کد خبر: 664875
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱
رییس اتاق بازرگانی یزد :
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: تربیت نادرست والدین سبب شده است تا میزان تحصیل کردگان بیکار در جامعه افزایش یابد.

محمدرضا قمی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر دائما بحث اقتصاد از سوی ارکان نظام و به خصوص رهبری مطرح بوده است اظهارداشت : وجود دغدغه در این زمینه به این دلیل است که تشخیص داده شده بسیاری از مشکلات کشور ریشه در بحث اقتصاد دارد.

 وی افزود: در همین راستا با پیگیری ها و مذاکرات صورت گرفته با قوه قضائیه همایشی در نیمه دوم سال جاری با هدف بررسی نقش اقتصاد در جرم خیزی، جرم ستیزی، آسیب های اجتماعی و... در استان برگزار می شود.

 قمی بیان داشت : یکی از مهم ترین مشکلات جامعه و دستگاه قضای کشور وجود پرونده های بسیاری است که ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

 وی با بیان اینکه طبق آمار اعلام شده از سوی دادگستری استان نزاع های فردی و برخوردهای فیزیکی در استان از آمار بالایی برخوردار است گفت: اگر عوامل این مشکلات در استان بررسی شود شاهد خواهیم بود که ریشه بسیاری از این مشکلات در مسائل اقتصادی افراد است.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد از فعالیت 34 شعبه از این اتاق در کشور خبر داد و گفت: این اتاق در تمای استان ها دارای یک دفتر است و تنها در خوزستان به دلیل اهمیت این استان از لحاظ اقتصادی دارای سه دفتر است.

قمی افزود: اتاق بازرگانی تنها مرجع قانونی بخش خصوصی است و به عنوان نماینده بخش خصوصی در حال فعالیت است.

قمی، با بیان اینکه استان یزد در بحث اشتغال مهاجر پذیر است اظهار داشت: در حال حاضر برای تامین نیروی بومی و کارگر ساده برای واحدهای صنعتی استان با مشکل روبرو هستیم به طوری که بخشی از نیاز خود را از استان های همجوار مانند فارس، کرمان و... تامین می کنیم.

وی مهم ترین دغدغه مسئولان استان را ایجاد اشتغال برای قشر تحصیل کرده استان دانست و افزود: تربیت غلط والدین سبب شده است تا جوانان و قشر تحصیل کرده جامعه از انجام کارهای سخت شانه خالی کنند.

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد تصریح کرد: در گذشته والدین فرزندان خود را از همان ابتدا به کار و تلاش تشویق می کردند اما اکنون با تامین تمام نیازها و توجه بیش از حد به آنان زمینه های راحت طلبی را در فزرندان خود ایجاد می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر