کد خبر: 680377
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
پرتغال با كادر فني جديد و بدون رونالدو
مسابقات مقدماتي يورو 2016 در حالي شنبه شب با برگزاري هشت ديدار پيگيري شد كه...
شميم رضوان
مسابقات مقدماتي يورو 2016 در حالي شنبه شب با برگزاري هشت ديدار پيگيري شد كه قهرمان جهان در دومين بازي خود در مرحله انتخابي جام ملت‌هاي اروپا برابر لهستان شكست خورد. 
 
 قهرمان جهان كم آورد!
 
نيمه اول برخلاف انتظار تنها با ارزيابي دو تيم به پايان رسيد. البته در دقايق پاياني آلماني‌ها فشار حملات خودشان را بيشتر كردند ولي نتيجه‌اي حاصل نشد. اما با شروع نيمه دوم، دروازه قهرمان جهان در دقيقه 51 روي دفع ناقص دورم، مدافع آلمان روي يك توپ ارسالي، فرصت در اختيار پيشچك قرار گرفت و سانتر او با اشتباه مدافعين در يارگيري و خروج بدموقع نوير باعث شد تا ضربه سر ميليك دروازه ژرمن‌ها را باز كند. اين گل بر فشار آلمان‌ها افزود. اما نهايت كاري كه اين تيم توانست انجام دهد به لرزه درآوردن تير دروازه لهستان در دقيقه 80 بود. اما هشت دقيقه بعد از اين حمله جدي، سباستين ميلا گل دوم تيمش را نيز به ثمر رساند تا اين ديدار با برتري 2 بر صفر لهستان به پايان برسد.
 
در ديگر ديدار‌هاي شنبه شب ايرلند با هفت گل جبل‌الطارق را در هم كوبيد و اسكاتلند نيز در خانه با يك گل از گرجستان پذيرايي كرد. ايرلند شمالي نيز با دو گل جزاير فارو را از سد راه برداشت. ضمن اينكه بازي‌هاي روماني– مجارستان، فنلاند– يونان، ارمنستان– صربستان و آلباني – دانمارك همگي با تساوي يك – يك به پايان رسيد.
 
اسپانيا با 4 گل جبران كرد
 
مرحله انتخابي جام ملت‌هاي اروپا يك‌شنبه شب نيز با برگزاري هشت بازي ادامه يافت كه در يكي ازحساس‌ترين ديدارهاي برگزار شده انگليس در خانه استوني با يك گل به برتري رسيد تا سومين پيروزي پياپي خود را نيز كسب كرده باشد. اين در حالي بود كه شاگردان هاچسون يكي از ضعيف‌ترين بازي‌هاي خود را به نمايش گذاشتند. آن هم در حالي كه استوني 10 نفره بازي را دنبال مي‌كرد. يكي از نكات جالب اين بازي گلزني روني در نيمه دوم براي انگليس بود كه باعث شد او تنها يك گل تا رسيدن به ركورد بابي چارلتون فاصله داشته باشد. روني در حالي تك گل پيروزي بخش انگليس را در اين بازي به نام خود ثبت كرد كه دقايقي قبل از آن هاچسون به دليل عملكرد نه چندان جالب اين بازيكن قصد تعويض او را داشت؛ تعويضي كه اگر انجام مي‌شد شايد انگليس موفق به كسب پيروزي در اين بازي نمي‌شد.
 
در ديگر ديدارهاي يك‌شنبه شب اسپانيا كه براي جبران باخت به اسلواكي به ميدان رفته بود موفق شد با چهار گل لوكزامبورگ را شكست داده و شكست برابر اسلواكي را به دست فراموشي بسپارد. گل‌هاي اسپانيا را در اين بازي داويد سيلوا، پاكو آلكاسر، ديگو كاستا و خوان برنات به ثمر رساندند. كاستا كه برخلاف چلسي، عملكرد موفقي در تيم ملي اسپانيا نداشته، در بازي با لوكزامبورگ موفق شد اولين گل ملي خود را به ثبت برساند. نيمكت نشيني كاسياس از نكات جالب اين بازي بود. او كه در بازي قبل روي گل خورده تيمش مقصر شناخته شد، در‌ اين بازي جاي خود را به داويد د‌خيا داد و از روي نيمكت پيروزي تيمش را مشاهده كرد.
مسابقات مقدماتي يورو دوشنبه شب نيز با برگزاري 9 ديدار ديگر پيگيري شد كه در حساس‌ترين آن هلند با ايسلند روبه‌رو شد و ايتاليا به ديدار مالت رفت. در ديگر ديدارهاي دوشنبه شب قزاقستان، لتوني، بوسني و هرزگوين، ولز، كرواسي و نروژ به ترتيب به مصاف جمهوري چك، تركيه، بلژيك، قبرس، آذربايجان و بلغارستان رفتند. 
 
شاگردان يواخيم لو در پي جبران
 
در ادامه اين رقابت‌ها، امشب نيز 9 ديدار ديگر انجام مي‌شود كه در مهم‌ترين آن آلمان ميزبان ايرلند است و پرتغال مهمان دانمارك.
يواخيم لو كه انتظار نداشت تيمش در بازي برابر لهستان با دست خالي ميدان مسابقه را ترك كند، حالا به دنبال جبران ناكامي بازي گذشته است و براي رسيدن به اين مهم بايد امشب ايرلند را از سد راه بردارد. سرمربي آلمان‌ها معتقد است تيمش در بازي قبلي موقعيت‌هاي گلزني فراواني داشته كه اگر قدر آن را مي‌دانست الان يك باخت در كارنامه نداشت. اما اين شكست شايد در بازي امشب برابر ايرلند جبران شود. اگر اتفاقات بازي با لهستان بار ديگر براي قهرمان جهان تكرار نشود.
 
شكست پرتغال در نخستين بازي انتخابي يورو 2016 برابر آلباني باعث شد تا فدراسيون اين كشور بنتو را بركنار و سانتوس را جايگزين او كند؛ مربي‌لي كه براي اولين بار شنبه شب در بازي دوستانه پرتغال برابر فرانسه روي نيمكت اين تيم نشست. اين بازي با شكست دو بر يك پرتغال به پايان رسيد. اما مهم‌تر از آن مصدوميت كريستيانو رونالدو در دقيقه 76 اين بازي دوستانه بود. پرتغالي‌ها امشب درحالي به مصاف دانمارك مي‌روند كه نه تنها رونالدو را به همراه ندارند، كه حالا سانتوس در ادامه رقابت‌هاي مقدماتي يورو 2016 هدايت اين تيم را به عهده دارد؛ مربي‌اي كه بايد ديد مي‌تواند تغييري در روند نتيجه‌گيري پرتغال در مسابقات پيش رو داشته باشد؟
 
برنامه ساير ديدار‌هاي امشب به شرح زير است:
صربستان – آلباني، سان مارينو – سوئيس ، جزاير فارو – مجارستان، لهستان – اسكاتلند، دانمارك – پرتغال، فنلاند – روماني، يونان – ايرلند شمالي، جبل‌الطارق – گرجستان.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار