کد خبر: 667279
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
آرزوی جوان تازه مسلمان شده اسپانیایی
يكي از زائران اسپانیایی حرم مطهر رضوي گفت: از امام رضا(ع) خواسته‌ام كه توفيق دهد تا مسلماني واقعي باشم و بتوانم در كشور خودم براي ترويج فرهنگ اسلام تلاش كنم.

به گزارش جوان به نقل از ستاد خبري جشن‌هاي ميلاد رضوي، در حاشيه بازديد از مركز نمايشگاه‌ها و همايش‌هاي آستان قدس رضوي با روئيك موريو، جوان تازه مسلمان شده اسپانيايي كه براي اولين بار به حرم مطهر رضوي مشرف شده است به گفتگو پرداختم.

موريو با بيان اينكه قبل از مسلمان شدن مسيحي بوده است، گفت: محل كارم در شهر والنسياي اسپانيا در كنار مسجد مسلمانان عرب بود كه با تعداد زيادي از آن‌ها دوست شده بودم و آن‌ها به من يك قرآن كوچك هديه دادند و گفتند كه هر وقت بي‌كار مي‌شوم آن را مطالعه كنم.

وي ادامه داد: من هر شب قسمتي از قرآن كريم را مي‌خواندم. خيلي برايم جالب و قابل تامل بود. ساعت‌ها به معني و مفهوم آن فكر مي‌كردم و بعد از اتمام قرآن شروع به خواندن كتاب نهج البلاغه حضرت علي(ع) كردم و پس از يقين به اينكه اسلام دين برتر است با باور و اعتقاد قلبي ايمان آوردم.

موريو درباره ياد گيري زبان فارسي گفت: پس از مسلمان شدن، در دانشگاه والنسياي اسپانيا  و در رشته زبان عربي و اسلام شناسي به تحصيل مشغول شدم و در اين دانشگاه  با يك استاد مسلمان آشنا شدم كه همسر ايراني داشت و او به من زبان فارسي را ياد داد.

وي با بيان اين مطلب كه قبلا به ايران سفر كرده است، گفت:  پارسال يك ماه براي درس‌خواندن به قزوين آمدم، ولي به دليل حجم بالاي كلاس‌ها و ندادن ويزا نتوانستم به مشهد سفر كنم. اين بار هم با ويزاي توريستي موفق شدم كه به مشهد بيايم.

موريو از احساس خود هنگام ورود به حرم امام رضا(ع) گفت: با ديدن گنبد به وجد آمده بودم. احساسي داشتم كه هرچقدر تلاش مي‌كنم  نمي‌توانم برايتان توصيف كنم.

وي با بيان اين نكته كه ضريح امام رضا(ع) زيبا و آرامش‌بخش است، اظهار داشت: با لمس ضريح امام رضا(ع)، احساس آرامشي به من دست داد و بي‌اختيار گريه كردم.

موريو در پايان گفت: اميدوارم خداوند توفيق زيارت دوباره امام رضا(ع) را در آينده نزديك نصيب‌ام كند. 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
عالیه . خوش ب سعادتشون
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار