کد خبر: 677397
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
مجلس شوراي اسلامي ديروز خلأ دولتي در مقابله با اظهارات گستاخانه كامرون را پر كرد
هر چند روز شنبه رئيس قوه مقننه طي سخناني به اهانت‌هاي ديويد كامرون نخست وزير انگليس پاسخ داد اما اين باعث آن نشد كه در اولين جلسه علني خانه ملت در روز يك‌شنبه منتخبان ملت نسبت به ادبيات زننده و غيرمؤدبانه كامرون موضع‌گيري نكنند
محمد اسماعيلي
هر چند روز شنبه رئيس قوه مقننه طي سخناني به اهانت‌هاي ديويد كامرون نخست وزير انگليس پاسخ داد اما اين باعث آن نشد كه در اولين جلسه علني خانه ملت در روز يك‌شنبه منتخبان ملت نسبت به ادبيات زننده و غيرمؤدبانه كامرون موضع‌گيري نكنند؛ آنگونه كه نمايندگان مردم در نطق‌هاي مكرر خود و نهايتاً در قالب بيانيه‌اي به حرف‌هاي توهين‌محور و بي‌ادبانه اين مقام انگليسي پاسخ روشني دادند. اما آنچه در اين ميان هنوز براي مردم روشن نشده و علامت سؤال بزرگي به حساب مي‌آيد، آن است كه چگونه مقامات بلندپايه دولتي در قبال اينگونه هتاكي‌ها سكوت كرده و جور آنها را بايد نمايندگان مردم بكشند؛ نمايندگاني كه طي يكسال اخير بارها به اشكال مختلف از رئيس‌جمهور و وزير امور خارجه دولت يازدهم درخواست كرد‌ه‌اند تا در كنار ديپلماسي لبخند پاسخ مناسبي به سخنان توهين‌آميز مقامات غربي بدهند تا جامعه دچار نوعي خود‌كوچك‌بيني نشود. به هر روي فضاي روز گذشته خانه ملت سراسر اعلام انزجار و نفرت نسبت به اقدامات دولتمردان غربي و به خصوص ديويد كامرون بود؛ در اواسط اين جلسه سبحاني‌‌نيا و موسوي‌لارگاني خواهان برخورد قاطع دستگاه ديپلماسي با اظهارات گستاخانه نخست‌‌وزير انگليس شدند.  
 
   انگليس هنوز در دوران قرن نوزدهم به سر مي‌برد
 در جلسه ديروز مجلس احمد اميرآبادي فراهاني، نماينده مردم قم در مجلس در نطق ميان‌ دستور خود در صحن علني اظهار داشت: انگليس هنوز در دوران قرن نوزدهم به سر مي‌برد و درك اينكه دنيا وارد قرن بيست و يكم شده است را ندارد، كشوري كه عرضه ندارد منطقه سرزميني خود را حفظ كند براي كشور پرقدرتي مثل ايران امر و نهي مي‌كند. وي افزود: اگر حكومت استعمار‌گر پير انگليس عرضه دارد، شهروندان خود را در مقابل تروريست‌هاي دست‌پرورده‌اش كه در منطقه پخش شده است، حفظ كند و مي‌خواهم پاسخ لازم از سوي رئيس‌جمهور در خصوص اظهارات بي‌ادبانه نخست‌وزير انگليس داده شود. نماينده قم خاطرنشان كرد: آنها كه ذوق‌زدگي در مناسبات با غرب را دارند و حل همه مشكلات كشور را در گرو برقراري رابطه با غرب مي‌دانند بايد بدانند اولاً دوستان و مستعمرات غرب در منطقه امروز در مقايسه با جمهوري اسلامي ايران در چه وضعيت امنيتي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي قرار دارند و ثانياً دولتمردان ما بدانند نمايندگان مجلس تمام تلاش خود را به كار مي‌گيرند تا دولت در خدمت‌رساني به مردم و حل مشكلات معيشتي آنها موفق شود.
اميرآبادي تصريح كرد: ما اعتقاد داريم به جاي اتكا به خارج براي حل مشكلات اقتصادي بايد تمام نهادهاي حكومتي بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري در بحث اقتصاد مقاومتي همدل و پشتيبان يكديگر باشند و از تمام ظرفيت‌هاي ملت ايران براي رشد و پيشرفت كشور استفاده كنند. وي ادامه داد: با گذشت يك سال از عمر دولت چرا سازمان صدا و سيما به عنوان رسانه ملي باب خود را براي منتقدان باز نمي‌كند؟ به نظر مي‌رسد زمان ارزيابي عملكرد دولت فرا رسيده، براي كمك به مديريت اجرايي كشور و رفع نواقص مي‌شود در برنامه‌هاي كارشناسي عملكرد دولت را مورد نقد منصفانه قرار داد.
 
   انتقاد شديد از اظهارات توهين‌آميز ديويد كامرون
به گزارش فارس، در ادامه جلسه علني حميد رسايي نماينده مردم تهران، اظهار داشت: متأسفانه در پرتو سياست‌هاي غلط خارجي بعد از 35 سال، رئيس‌جمهور كشورمان در سفر به نيويورك به ملاقات ديويد كامرون رفت. آنچه در اين ملاقات گفته يا شنيده شده، فعلاً از آن بي‌خبريم، البته وقتي رئيس‌جمهور به كشور بازگشت ان‌شاءالله اطلاع‌رساني مي‌كند، اما نخست‌‌وزير انگليس چند ساعت پس از ملاقات با آقاي روحاني پشت تريبون سازمان ملل به ملت ايران، نظام اسلامي و حتي به همين دولتي كه به او احترام گذاشته بود، توهين‌هاي مكرري كرد. بنده از آقاي روحاني تشكر مي‌كنم كه با «اعوذ‌ بالله‌ من‌ الشيطان‌ الرجيم» به سفر رفت.

   قطع ميكروفن رسايي و ترك جلسه توسط وي
در ادامه ابوترابي‌فرد با قطع ميكروفن رسايي، اجازه ادامه سخنراني را به وي نداد و گفت: همه فرمايش شما را شنيدند، تذكر شما مرتبط به دستور جلسه نيست، اما چون شما راجع به بحث نخست‌‌وزير انگليس صحبت كرديد، سخنان شما را استماع كرديم، اما نمي‌شود هر تذكري را كه داريد، مطرح كنيد. در ادامه رسايي كه نسبت به قطع ميكروفنش توسط ابوترابي‌فرد به شدت معترض بود، با صداي بلند مطالبي را مطرح كرد كه ابوترابي‌فرد خطاب به وي گفت: اينجا جاي عربده‌كشي نيست، ما براي شما احترام قائليم، اما نبايد اينگونه در صحن مجلس فرياد بزنيد.
ابوترابي‌فرد همچنين گفت: اينكه اشاره‌اي به توهين‌هاي نخست‌‌وزير انگليس نداشتم، به دو دليل بود؛ يكي اينكه رياست مجلس در سخنان روز گذشته‌اش پاسخ نخست‌‌وزير انگليس را داده بود. انگليس يك دولت ورشكسته‌اي است كه در آستانه تجزيه داخلي نيز قرار دارد. شكست‌هاي پي در پي آنها در منطقه، در غزه، در عراق و در دنياي اسلام آنها را در تنگنايي جدي قرار داده و چون اساس آن را انقلاب و امت اسلام و تدابير داهيانه رهبر معظم انقلاب مي‌دانند، بايد در صحنه‌هايي مانند مجمع عمومي سازمان ملل، حرف‌هاي بي‌اساسي را بيان كنند. ابوترابي‌فرد در پايان گفت: واقعاً بنده ديدم ارزشي ندارد كه اصلاً اشاره‌اي به ياوه‌گويي‌هاي نخست‌وزير انگليس در جلسه علني مجلس داشته باشم وگرنه بحثي در اين زمينه وجود ندارد.

   يك موي روحاني را به انگليس خبيث ترجيح مي‌دهم
در ادامه رسايي در پاسخ به سخنان ابوترابي تصريح كرد: آقاي ابوترابي من خودم را برادر شما مي‌دانم. تذكر خود را ادامه مي‌دهيم، چراكه با وجود اينكه من منتقد دولت هستم و به آقاي هاشمي نيز گفتم من در مقابل دشمنان اين ملت و با وجود اينكه منتقد آقاي روحاني و سياست‌هاي خارجي ايشان هستم اما يك موي آقاي روحاني را به انگليس خبيث ترجيح مي‌دهم و اجازه نمي‌دهم به رئيس‌جمهور ما كسي توهين كند. وي افزود: از آقاي روحاني تشكر مي‌كنيم كه نطق خود را با بسم‌الله‌الرحمن الرحيم آغاز كرد و همچنين تشكر مي‌كنيم كه به‌رغم تمام فضاسازي‌ها به توصيه رهبري عمل كرد و حاضر به ملاقات و گفت‌وگو با امريكاي خبيث نشد.
نماينده مردم تهران گفت: اما از ايشان گلايه مي‌كنيم چراكه پاسخ نخست‌وزير بي‌ادب انگليس و نقض‌كننده حقوق بشر را نداد، چون وقتي پشت تريبون سازمان ملل رفت بدبختي‌هاي آنان را به يادشان نياورد. اما ‌اي كاش وزير خارجه آقاي روحاني را به دم لانه روباه نمي‌بردند. من از آقاي كامرون تشكر مي‌كنم كه بار ديگر ثابت كردند سگ زرد برادر شغال است و ملت ايران در دشمني با آنها حق دارد.

   فرياد «مرگ بر انگليس» در مجلس طنين‌انداز شد
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي هم فرياد «مرگ‌بر‌انگليس» سر دادند. ابوترابي‌فرد نيز پس از اين شعار وكلاي ملت گفت: اين تنها موضع مجلس شوراي اسلامي نيست، بلكه موضع ملت، آحاد مسلمانان، مردم آسيا، قاره بزرگ آفريقا و همه ملت‌هايي است كه در دوران استعمار انگليس از ناحيه اين دولت تهي از اخلاق و انسانيت، آسيب‌هاي فراواني متحمل شدند. وي همچنين گفت: اميدواريم با پيروزي‌هاي پي در پي امت اسلام و مظلومان جهان شاهد انزواي بيشتر حكومت خودكامه انگليس باشيم.

   زاكاني و ميرمحمدي اعضاي ناظر مجلس در كميسيون ماده ۱۰ احزاب شدند
در ادامه جلسه منتخبان ملت، نمايندگان ناظر مجلس شوراي اسلامي در كميسيون ماده 10 احزاب را مشخص كردند. از مجموع 170 رأي اخذ شده عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران با 95 رأي و سيدمحمد ميرمحمدي نماينده گلپايگان با 80 رأي به عنوان نمايندگان ناظر مجلس در كميسيون ماده 10 احزاب مشخص شدند.

   محكوميت سخنان بي‌ادبانه نخست‌وزير انگليس و تقدير از روحاني
در عين حال 224 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با امضاي بيانيه‌اي ضمن تشكر از رئيس‌جمهور كشورمان به دليل مواضع محكم در قبال دخالت‌هاي امريكا، سخنان بي‌ادبانه نخست‌ وزير انگليس در مجمع عمومي سازمان ملل متحد را محكوم كردند.
در اين بيانيه آمده است:
جا دارد از مواضع حق‌طلبانه و متين آقاي روحاني به ويژه در استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي در مجمع عمومي سازمان ملل متحد تشكر كنيم، همچنين لازم است از مواضع رياست محترم جمهور نسبت به مداخلات امريكا تحت عنوان ائتلاف ضد داعش در عراق و سوريه و نمايش مضحك مبارزه با ترورسيم قدرداني كنيم. سخنان رئيس‌جمهور كه بيانگر عزم و اراده ملت مؤمن و متعهد ايران در مقابله با خوي استكباري سلطه‌طلبانه است، حامل اين پيام است كه تحريم‌ها و تهديدها نتوانسته است رخنه‌اي در سنگر استوار ملت بزرگ ايران ايجاد كند.
اظهارات سخيف نخست وزير انگليس در مجمع عمومي سازمان ملل متحد نشان داد كه روباه پير انگليس كه در مسير استعمارگري دنباله‌روي بي‌اراده امريكا شده است، هنوز انقلاب اسلامي را درك نكرده است و به ميزان نفرت ملت ايران از انگليس و تعبير دقيق و درست رهبر معظم انقلاب اسلامي به عنوان انگليس خبيث پي نبرده است.
ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه امضاكننده اين بيانيه هستيم اظهارات موهن نخست‌وزير انگليس را محكوم مي‌كنيم و اطمينان داريم به فضل الهي ايران اسلامي راه امام راحل را در حفظ استقلال و رهبري آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با صلابت و قدرت ادامه خواهد داد و دولت متحد با يكديگر به مسير خود ادامه خواهد داد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
0
1
داد و فریاد و شعار را بی خیال ! مرد عمل باشید و رابطه ایران با روباه پیر استعمار انگلیس خبیث شریر را با تصویب قانون برای همیشه قطع نمایید !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار