کد خبر: 668780
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
دبیر ستاد جشنواره زیر سایه خورشید استان یزد به برگزاری هفتمین جشن بزرگ زیر سایه خورشید در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مجتبی صداقت گفت: برنامه های متنوعی به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت در سطح استان برگزار می شود.

وی از حضور 6 تن از خادمین حرم رضوی همزمان با دهه کرامت در استان خبر داد و اظهار داشت: این خادمین طی روزهای 10 تا 14 در برنامه های مختلف بزرگداشت این دهه در استان شرکت می کنند.

صداقت با اشاره به تاثیر بالای حضور خادمین در استان گفت: این تاثیر باعث شده است که امسال شاهد تقاضای تعداد زیادی از بیمارستان های استان جهت حضور خادمین بر بالین بیماران باشیم.

دبیر ستاد جشنواره زیر سایه خورشید استان یزد با بیان اینکه حضور خادمین در ندامتگاه ها برای اولین بار در کشور از استان یزد آغازشد افزود: این حضور با تاثیرات فرهنگی بساری در ندامتگاه های استان روبرو شده است.

صداقت با بیان اینکه در سال گذشته حدود 20 هزار نفر در جشن بزرگ زیر سایه خورشید شرکت کرده بودند اظهار داشت: این جشن به عنوان بزرگترین جشن مردمی استان پنجشنبه 13 شهریورماه در امامزاده سید جعفر یزد برگزار می شود.

وی در تبیین اهداف برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید در استان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، ترویج شادی‌ها و نشاط همراه با معنویت در دهه کرامت است و به دنبال نهادینه کردن سخن مقام معظم رهبری در مورد برگزاری جشن‌های معنوی همانند مراسم‌های عزاداری هستیم.

وی با اشاره به حضور خادمین در جشن های مساجد گفت: خادمین حرم رضوی در 3 جشن دهه کرامت که به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با عنوان 10 شب 10 مسجد برگزار می شود حضور خواهند یافت.

صداقت برگزاری این جشن‌ها را بهانه‌ای برای تقویت ارتباط مردم با ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا (ع) دانست و تصریح کرد: حضور خادمین در این جشن ها می تواند در شکل گیری این روابط تاثیر بسزایی داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر