کد خبر: 676014
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
با معرفی نفرات برتر در کرمانشاه
همایش علمی و پژوهشی امام رضا (ع) در آئینه ادبیات معاصر با حضور 200 پژوهشگر از سراسر کشور برگزار و با معرفی 17 مقاله برتر به کار خود پایان داد.
احسان شکری نیا

همایش علمی و پژوهشی امام رضا (ع) در آئینه ادبیات معاصر با حضور 200 پژوهشگر از سراسر کشور برگزار و با معرفی 17 مقاله برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار جوان در کرمانشاه، آیت‌الله سیدمحمد قائم‌مقامی استاد حوزه و دانشگاه در این همایش با اشاره به نقش دین در تجلی هنر گفت: تاثیر امامت بر ادبیات ناشی از ارتباط دین با هنر است.

وی افزود: ارتباط دین و هنر یک ارتباط تنگاتنگ است و دین عرضه درک و تجلی حقیقت است.

وی تصریح کرد: جهان در گذشته، حال و آینده هرگز از امامان مستغنی نبوده و نخواهد بود. وی یادآور شد: از ابتدای نزول قرآن شاهد حضور شاعران و عرفای زیادی بودیم و هنر ما سرچشمه در دین دارد.

وی با اشاره به تکریم ایرانیان از امام رضا (ع) گفت: اینکه امام رضا (ع) این گونه تکریم شده و مزار چهار امام ما (امام باقر، صادق، حسن و سجاد(ع)) تنها تلی از خاک است به دلیل این نیست که امام رضا (ع) مقام بالاتری دارند بلکه دلیل آن معرفتی است که از حضور امام رضا (ع) در ایرانیان به وجود آمده و در آنجا این معرفت وجود ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان  ابراز امیدورای کرد جهان بشریت از غفلت رها شده و بداند که تولیت جهان را باید چه کسی به دست بگیرد.

در این همایش از 17 مقاله برتر نیز تجلیل به عمل آمد و از نسخه کردی صحیفه سجادیه به قلم نظام صالحی رونمایی شد.

برگزیدگان این همایش  از بین 120 مقاله ارسالی به دبیرخانه جشنواره و در سه سطح اساتید و پژوهشگران، طلاب و دانشجویان و نوقلمان انتخاب شدند.

هیئت داوران در سطح پژوهشگران و اساتید غلام پیروز و مریم فقیه عبدالهی از شهرستان بابلسر استان مازندران  به عنوان رتبه اول، اسماعیل صادقی، پروانه پیوند و مژده خسروی از شهرستان شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری به عنوان رتبه دوم، گرد آفرین محمدی و سعید حسامپور از شهرستان یاسوج استان کهکیلویه و بویر احمد به عنوان  رتبه سوم، محمدرضا یوسفی و زهرا منتظرپناه از قم به عنوان رتبه چهارم، فیروز فاضلی و صغری رحمتی نژاد از رشت به عنوان رتبه پنجم، پروین نادر از کرمانشاه به عنوان رتبه ششم، سعید کریمی قره بابا از شهرستان تبریز استان آذربایجان شرقی به عنوان رتبه هفتم، پیمان رحیمی نیا از شهرستان اسلام‌ آباد غرب استان کرمانشاه به عنوان رتبه هشتم، عطا الماسی و فرامین صیدی از کرمانشاه رتبه به عنوان نهم، سیدعلی کرامتی مقدم و مرضیه رضایی اول از شهرستان مشهد استان خراسان رضوی به عنوان رتبه دهم و غلامرضا کافی و زهره عامری از شهرستان شیراز استان فارس به عنوان رتبه یازدهم معرفی و مورد تجلیل قرار داد. 

هم‌چنین در بخش طلاب و دانشجویان ابراهیم ظاهر عبدوند و اسماعیل صادقی از شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری رتبه اول، زهرا حامدی از شهرستان شیروان رتبه دوم  و "فرنگیس شاهرخی از شهرکرد و فاطمه هوشنگی  و زینب شهسواری از کرمانشاه" مشترکا رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش نوقلمان نیز مقاله ای حائز رتبه اول و دوم نشد و رتبه سوم مشترکا به زهره علیپور تربتی از شهر اسفراین استان خراسان شمالی و محمد حسین سعیدی از سنقر وکلیایی استان کرمانشاه رسید.

لازم به ذکر است در این مراسم از منیژه یوسفی سازنده بزرگترین تابلو صلوات خاصه امام رضا(ع) و محمدرسول گودینی طراح این تابلو نیز تجلیل شد و 10 تن از مقالات برتر نیز به ارائه مقالات خود پرداختند.

اجرای مراسم نقالی و روضه خوانی از دیگر برنامه‌های همایش امام رضا (ع) در کرمانشاه بود.

کرمانشاه هشتمین بار بود که جشنواره امام رضا (ع) را از سری همایش های بین المللی امام رضا (ع) میزبانی می کرد و در این همایش 200 پژوهشگر از سراسر کشور حضور داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر