کد خبر: 673492
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
مسئول روابط عمومی اوقاف گلستان اعلام کرد:
روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان گلستان در پنجمین همایش سراسری مدیران روابط عمومی ادارات‌کل اوقاف، رتبه نخست را به دست آورد.

محمد کوهساری گفت: در پنجمین همایش سراسری مدیران روابط عمومی ادارات‌کل اوقاف و امور خیریه در حوزه خبر، اطلاعرسانی، ترویج فرهنگ وقف و بقاع متبرکه، اوقاف و امور خیریه گلستان رتبه برتر کشوری را کسب نمود.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: نقش روابط عمومی در ترویج فرهنگ وقف در جامعه، مهم بوده و تلاشهای صورت گرفته  که به نتایج خوبی هم در بخشهای مختلف ختم شده، کافی نیستند.

وی با اشاره به اینکه وقف جدید در گلستان رو به کاهش است، تصریح کرد: زمانی گرگان به عنوان شهر دارالمومنین بالاترین میزان وقف را در سطح کشور داشته، اما اکنون، وقف جدید به ندرت در آن اتفاق میافتد.

کوهساری با بیان اینکه مردم باید با مشکلات و محسنات وقف آشنا شوند، بیان داشت: مردم اگر بدانند در ملک و زمین وقفی حتی نماز خواندن حرام بوده نسبت به پرداخت مالالاجاره اقدام میکنند.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: فرهنگ وقف با فرهنگ اقتصاد مقاومتی رابطه معناداری داشته و از طریق وقف، علاوه بر کمک به مستمندان و نیازمندان، می توان به انجام کارهای فرهنگی، عمرانی و... نیز مبادرت کرد.

این مقام مسئول نقش رسانهها را در بسط و گسترش فرهنگ وقف مهم و ارزشمند خواند و گفت: رسانهها باید یار و یاور اوقاف و امور خیریه باشند تا این مجموعه در کارهای عامالمنفعه پیشتازی نماید.

وی همچنین اضافه کرد: باید فرهنگ وقف در اقشار مختلف جامعه رونق پیدا نموده و با فرهنگسازی، اقشار مختلف  را به اجرای سنت حسنه وقف تشویق نماییم.

کوهساری اشاره کرد: خوب است جامعه خبرنگاران، جامعه پزشکی، جامعه اصناف و بازاریان نیزدر این حوزه ورود کنند.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گلستان در پایان افزود: عوایدی که از اقشار مختلف جامعه در زمینه وقف حاصل میشود زیرنظر همان قشر البته با نظارت اوقاف و امور خیریه قابل پیگیری بوده و این اقدام خداپسندانه گرهگشای بسیاری از مشکلات است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر