کد خبر: 670548
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
فرزند مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی:
در آستانه سی و پنجمین سالگرد در گذشت آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران،سید مهدی طالقانی فرزند آیت الله سید محمود طالقانی با انتقاد از اینکه رفتار و افکار این فقید مبارز آنگونه که باید برای مردم بازگو نشده است ،‌ افزود: به همین خاطر هم هست که نسل امروز هیچ شناختی از ایشان ندارند.

به گزارش تهران پرس به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران،‌ وي با اشاره به ديدگاه كلان و آينده نگر اين يار امام، تصريح كرد:‌ اگر بر افكار و سخنان ايشان مروري داشته باشيم مشاهده مي كنيم موضوعاتي كه وي در خطبه هاي نماز جمعه تهران در 35 سال پيش مطرح مي نمود امروز نيز موضوعيت دارد. به طور نمونه آيت الله طالقاني از همان زمان مباحث مرتبط با فلسطين اشغالي و ظلمي كه به مردم مي شود را از تريبون نماز جمعه براي مردم تبيين مي كرد. بنا به تاكيد فرزند آيت الله طالقاني ،‌وي توجه ويژه اي به مباحث و مسائل مبتلابه جامعه داشت و در نماز جمعه معمولا يكي از خطبه هايش را به طرح مسائل اجتماعي اختصاص ميداد و با نگاهي آينده نگر به مسائل روز اشراف كامل داشت به گونه اي كه نظرات و سخنان وي حتي براي جامعه امروزي مصداق و كاربرد دارد.
بنا به تاكيد مهدي طالقاني ،‌ كمتر كسي در سوابق مبارزه با رژيم طاغوت پهلوي به پاي ايشان مي رسد اما متاسفانه ابعاد شخصيتي ايت الله طالقاني مغفول مانده و در بيان سيره و سبك زندگي اين عالم بزرگ فقط به ايام رحلت ايشان بسنده مي شود. بعد از انقلاب هم ايشان مسئوليتهايي داشتند و مسائلي را مديريت مي كردند كه از عهده هر كسي بر نمي آمد و نقش بارز آيت الله طالقاني در مسئله كردستان غير قابل انكار است. به گفته فرزند آيت الله طالقاني ،‌اين عالم انديشمند تاليفات متعددي داشتند كه مهم ترين تاليف ايشان تفسير بخشي از كلام الله مجيد با عنوان « پرتوي از قرآن » است كه به همت موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران و شهرداري تهران منتشر شده است. مهدي طالقاني تصريح كرد: بعد از وفات آيت الله طالقاني كتابهاي متعددي درباره شخصيت ايشان از سوي احزاب و گروه هاي مختلف نوشته شد ما متاسفانه برخي از اين گروه ها ديدگاه هاي حزبي خود را هم در نوشته هايشان دخيل كردند. وي با اشاره به اينكه قرار است در شبكه دوي سيما سريال يا مستندي درباره زندگي و شخصيت آيت الله طالقاني ساخته شود،افزود: متاسفانه ظاهرا صدا و سيما در اين باره به كمبود بودجه برخورد كرده اند.
مراسم هاي بزرگداشت سالگرد آيت الله طالقاني
سيد مهدي طالقاني در ادامه به برگزاري چند مراسم بزرگداشت به مناسبت سي و پنجمين سالروز وفات آيت الله طالقاني اشاره كرد. به گفته وي روز 17 شهريور ماه مراسم بزرگداشت آيت الله طالقاني از ساعت 14.30 تا 51.30 در موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران برگزار مي شود. روز 18 شهريور نيز طي مراسمي در موزه شهدا از كتاب «طلايه دار بيداري »‌ كه مجموعه اي از تصاوير ديده نشده اين عالم بزرگوار است رونمايي خواهد شد. بعد از نماز مغرب و عشا همان روز نيز مراسمي در مسجد هدايت برگزار خواهد شد. همچنين در روز 19 شهريور مراسمي در منزل مسكوني آيت الله طالقاني كه حالا به كتابخانه تبديل شده است از ساعت 17 تا 19 برگزار خواهد شد. در روستاي زادگاه ايشان نيز روز 20 شهريور ماه در گيليرد طالقان از ساعت 17 تا 19 مراسم بزرگداشتي برگزار خواهد شد.
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار