آنلاين: حاج منصور ارضی، در مراسم زیارت عاشورا هفته گذشته مصادف با 24 محرم الحرام پيرامون برخي موضوعات اخير مسائلي را مطرح كرد. گزيده اي از اين سخنان را به نقل از پايگاه اطلاع رساني موسسه قديم الاحسان ميخوانيد:

شریک شدن با یاران  و مدافعین اهل بیت علیهم السلام
گفتیم شریک شدن در عمل خیر بسیار مهم است مخصوصاً اعمالی که جاودانه است.یعنی زمانی که  ما برای اهل بیت علیهم السلام و کربلا گریه می‌کنیم در این زیارت شریک می‌شویم همچنین شریک هستیم با اصحاب ودوست داران شما درریختن خون آنان که عهدوپیمان وخلافت شماراشکستندوقاتلانی که درسرزمین کربلا،حسین سیدجوانان بهشت راشهیدکردند« قَتَلةَ ابی عبدالله سیّد شَباب اَهل الجنة علیه السلام یوم الکربلا»خیلی قشنگ به ما نشانی می‌دهد واین نشانه‌ها برای ما موضوعیت دارد .

" بالنیات والقلوب والتأسف علی فوت تلک المواقف التی حضروا لنصرتکم "، می‌گویدهمین که حسرت و غصه می‌خوری ، تأسف می‌خوری که دشمنان چه کارکردنددرکربلا! با نیت درست و قلب سالم می‌گویی چرا درکربلاوآنزمان نبودم که این بلا را سر ابی عبدالله علیه السلام و اصحاب و بچه هایش آوردندبایاران ایشان شریک خواهی بود. « و علیکم منّا السلام و رحمة الله و برکاته» . بعد هم این سلام را ابراز می‌کنی .

ما از ندانم کاری بعضی‌ها داریم چوب می‌خوریم!
 گروه اندکی می‌آیند یکسری کارهایی می‌کنند بعد فیلمبرداری می‌کنند و می‌فرستند در ماهواره‌ها و نتیجۀ این کار این هست که به همه لطمه وارد می‌کنند و صدای عده ای در می‌آید عصبانی که می‌شوندهمه رامی زنند. عده ای هم که مقلدشان هستند حرف هایی راکه دشمنان اهل بیت(ع) می‌زدند را می‌زنند. درگذشته هم یک عده روشنفکرغرب زده می‌گفتنددهه کاظمیه می‌گیرنددهه صادقیه می‌گیرند! چندسال است بنده عرض می‌کنم این حرفهایی راکه بعضی‌ها می‌گویند وپیاده می‌کنندغلط است برای دهۀ محسنیه یا برای تولد حضرت علی اصغر علیه السلام  چون برای برخی ذوات مقدسه اهل بیت(ع) ما می‌آییم مجلس روضۀ آنان را می‌گیریم ، حالا اگر تولد بگیریم آن اثروجلوه راندارد. می‌گویند همۀ مداحان و تمام هیئت‌ها غیر از دهۀ عاشورا و فاطمیه مراسمی نگیرند می‌گویند این کارها بدعت است ! مردم خسته می‌شوند! درکتاب شریف« کبریت احمر» این روایت آمده است؛«برای هرچیزی سیدوآقایی است وسیدمجالس،مجالس شیعه است.» امام صادق علیه السلام هم می‌فرمایند: (از آروزهای من این است که 15 قدم 15 قدم شیعیان ما برای ما مجلس بگیرند) یعنی این تعدّدمجالس برای احیاء امراهل بیت ودین مردم است.

 بدعت چیست؟
بدعت این است که؛ یک سازمان نظامی که کارش باید امر به معروف باشد همان کاری که سپاه باگشت ثارالله اوایل انقلاب انجام می‌داد مبارزه با منکرات می‌کردند اینها بیایند هیئت بزنند بگویندما رئیس همه هیئت ها هستیم! بدعت این است که سازمان‌های دولتی خرید و فروش و تجارت کنند اینرا بارها از علمابالای منبرها شنیدید. ما از ندانم کاری بعضی‌ها داریم چوب می‌خوریم! این مسائل درد و غصه است که اگرقبول کنندبااین غصه‌ها با یاران ابی عبدالله علیه السلام شریک می‌شویم « انّاقدشارکنا اولیاءکم و انصارکم المتقدمین فی اراقة دماء الناکثین والقاسطین والمارقین»

حواستان باشد از حرام روضه نگیرید!
الان یک عده دارند کاری می‌کنند که مداحان و هیئتها به جان هم بیافتند تا خودشان کارشان را انجام بدهند . بعد از آنطرف می‌بینی تمام متروکه‌ها دارند حزب درست می‌کنندبرای انتخابات مجلس،برای ریاست جمهوری،برای شوراهاو...
پس توجه داشته باشید ، تأسف ما چه جوری هست؟  تأسف ما همین دردهایی است که مقداری ازآن گفته شد .برخی اظهارنظرهای بی جا باعث می‌شود مردم بیشتر هیجان پیدا می‌کنند ، بیشتر هیئت می‌گیرند . مقام معظم رهبری خیلی وقت پیش قمه را حرام کرده ، با این حال بیشتر شهرها دارند قمه می‌زنند . بعضی از خواننده‌ها هم می‌گویند که  ما تا زنده هستیم دیگر لخت نمی‌شویم سینه بزنیم. ما به این افراد می‌گوئیم اشکال ندارد لخت نشوید امّا هر جوری که می‌توانید سینه بزنید ، عزاداری کنید . دشمن هم چه داخلی و چه خارجی از این جریانها دارد سواستفاده می‌کند . 
مراقب باشید حرام نخورید حواستان باشد از حرام روضه نگیرید! همین هیئت رزمندگان و دیگران چرا با این بی حجاب‌ها و خلافکاری‌ها برخورد نمی‌کنند! دشمنان می‌خواهند یک جنگ داخلی بین ماهابه پا کنند. پناه می‌بریم به خدا . هرچی هم که بهشان می‌گوئیم اصلاً متوجه نمی‌شوند . آن وقت زمانی که درگیری شد تازه می‌فهمند که قضیه چی بوده! ما اینقدر در گناه غرق شدیم که گاهی اوقات به خودم می‌گویم ، معلوم می‌شود آقا امام زمان (علیه السلام) از ما دلخور  است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار