کد خبر: 674307
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
حجت الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت:‌ آقای حاج منصور ارضی از مداحان شریف و پر تلاش و دردمند و مورد توجه مقام معظم رهبری هستند.
به گزارش آنا، گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه کشور با حضور 430 نفر از ائمه جمعه 16 استان کشور‌ 18 و 19شهریورماه در مشهد برگزار شد. در این گردهمایی آیت‌الله حسین نوری‌همدانی، آیت‌‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و حاج منصور ارضی سخنرانی کردند.

گزیده‌ای از سخنان حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی را در ادامه می‌خوانید:

رهبری از بسیج و نمازجمعه رضایت دارند

شب و روز هم واقعا من تلاش ائمه جمعه را می‌بینم خودم خجالت می‌کشم که چقدر فداکاری و چقدر ایثار و این نهادی است که الحمدا... توانسته تا حدودی رضایت مقام معظم رهبری را جلب کند و نهاد نماز جمعه در صحنه است و کارهای فرهنگی خوبی را انجام می‌دهد که دیروز هم گفتم از نهاد نماز جمعه و از بسیج که اعلام رضایت کردند که کار فرهنگی خوبی دارند انجام می‌دهند.

حاج منصور ارضی و جلساتش مورد توجه مقام معظم رهبری است

هیئت‌ها در زمان ما که اینقدر ماهواره‌ها به اصطلاح برای بعضی‌ها جاذبه دارد بخدا جاذبه هیئت‌ها خیلی زیادتر است. من در همین ماه رمضان رفته بودم مسجد ارک کسانی که با تهران و جلسات تهران آشنایی دارند این آقای حاج منصور ارضی که از مداحان شریف و پر تلاش و دردمند و مورد توجه مقام معظم رهبری هستند خودشان و همچنین جلساتشان که بنده حالا مطالبی هم می‌دانم. من رفتم یک جلسه شرکت کردم، خدا را شاهد می‌گیرم ما خیلی دور توانستیم ماشین را پارک کنیم با اینکه راهنما هم داشتیم نمی‌توانستم از توی جمعیت بروم و خودم را به مسجد برسانم، بیش از بیست هزار جوان با خانواده در مسجد ارک و در خیابان‌های اطراف نشسته بودند. این آقای دکتر الله کرم توضیح می‌دادند که ما تا جایی که بتوانیم صوتی داشته باشیم جمعیت می‌توانیم جذب کنیم و رفتیم تا میدان امام خمینی (رحمت الله علیه) تا آنجا صوت را کشیده بودند و جمعیت بود، اگر بخواهیم صوت را بیشتر هم بکشیم جمعیت هست. ما نمی‌توانیم بیش از این خدمت و سرویس بدهیم وگرنه جمعیت می‌آید؛ چرا؟ چون جاذبه دارد.

اعلام آمادگی مداحان تهرانی برای سامان دادن مداحی در شهرستان‌ها

ما خیلی به فکر بودیم که استان‌ها را چگونه سامان بدهیم. من یک جلسه‌ای هم خدمت حاج آقا منصور ارضی داشتم که ما چگونه می‌توانیم در مرکز استان‌ها این هیئت‌ها را راه بیندازیم و شکل دهیم و بسیاری از جوان‌ها را جذب کنیم. این دوستان ما در تهران اعلام آمادگی کردند و گفتند هر یک از نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها در شهر‌ها اگر هیئت‌هایی دارند و مداحی دارند ما حاضریم مداحی را سامان بدهیم، این‌ها کتاب‌هایی را نوشتند که حضرت آقا فرمودند: کتاب‌ها چاپ شد و تنظیم شد بیاورید برای من.

ارتباط روحانیت با مداحان

اگر روحانیت با هیئت‌ها و مداحان رابطه خوبی داشته باشند بخشی از جامعه را زیر پوشش می‌گیریم جزیره‌ای هم حرکت نکنیم، فکر نکنیم ما باید خودمان عمل کنیم. متاسفانه ائمه جمعه کار فرهنگی می‌کنند و دستگاه‌های فرهنگی دیگر خنثی می‌کنند و اثرش را از بین می‌برند اما اگر ارتباط برقرار کنیم این اثر را می‌توانیم کامل کنیم. من عذر می‌خواهم خود ایشان (حاج منصورارضی) این موضوع را توضیح خواهند داد.

88 اگر همین هیئت‌ها نبودند کلاه پس معرکه بود

همانطور هم که جناب آقای عباسی اشاره کردند در فتنه 88 اگر این دوستان نبودند همین هیئت‌ها نبودند کلاه پس معرکه بود. من خودم آمدم از محل کار بیرون در خیابان دیدیم وقتی خیمه‌های امام حسین (علیه السلام) را آتش زدند خدا را شاهد می‌گیریم تمام این خیابان و کوچه جمعیت پر شد و با «یا حسین» همه آن‌ها محو شدند. خودم شاهد بودم یا حسین گویان این هیئت‌ها ریختند تو خیابان‌ها و کوچه‌ها که انگار کسی نبود فتنه‌گری نبود خب این بچه‌ها بودند واقعا در طول زمان فتنه نزدیک به یک ماه کلا این‌ها در خیابان‌ها و در سطح شهر آماده باش عین بسیج و سپاه آماده باش بودند که ما در خیلی از جا‌ها از نیروی نظامی و انتظامی هیچ استفاده نکردیم همین بچه‌ها بودند در دفاع از نظام در تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) نقش بسیار موثری دارند، هر استانی و شهری آمادگی دارد مشخصاتش را بدهد به آقای طباطبایی‌نسب تا هماهنگ کنند و ما بتوانیم در این حوزه برنامه ریزی کنیم.

به گزارش آنا، منصور ارضی نیز در بخشی از سخنرانی خود گفت: خواهشم بر این است که جزوه‌ها را مطالعه کنید و حتما با آقای تقوی در تماس باشید تا کتب‌  به دستتان برسد و قبلش ما این کتاب‌ها را خدمت مقام معظم رهبری می‌دهیم و نظر ولی‌مان مهم است که تایید کنند و اگر آقا بگوید این کتاب‌ها به درد نمی‌خورد همه‌اش را کنار می‌گذاریم.... عرض می‌کنم در همین امسال مسجد ارک برای ماه رمضان 170 میلیون خرج کردیم، همین 30شب بعضی‌ها به شوخی می‌گویند حاجی آخوند گریز است. ما تا حالا بدون آخوند نماز نخواندیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار