کد خبر: 676941
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
جنگ تراكتورسازان و سپاهان در هفته دهم ليگ برتر
شيوا نوروزي
هفته دهم ليگ برتر فوتبال امروز و فردا با انجام هشت بازي برگزار مي‌شود. در حالي كه تراكتورسازي و سپاهان سخت‌ترين بازي اين هفته را برگزار مي‌كنند سرخابي‌هاي پايتخت نيز مي‌كوشند با غلبه بر حريفان به وضعيت خود در جدول بازي‌ها سرو ساماني بدهند. پرسپوليس در خانه ميزبان استقلال خوزستان است و استقلال نيز در اصفهان به مصاف ذوب آهن مي‌رود. 
 
 پرسپوليس- استقلال خوزستان؛ 18:30
 
سرخپوشان اين روزها با آمدن حميد درخشان آرامش بيشتري دارند. اين در حالي است كه جايگاه فعلي پرسپوليس هنوز هواداران اين تيم را راضي نكرده. كسب 12 امتياز و ايستادن در جايگاه هشتم جدول همان مسئله‌اي است كه پرسپوليسي‌ها را بيش از پيش نگران كرده است. رويارويي با آبي‌هاي جنوب موقعيت خوبي است تا اين تيم به آرامش لازم برسد. از سوي ديگر اگر درخشان مي‌خواهد از ادامه همكاري‌اش با قرمزها مطمئن شود مي‌بايست امروز تيمش را پيروز از زمين خارج كند. حضور علي كريمي در تمرينات مهم‌ترين اتفاق اين روزهاي پرسپوليس است. اين در حالي است كه جادوگر باز هم روي حرفش ايستاده و خيال بازگشت به مستطيل سبز را ندارد.
 
سرمربي پرسپوليس در جديدترين گفت‌و‌گويش با خبرنگاران از مسئولان خواسته بازيكناني را كه با كارت معافيت جعلي بازي مي‌كردند فعلا محروم نكنند: از سردار باران‌چشمه كه هميشه عنايت ويژه‌اي به ورزشكاران داشته درخواست مي‌كنم حالا كه بارها براي بازيكنان‌شان هزينه كرده‌اند و در واقع اين بازيكنان بازيكنان ملي هستند نگاه ديگري به اين مسئله كارت پايان خدمت داشته باشند. من اين حرف را براي پرسپوليس نمي‌زنم، بلكه روي صحبت من درباره سپاهان، استقلال و فولاد است كه نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا هستند، هرچند تعدادي از اين بازيكنان امكان دعوت به تيم ملي را هم دارند. البته ما تابع تصميمات نظام‌وظيفه در مورد اين بازيكنان هستيم اما از باران‌چشمه خواهش مي‌كنم تصميماتي را كه مي‌خواهند بگيرند آخر فصل بگيرند. نبايد تيم‌ها از اين موضوع لطمه بخورند و هر تصميمي قرار است گرفته شود آخر فصل باشد. به نظر من مي‌توان اين تصميمات را ديرتر گرفت و اميدوارم سردار باران‌چشمه اين بار هم به ورزشكاران لطف كند. 
 
 تراكتور- سپاهان؛ 17:40
 
حساس‌ترين ديدار اين هفته از رقابت‌هاي ليگ برتر فردا در ورزشگاه يادگار امام تبريز برگزار مي‌شود؛ جايي كه صدرنشين ليگ براي حفظ جايگاه خود به يك برد ديگر نياز دارد. شاگردان رسول خطيبي هفته گذشته به يك تساوي خارج از خانه رضايت دادند اما براي اين بازي با تمام قوا به ميدان مي‌روند. در حال حاضر تراكتورسازان فقط دو امتياز از استقلال بيشتر دارند كه حاشيه امنيت خوبي برايشان محسوب نمي‌شود. در آن سوي ميدان تيم حسين فركي نيز در آخرين بازي به نتيجه‌اي بهتر از يك مساوي دست نيافته. در شرايطي كه زردپوشان در چند سال گذشته همواره يكي از مدعيان قهرماني به شمار مي‌رفتند امسال شرايط مناسبي ندارند. رفتن كرانچار و آمدن فركي هم نتوانسته شوك لازم را به تيم اصفهاني بدهد. مسئولان باشگاه قطعاً از رتبه فعلي تيم خود راضي نيستند. با اين حال سپاهاني‌ها اين فرصت را دارند كه با ارائه يك بازي قابل قبول خودشان را در جدول بالا بكشند. 
 
 ذوب آهن – استقلال؛ جمعه 18:30
 
كفه ترازو از هر نظر به سود ميهمان سنگيني مي‌كند. نماينده اصفهان فصل خوبي را آغاز نكرده و هنوز نتوانسته خواسته مسئولان تيم را برآورده كند. با گذشت 9 هفته از ليگ چهاردهم ذوبي‌ها تنها يك پيروزي را تجربه كرده‌اند و اين عملكرد خوبي براي گل محمدي و دستيارانش محسوب نمي‌شود. حال آنكه چند باري نيز خبر تغييرات روي نيمكت ذوب نيز به گوش رسيده. البته اين تيم هفته پيش تا دقيقه 92 از گسترش فولاد پيش بود اما در يك لحظه برد را با پيروزي عوض كردند.  پيروزي بر تيمي كه فقط هفت امتياز گرفته براي استقلال كار سختي به نظر نمي‌رسد، اما از دو هفته پيش تاكنون بحران به اردوگاه آبي‌ها رسيده. دو شكست متوالي امير قلعه‌نويي را با چالشي جدي روبه رو كرده. از طرفي سقوط به رده دوم و از دست دادن صدر جدول صداي هواداران را حسابي درآورده. در شرايطي كه تيم ژنرال دست پر اصفهان را ترك كنند قلعه نويي مي‌تواند باز هم به روند رو به رشد تيمش اميدوار باشد. استقلالي‌ها اصلاً دوست ندارند به سرنوشت پرسپوليس دچار شوند. 
 
ساير بازي‌ها
 
عصر امروز سه بازي ديگر هم برگزار مي‌شود؛ ملوان در ورزشگاه تختي پذيراي گسترش فولاد است، ملوانان در صورتي كه در اين بازي خانگي هم پيروز نشوند قطعاً با تغييرات گسترده در كادر فني روبه رو مي‌شوند. راه آهن هم در اكباتان رودرروي نفت مسجد سليمان قرار مي‌گيرد. صبا هم در آخرين بازي امروز با سايپا مصاف مي‌دهد. اما عصر فردا پديده در مشهد از پيكان پذيرايي مي‌كند، پديده‌اي كه پس از چند هفته شگفتي‌سازي روي نوار باخت افتاده است. فولاد خوزستان در ورزشگاه غدير به جنگ نفت تهران مي‌رود. فولاد با غلبه بر استقلال سايه به سايه صدرنشينان حركت مي‌كند و منتظر لغزش آنهاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار