کد خبر: 669063
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
در دامغان
جشنواره ملی پسته ایران شهریور ماه سال جاری در دامغان برگزار میشود.

فرماندار شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار روزنامه جوان با بیان اینکه 90 درصد باغات شهرستان دامغان زیر کشت پسته است، گفت: جشنواره ملی پسته ایران در روزهای 26 و 27 شهریور ماه جاری در دامغان برگزار میشود.

علی اصغر مجد به وجود 12 هزار هکتار باغ بارور پسته در دامغان اشاره کرد و افزود: توليد سالانه 35هزار تن پسته، کسب رتبه اول کشور در توليد در هر هکتار به ميزان دو هزار و 950کيلوگرم و نیز صادرات يک هزار تن پسته به ارزش 250ميليارد ريال از شهرستان دامغان از دلايل انتخاب اين شهرستان به عنوان ميزبان نخستين جشنواره پسته ايران می باشد.

وی با اشاره به اینکه پسته پس از نفت دومین محصول صادراتی ایران و یک محصول استراتژیک است گفت: مقام نخست توليد وصادرات پسته در جهان مربوط به ايران است و سالانه 400ميليون دلار پسته صادر مي گردد.

فرماندار شهرستان دامغان معرفی پسته دامغان به بازارهای جهانی، ایجاد بازارهای تجاری داخلی و خارجی و توسعه صنایع وابسته به تولید پسته،توسعه سطح زير كشت باغ هاي پسته در شهرستان دامغان را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

علی اصغر مجد تصریح کرد: این محصول ارز آور در شهرستان به سمت تولید علمی و نوین در حرکت بوده و باتوجه به این شرایط افق و آینده بسیار روشن و امیدوار کننده ای پیش روی پسته شهرستان قرار دارد.

وی اظهار داشت:این محصول از کیفیت و مرغوبیت بسیار بالای غذایی نسبت به سایر ارقام پسته دردیگر مناطق کشور برخوردار است.

فرماندار شهرستان دامغان با بیان اینکه باید با مشارکت و حمایت همه جانبه و به ویژه همراهی و همکاری کشاورزان و پسته کاران بتوانیم این جشنواره را به خوبی برگزار کنیم و از برکات آن بهره ببریم افزود: تا کنون چهار جلسه جهت هماهنگی و بهتر برگزار شدن این جشنواره با مسئولان شورای شهر ، شهردار و جهاد کشاورزی دامغان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شده است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر