کد خبر: 681773
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
روايت مجيد مجيدي از ديدار با مقام معظم رهبري
شش سال پيش مجيد مجيدي در گفت‌وگويي درباره ديدگاه‌هاي فرهنگي رهبر معظم انقلاب و ماجراي ديدار با ايشان در سال 1370 صحبت كرد.
 شش سال پيش مجيد مجيدي در گفت‌وگويي درباره ديدگاه‌هاي فرهنگي رهبر معظم انقلاب و ماجراي ديدار با ايشان در سال 1370 صحبت كرد.  اين گفت‌و‌گو در ويژه‌نامه روزنامه جام‌جم كه به مناسبت آغاز بيستمين سال رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي منتشر شده بود به چاپ رسيده است.  در بخشي از اين گفت‌و‌گو در مورد فيلم «بدوك» و نظر مقام معظم رهبري در مورد اين فيلم توضيح داده شده است:
. . . تاكنون پيش آمده كه درباره كارهايتان با ايشان (رهبر انقلاب) رو در رو حرف بزنيد؟
اولين ديدار من با آقا برمي‌گردد به سال 70 و فيلم «بدوك».
چه فيلم تلخي هم بود!
بله، خب فيلم تلخي بايد مي‌بود. اين فيلم براي من منشا اتفاقاتي هم شد و البته مصداق خوبي است كه تفاوت نگاه آقا را با مسئولان فرهنگي نظام براي شما عرض كنم. اين فيلم را به همراه جمعي از هنرمندان و مسئولان در جلسه‌اي كه آقا هم حضور داشتند، ديديم. فيلم كه تمام شد آقا به شدت برافروخته و ناراحت شدند.
سال 70 بود؟
بله سال 70 شايد هم 71. آقا برافروخته شدند. اين عين عبارت آقاست: اگر اين فيلم مبتني بر درام است كه حرفي نيست ولي اگر مبتني بر واقعيات است من حرف دارم. آقاي سيدمهدي شجاعي كه نويسنده فيلمنامه بود، گفت: متأسفانه مبتني بر واقعيات است. و من هم ادامه دادم كه اين فيلم فقط گوشه‌اي از واقعيت است و اگر مي‌خواستيم همه آن را نشان دهيم فيلم ظرفيت اين همه تلخي را نداشت و بعد مصداق‌هايي را هم آورديم. و باز اين عين عبارت آقاست كه خطاب به مسئولاني كه آنجا بودند، گفتند: اگر چنين است چرا به ما نمي‌گوييد. چرا به ما گزارش داده نمي‌شود. با همين لحن. كه بعدها از ما گزارش خواستند و ما هم گزارش‌هايمان را مكتوب كرديم و فرستاديم و اولين نتيجه آن، اين بود كه كل مسئولان آن منطقه عوض شدند. مي‌خواهم نگاه و برخورد آقا را تشريح كنم كه مي‌دانند هنر متعهد و انقلابي آن است كه در آن درد وجود داشته باشد تا مسئولان ببينند و در جهت رفع آنها برآيند.
امام جمله‌اي هم دارند و مي‌گويند كه هنر آن است كه سياهي‌هاي جامعه را نشان دهد.
بله، ولي در برابر اين برخورد آقا، كساني كه به دنبال نگاه سياسي بودند اسم اين كار را گذاشتند سياه‌نمايي. همين آقاي كلهر كه الان مشاور آقاي احمدي‌نژاد هستند براي اين فيلم نقدي نوشت كه مضمون آن اين بود كه فيلم به سفارش غربي‌ها ساخته شده است.
يعني براي جشنواره‌ها ساخته شده است.
آره، براي جشنواره‌ها ساخته شده با مأموريت نگاه غربي.
در صورتي كه پشت فيلم آدم‌هايي مثل سيدمهدي شجاعي و مجيد مجيدي كه از بچه‌هاي انقلاب هستند، ايستاده بودند.
در حالي كه وقتي خود آقا كه معيار است، نمي‌گويد آقا به چه حقي اين فيلم را ساختي، او كه رهبر مملكت است و مي‌توانند تكليف كنند كه نبايد چنين فيلمي بسازي و پرونده كار را ببندند، اما چنين نگفتند. . .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار