کد خبر: 667949
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
مدیرکل شیلات گلستان خبر داد :
سند آمایش سرزمین که بالاترین برنامه توسعه استان گلستان بوده باید در کارگروه سند جامع مورد بازنگری قرار گیرد.

سیدجواد قدس علوی گفت: از عمده ترین عوامل شکل گیری ستاد سند جامع، پتانسیل تولیدی بالا در بخش شیلات، استفاده از تجربیات کارشناسان در بخش های مختلف شیلاتی ،تدوین سند جامع شیلات و ارائه راه حل های منطقی برای رفع موانع و مشکلات است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: سند آمایش سرزمین که بالاترین برنامه توسعه استان گلستان بوده باید در این کارگروه مورد بازنگری قرار گیرد.

 وی در ادامه تصریح کرد: در این سند 15 کاربری برای استان گلستان با 60 معیار رتبه بندی شده که برخی از این کاربری های مرتبط با بخش شیلات است.

قدس علوی با بیان اینکه سند جامع توسعه شیلات و سند توسعه شیلات باید با دقت بیشتری تدوین شود، اضافه کرد: به همین منظور این اسناد باید در ستاد راهبردی شیلات مورد بررسی قرار گرفته و اشکالات آن رفع شود.

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به اینکه نقشه راه توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان گلستان نیز باید تدوین گردد، گفت: با مطالعات جامعی که از سوی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی و مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آب های داخلی انجام شده باید توسعه ماهیان خاویاری نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با استفاده صحیح از مواهب خدادادی مانند آب شور دریا و اراضی کم بازده، شرایط اقلیمی مناسب استان گلستان می توان زمینه اشتغال و درآمدزایی شمار زیادی از مردم را فراهم کرد.

قدس علوی اظهار کرد:همزمان با هفته دولت بهره برداری و کلنگ زنی چهار طرح شیلاتی در استان گلستان با اعتبار بیش از 39 میلیارد ریال انجام می شود.

این مقام مسئول هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنررا گرامی داشت وبیان کرد: در این ایام علاوه بربهره برداری سه طرح شیلاتی، ساخت یک طرح نیز آغاز می شود.

مدیرکل شیلات گلستان احداث یکی دیگر از مزارع سایت چهار هزار هکتاری میگوی گمیشان را ازطرح های مهم قابل افتتاح در هفته دولت نام برد.

وی تصریح کرد: این مزرعه 20 هکتاری با اعتبار چهار میلیارد ریال و با ظرفیت 45 تن به بهره برداری می رسد.

قدس علوی با بیان اینکه پیش بینی شده امسال حدود 500 تن میگو از سایت میگوی گمیشان برداشت شود، افزود: ارزش اقتصادی میگوی استان گلستان به 7.5 میلیارد تومان می رسد.

مدیرکل شیلات استان گلستان بیان داشت: پروژه اصلاح و مرمت و تجهیز مزرعه گرمابی در شهرستان گنبدکاووس را یکی دیگر از طرح های قابل افتتاح در هفته دولت بوده که این طرح با اعتبار دو میلیارد و 20 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: احداث مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در شهرستان علی آباد با اعتبار 4 میلیارد و 636 میلیون ریال و با ظرفیت 25 تن به بهره برداری می رسد.

 قدس علوی همچنین اضافه کرد: مزرعه پرورش ماهی خاویاری در بندرترکمن با اعتبار بیش از 28 میلیارد ریال و ظرفیت 1.5 تن خاویار و 25  تن گوشت نیز کلنگ زنی می شود.

قدس علوی افزود: با اجرایی شدن این چهار طرح برای 24 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر