کد خبر: 676045
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
تعهد مضاعفي كه ذهن همه را مشغول كرده!
دنيا حيدري
هيچ توجيهي نمي‌توان براي تعهد مضاعف آورد، تعهدي كه درخشان اما خيلي زود آن را پذيرفت. نه يك‌شنبه كه يكي از آن امضا‌هايي كه طي اين چند سال پاي قراردادهاي فوتبالي‌اش انداخته، كه همان اولين مرتبه‌اي كه عليپور گفت او براي نشستن روي نيمكت پرسپوليس بايد تعهد مضاعف بدهد. درخشان قبول كرد و تأكيد كه نه يك تعهد كه هر چند تعهد ديگر هم بخواهند امضا مي‌كند براي نشستن روي نيمكت پرسپوليس. تأكيدي كه ‌اي كاش از تعصب و عرق او به پرسپوليس و علاقه‌اش براي نشستن روي نيمكت مربيگري تيم محبوبش باشد نه چيز ديگري !
درخشان يك‌شنبه پاي برگه‌اي را امضا كرد كه ابتدا تعهد مضاعف خوانده شد و سپس تعهد حسن انجام كار. برگه‌اي كه برخي از مفاد آن، عبارات زير بود:
 
الف: از هرگونه رفتار شائبه‌برانگيز اعم از تماس يا ارتباطات خارج از عرف و مقررات جاري فدراسيون فوتبال و باشگاه با مربيان، بازيكنان و كادرفني و سرمربي تيم‌هاي رقيب جداً اجتناب و گزارش نمايم.
 
ب: از معرفي و پذيرش يا اصرار به عقد قرارداد و ثبت قرارداد بازيكناني كه جنبه فني و قابليت و كارايي فني و ساير موارد در راستاي صرفه و صلاح باشگاه و بيت المال را نداشته باشند، خودداري نموده، بديهي است كشف هرگونه فساد در كليه موارد مشمول زمان نبوده و مي‌بايست در مراجع قضايي پاسخگو باشم.
 
ج: از قبول بازيكنان به واسطه دلال، خبرنگار و افراد غيرمجاز و فاقد مجوز از سوي فدراسيون فوتبال به طور جدي اجتناب نمايم و...
 
مفاد عجيبي كه اين سؤال را در ذهن خواننده ايجاد مي‌كند كه مگر سرمربي پرسپوليس مرتكب چه اشتباه يا خطايي شده كه حالا بايد چنين برگه‌اي با اين مفاد توهين‌آميز را امضا كند. سؤالي كه البته همان زمان كه عليپور از امضاي تعهد مضاعف توسط درخشان خبر داده بود نيز مطرح شد اما جوابي براي آن يافت نشد. حداقل نه جواب قانع‌كننده‌اي كه بتواند توجيهي باشد براي امضاي اين برگه توهين‌آميز!
 
برگه‌اي كه درخشان به امضاي آن تن داده، نه فقط شخصيت او را به عنوان سرمربي پرسپوليس زير سؤال برده كه حتي خبرنگاران را هم مثل هميشه مورد توهين قرار داده است. اما فقط خبرنگاران را، حال آنكه اگر بحث نكوهش گرفتن بازيكن از راه‌هاي غير اصولي باشد، هر كسي مي‌تواند از اين طريق وارد شود. مثلاً چه تضميني وجود دارد كه يكي از مسئولان فدراسيون، سازمان ليگ، يكي از نماينده‌هاي مجلس يا حتي اعضاي شوراي شهر نخواهند بازيكن يا حتي يكي از آشنايان خود را بدون توجه به توانايي‌هاي فني، با لابي‌بازي به تيمي بيندازند! اقدامي كه البته به نظر مي‌رسد كوچك‌ترين اشكالي نداشته باشد، چراكه نامي از هيچ يك از آنها در اين تعهد نامه برده نشده و تمام تأكيد به گرفته نشدن بازيكن از خبرنگاران و دلالان است. شايد هم اين تعهد نامه قصد باز گذاشتن دست سايرين را در نقل و انتقال بازيكنانشان دارد!
 
اگر‌چه سياسي، رئيس هيئت مديره پرسپوليس امضاي اين تعهد نامه توسط درخشان را تكذيب كرده و آن را توهين به سرمربي اين تيم مي‌خواند: «اصلاً چنين چيزي وجود ندارد. اينها حرف‌هاي نامربوطي است كه از سوي برخي مطبوعات مطرح شده است. چنين تعهدنامه‌اي نه وجود دارد و نه از درخشان گرفته شده است. اين كارها توهين به شخصيت درخشان است. نمي‌دانم چرا برخي افراد به راحتي به خود اجازه مي‌دهند با وجهه مربي پرسپوليس ميان مردم بازي كنند. من از انتشار اين‌گونه خبرها تعجب مي‌كنم. چنين تعهدنامه‌اي وجود نداشته و نيازي هم نبوده از درخشان گرفته شود. واقعاً براي اين مسائل متأسفم. قرارداد درخشان كاملاً روتين و متعارف است. اصول اخلاقي به صورت دوطرفه در آن رعايت شده است. خود من در تنظيم آن دخالت داشتم و آنچه عرف بوده را در اين قرارداد آورده‌ايم.»
 
شايد رئيس هيئت مديره پرسپوليس فراموش كرده كه عليپور، رئيس كميته نظارت، بازرسي و ارزشيابي سازمان ليگ در جمع خبرنگاران تأكيد كرد كه درخشان براي مربيگري بايد فرم تعهد مضاعف پر كند؛ تعهدي كه امروز از آن تحت عنوان تعهد حسن انجام كار ياد مي‌شود و تأكيد كه همه مربيان ليگ آن را امضا كرده‌اند. حال آنكه همان زمان كه عليپور به امضاي اين تعهدنامه از سوي درخشان تأكيد كرد، در پاسخ به اين سؤال كه آيا فركي هم بايد چنين تعهدي را پر كند پاسخ داد: «براي سپاهان نيازي به تعهدنامه مضاعف نيست.» ضمن اينكه تصور نمي‌شود ديگر مربيان ليگ نيز چنين تعهدي را امضا كرده بودند، چراكه بحث اين تعهد نامه تنها زماني كه درخشان قصد نشستن روي نيمكت پرسپوليس را داشت مطرح شد و اگر پيشتر هم چنين مسئله‌اي وجود داشت، حتماً از زبان ديگر مربيان ليگ، حداقل قلعه‌نويي مصاحبه‌هاي زيادي در مورد آن انجام مي‌شد كه اين اتفاق هرگز رخ نداد!
 
اما نكته مهم اين است كه چرا درخشان بدون هيچ اعتراضي به اين مسئله تن داد و بعد از همان اولين باري كه عليپور در اين خصوص حرف زد، آن را پذيرفت. بدون آنكه سؤالي در خصوص چراي انجام چنين كار توهين‌آميزي بپرسد! توهيني كه حالا با امضاي اين تعهد‌نامه با آن مفاد توهين‌آميز نه تنها خود كه خبرنگاران را هم زير سؤال برده است! آيا درخشان ريگي به كفش دارد كه برابر اين مسئله توهين آميز سكوت كرد و آن را پذيرفت؟ اين بزرگ‌ترين سؤالي است كه بعد از پذيرفتن و امضاي تعهد مضاعف از سوي درخشان ذهن همه را به خود مشغول كرده است، مخصوصاً هوادار پرسپوليس و خبرنگاراني كه حالا به دليل اين مسئله مبهم، زير سؤال رفته و به آنها توهين شده است!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار