کد خبر: 664147
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸
وزیر نیرو:
وزیر نیرو از افزایش 120 هزار هکتاری شبکه‌های آبی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: طرح‌های جدید تولید برق در دست اقدام است
احسان شکری نیا

وزیر نیرو از افزایش 120 هزار هکتاری شبکه‌های آبی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: طرح‌های جدید تولید برق در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار جوان در کرمانشاه، حمید چیت‌چیان در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: مسئله آب یکی از زیرساخت‌های بسیار مهم توسعه هر کشور است.

وی با بیان اینکه گزارش‌های متعددی توسط وزارت نیرو در شورای عالی آب در مورد مسائل آب غرب کشور ارائه شده، گفت: اعتبارات خاصی برای این امر با توافق رئیس جمهور و عنایت ویژه مقام معظم رهبری اختصاص داده شد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در استانی همچون کرمانشاه که قطب مهم کشاورزی کشور محسوب می‌شود، قطعا حساسیت موضوع آب بسیار بیشتر است.

چیت‌چیان تسریع در اجرای طرح‌های موجود در استان را در مدت چهار سال آینده موجب ایجاد تحول اساسی عنوان کرد و گفت: تاکنون در استان کرمانشاه 25 هزار هکتار شبکه‌های اصلی و فرعی اجرا شده است.

وی بیان داشت: با توجه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 120 هزار هکتار به شبکه‌های آبی این استان اضافه خواهد شد که حدود 6 برابر وضعیت موجود است.

وزیر نیرو با بیان اینکه منابع آبی تأمین شده به روال گذشته مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، تأکید کرد: این منابع، احداث سدها و توسعه شبکه‌های آبیاری در چارچوب یک برنامه توسعه منطقه‌ای استفاده می‌شود.

چیت‌چیان افزود: در کنار احداث و توسعه شبکه‌های اصلی و فرعی، صنایع تبدیلی و تکمیلی که قابلیت عرضه محصولات با ارزش افزوده بالا دارند، ایجاد خواهد شد که در کنار بهره‌وری استفاده از آب، یک توسعه همه‌جانبه را برای استان نوید می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه در موضوع برق نیز طرح‌های جدید تولید برق در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: کمک به زیرساخت‌های آب و برق در استان کرمانشاه موجب تسهیل در توسعه بخش‌های صنعت و کشاورزی این استان بود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر