کد خبر: 669824
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
7ماه انتظار برای بازگشایی تنها سالن ورزشی کیلان
کیلان، شهر کوچکی در شرق تهران و بخش مرکزی شهرستان دماوند است. شهری که جوانان آن از حداقل امکانات تفریحی و رفاهی بی بهره اند و نوجوانان و جوانان ساکن آن هنوز اوقات فراغت خود را در زمین های خاکی و پر از خاشاک می گذرانند. شهری که اگرچه محدودیت ها و نداری هایش بارها از طریق رسانه های مختلف منتشر شده اما جز وعده و وعید مسئولان چیزی نصیب اهالی اش نمی شود.

در طی چندین سال،تمام دلخوشی نوجوانان وجوانان شهر کیلان، تنها سالن ورزشی بود که در فصل های مختلف به ویژه ماه رمضان میزبان تیم های ورزشی مختلف می شد و شور و نشاطی را در میان ساکنان این شهر کوچک می نشاند. هرسال شهرکیلان در ایام ماه مبارک رمضان رونقی می یافت و در سالن ورزشی این شهر با برگزاری جام‌های رمضان هیاهویی وصف نشدنی بر پا بود اما امسال سالن شهدای کیلان، ماه مبارک رمضان را در خاموشی سپری کرد و حتی توپی در کف این سالن به زمین زده نشد.

در بهمن ماه سال گذشته، دیوار سالن شهدای کیلان ترک خورد و از آنجا که احتمال تخریب آن وجود داشت و خطر جان ورزشکاران راتهدید می کرد، شهرداری حکم تعطیلی سالن را صادر کرد. قرار بود به دلیل اهمیت فعالیت این سالن برای جوانان شهر، مسئولان در اسرع وقت و در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل این سالن رفع کرده و برای بازگشایی آن اقدام کنند. ماه ها گذشت اما نه تنها هیچ اقدامی برای بازسازی و تعمیر انجام نشد بلکه سالن با همان وضع رها شد تا برف و باران مابقی آن را نیز از بین ببرد.

بنا به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند قرار بود ترمیم این سالن تا آخر سال 92 به پایان برسد تا در ابتدای سال جدید، جوانان کیلانی بتوانند از سالن ورزشی استفاده و برای اوقات فراغت خود در فصل تابستان برنامه‌ریزی کنند اما حالا با گذشت 5 ماه از سال 93 جوانان کیلانی همچنان چشم براهه اقدام مسئولانند.

تعلل بیشتر، تخریب بیشتر

تابستان رسید و خبری از بازگشایی نشد که نشد و جوانان و نوجوانان علاقمند به ورزش در کیلان در زمین های خاکی و باغ ها اوقات فراغتشان را سپری کردند. حتی بعضی از آن‌ها که در رشته های رزمی فعالیت میکردند جز باغها جایی برای انجام تمریناتشان نداشتند.

این در حالی است که در این مدت بین اداره ورزش وجوانان شهرستان دماوند با شهرداری و شورای اسلامی شهر کیلان بر سر اینکه چه کسی مسئول تعمیر این سالن است کش و قوس های فراوانی بوده و بالاخره پس از گذشت چندین ماه، قرار شد شهرداری هزینه تعمیرات این سالن را پرداخت کند! البته این مسئله خود یکی از عوامل تعلل در بازگشایی سالن مذکور بود. سالنی که تنها مکان تفریحی، رفاهی و ورزشی شهر کیلان محسوب می شود!

از زمان ترک خوردن دیوار این سالن و رها شدن آن تاکنون شرایط بدتر شده است. حالا دیوار این سالن بیش از پیش تخریب شده و خسارات زیادی به آن وارد شده است؛ وسایل ورزشی هم‌چون میز پینگ پنگ، فوتبال‌دستی، دروازه‌ها و کف‌پوش‌ها در سالن بی درو پیکر شهدای کیلان خاک می‌خورند و در حال نابودی هستند. در این میان مسئولان بار مسئولیت را به هم پاس می دهند و با نادیده گرفتن علاقه جوانان این شهربه ورزش، دست روی دست گذاشته اند.

حالا کیلانی ها در انتظار یاری مسئولان برای تامین اعتبار تعمیرات تنها سالن ورزشی شهرشان در گوشه و کنار باغ ها و خیابانها تمرین می کنند و رویای قهرمانی را در سر میپرورانند! جوانانی که حتی داشتن مکان ورزشی با وسایل استاندارد و کف پوش و تهویه مناسب برایشان حسرت شده است.

درد و دل جوانان کیلان

تابستان هم روبه پایان است و دیوارهای خراب، داربست، آجرهای ریخته در کف سالن و خاک‌هایی که بر روی وسایل ورزشی و کف‌پوش پاره ریخته شده رنگ کسالت بر آخرین روزهای اوقات فراغت جوانان کیلانی می پاشد.

جوانانی که زمین های اطراف و دور وبر این سالن را محل بازی و ورزش خود کرده اند تا شاید مسئولان در گذر از اطراف این محل خواسته آنها را با چشم خود ببینند و برای رفع این مشکل گامی بردارند. بنا به گفته جوانان کیلانی دیوار سالن ورزشی مقاوم بود و با یک ترمیم ساده مشکل رفع می‌شد و نیاز به تخریب کلی دیوار و تعطیلی 7 ماهه نبود و مسئولان بدون بررسی لازم و از اثر بی توجهی اقدام به تعطیلی ان کرده اند.

جوانان این منطقه در گفتگوبا خبرنگاران بارها گفته اند : چندین بار برای حل این موضوع به مسئولان شهر مراجعه کرده ا یم و آن‌ها هربار وعده بازگشایی تا دو هفته آینده را می دادند اما دو هفته‌های بسیاری آمد و رفت وما هنوز چشم به قفل درب سالن دوختیم.

بنا به اظهارات این افراد به دلیل نبود امکانات و ایمن نبودن فضا برای ورزش کردن،تعداد زیادی از علاقمندان به ورزش تاکنون در زمین‌های آسفالت و خاکی زخمی شدند و برخی‌ها دست و پایشان شکسته است.

از طرفی از آنجا که هیچ گونه سرگرمی دیگری در کیلان وجود ندارد جوانان کیلان برای استفاده از استخرهای ورزشی باید با صرف هزینه و وقت بسیار به گیلاوند بروند. آن هم در روزهای گرم تابستان که با کمبود وسایل حمل و نقل و ماشین روبرو هستند.

بنا به گفته جوانان، قبلا در کیلان یک کلوپ بازی هم وجود داشت که آن را هم تعطیل کردند و حالا با بسته شدن سالن جوانان این شهر بی هدف در کوچه ها پرسه می زنند.

با این حال جوان هنوز امیدوارند هر چه زودتر سالن ورزشی شهدای کیلان باز شود و برگزاری مسابقات شهرستانی و حتی استانی در رشته‌های فوتسال، والیبال، تنیس روی میز و رزمی دراین شهر شور و هیجان را میان ساکنان این شهر کوچک برگرداند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار