کد خبر: 668779
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد مهمترین برنامه دانشگاه پیام نور را گسترش آموزش از راه دور دانست و گفت: به دنبال تقویت فناوری های ارتباطی در دانشگاه بمنظور حرکت به سوی آموزش مجازی هستیم.

محمدرضا امینی با اشاره به مزایای آموزش از راه دور اظهار داشت: جلوگیری از رفت و آمدهای غیر ضروری، کاهش مشکلات اخلاقی و خانوادگی، کاهش هزینه های خانواده و عدم نیاز به خوابگاه ازمهمترین این مزایاها می باشد.

وی افزود : در حال حاضر بیش از 90 درصد دانشجویان دانشگاه های پیام نور استان بومی هستند که این امر باعث کاهش بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در جامعه شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه دانشگاه پیام نور بیشترین تعداد دانشجو را در بین دانشگاه های استان به خود اختصاص داده است گفت: کیفیت آموزش در این دانشگاه از سطح بالایی برخوردار است.

امینی تصریح کرد: کتاب ها و منابع  ارائه شده در دانشگاه، برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت متمرکز ، استفاده از اساتید مجرب و بروز و جذب هیات علمی توانمند از مهمترین عوامل افزایش کیفیت تحصیل در دانشگاه پیام نور بوده است.

وی با بیان اینکه  تاکنون 20 هزار نفردر استان از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند گفت: اکثر این فارغ التحصیلان جذب بازار کار شده اند که این نشان از سطح علمی خوب دانش آموختگان این دانشگاه دارد.

امینی افزود: در حال حاضر 24 هزار دانشجو در 10مرکز شامل 37 رشته کارشناسی ارشد، 300 رشته کارشناسی و یک رشته دکتری در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند.

 رییس دانشگاه پیام نور استان یزد همچنین بیان داشت : هم‌اکنون نیز به دنبال اخذ مجوز در رشته‌های جغرافیا، ادبیات فارسی، ریاضی، علوم قرآنی و زمین شناسی هستیم .

وی ظرفیت پذیرش این دانشگاه در سال تحصیلی جدید را بیش از 14 هزار نفر اعلام کرد و گفت: برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برای دانشجویان جدید الورود تدارک دیده شده است.

امینی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور نیز مانند سایر دانشگاه‌های کشور از نظر آمار دانشجو دچار ریزش شده است، بیان کرد: با این وجود معتقدیم به خاطر مزایای دانشگاه پیام نور، کیفیت تحصیل و شهریه کمتر آن نسبت به سایر دانشگاه‌ها، میزان استقبال دانشجویان از این دانشگاه قابل قبول است.

این مقام مسئول با اشاره به اهداف دانشگاه پیام نور اظهار داشت: ایجاد فضای خردورزی، اخلاق مداری و دوری از خودمحوری و خود پسندی با تاکید بر خدامحوری،آخرت گرایی و مشورت و احترام به خرد جمعی از مهمترین اهداف دانشگاه پیام نور است.

وی در تبیین اولویت های این دانشگاه در سال تحصیلی جدید افزود: تلاش در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه های مختلف فرهنگی ، علمی و ...، افزایش کیفیت آموزشی و پژوهشی و کاربردی نمودن پژوهش ها، ایجاد تمهیدات لازم برای ارتقاء سطح برنامه های فرهنگی و تقویت مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی ایرانی ،ایجاد روحیه نشاط در بین دانشجویان، بهبود اجرای برنامه های فرهنگی و ... از مهمترین اهداف و اولویت های پیشروی این دانشگاه می باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد با اشاره به راه‌اندازی مراکز رشد در دانشگاه پیام نور استان یزد گفت : در حال حاضر پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی شش مرکز رشد در دانشگاه پیام نور در دست انجام است و امیدواریم این واحدها بتوانند با حمایت بسیار خوب از علم، ایده‌های علمی را به تولید ثروت نزدیک کنند.

وی همچنین با اشاره به ایجاد پژوهشکده پوشش‌های نانو ساختار پیام نور استان یزد خاطرنشان کرد: این پژوهشکده در طول یک سال گذشته به موفقیت‌های خوبی دست یافته و کارگاه‌های تخصصی بسیاری در آن برگزار شده است.

امینی تصریح کرد: 17 کرسی آزاداندیشی با موضوعات عفاف و حجاب، ماهواره و ... در سطح دانشگاه های پیام نور استان برگزار شده است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور استان یزد توانسته است رتبه ششم کشور را در بین دانشگاه های پیام نور به خود اختصاص دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر