کد خبر: 683070
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
مدیرکل کانون پرورش فکری کرمانشاه:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه جغرافیای قصه‌های حماسی معاصر ایران زمین است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه جغرافیای قصه‌های حماسی معاصر ایران زمین است.

به گزارش خبرنگار جوان در کرمانشاه، رضا موزونی در مراسم افتتاحیه هفدهمین جشنواره قصه‌گویی استان کرمانشاه، اظهار داشت: جشنواره قصه‌گویی استان کرمانشاه با حضور 70 مربی از کانون‌های پرورش فکری و کودکان به‌مدت سه روز در کرمانشاه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه از لحاظ فرهنگ عام و ادبیات شفاهی درون‌مایه فرهنگی بسیار غنی دارد، افزود: قصه‌گویی یکی از مهمترین درون‌مایه‌های فرهنگی در استان به شمار می‌رود.

موزونی هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی دانست و گفت: در عرصه حاضر با وجود تکنولوژی‌های پیشرفته و مدرن قصه‌گویی هم‌چنان حرف اول را می‌زند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: قصه‌گویی همچنین از لحاظ تربیتی می‌تواند بر کودکان و نوجوانان تأثیر‌گذاری بسیار قوی داشته باشد.

به گفته این مسئول، بیش از 400 قصه محلی در استان کرمانشاه وجود دارد که قصه‌گویان فراوانی نیز آن را برای اقشار مختلف جامعه بازگو کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه جغرافیای قصه‌های حماسی معاصر ایران است که از جمله آن‌ها می‌توان به قصه "درخت‌های بی‌سر قصرشیرین" اشاره کرد.

موزونی با اشاره به اینکه بسیاری از قصه‌های محلی استان کرمانشاه دارای قدمتی 280 ساله هستند، افزود: بیان این قصه‌ها برای کودکان می‌تواند آنان را در پذیرش نقش‌های مختلف اجتماعی کمک کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه مهمترین مسئله در بیان قصه را فن قصه‌گویی عنوان کرد و ادامه داد: قصه‌گویانی موفق بوده که بتوانند با استفاده از این فن مخاطب بیشتری را به‌سوی خود جلب کنند.

این مسئول یادآور شد: بیان هنرمندانه قصه‌ها برای کودکان و نوجوانان می‌تواند آنان را با پندها، حکمت‌ها و اندرزهای موجود در هستی آشنا کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر