کد خبر: 663831
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
توسط صیاد بندر بوشهری صورت گرفت
یک کوسه‌ماهی ببری تاکسی درمی‌شده توسط یکی از صیادان بندر بوشهر، به موزه مرکزی آستان‌قدس‌رضوی اهدا شد.
 
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس رضوی، مسوول گنجینه صدف و موجودات دریایی موزه مرکزی ضمن اعلام این خبر گفت: این کوسه‌ماهی به طول يك متر و سي سانتيمتر مي باشد كه توسط عبدالله میرشکاری، از هموطنان صیاد در بندر بوشهر به این موزه اهدا شده است که هم‌اکنون در این گنجینه در معرض نمایش عموم قرار دارد. جمشید امیریان، با بیان اینکه پیش از این نیز گونه‌های متنوعی از آبزیان تاکسی‌درمی شده توسط این فرد و دیگر هموطنان از سراسر کشور، به موزه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شده است اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 20 گونه از آبزیان تاکسی‌درمی، در این گنجینه در حال نمایش قرار دارد. وی در این خصوص افزود: ماهی شیطان دریا، ماهی فوگل، مارماهی، سفره‌ماهی، ماهی خاردار، گربه‌ماهی دم‌قرمز، کوسه‌ماهی، سر کوسه‌ماهی«سر چکشی»، کوسه سوس کاغذی، بچه تمساح، ماهی زینتی بادکنکی و ماهی خاردار بادکنکی از جمله آبزیان تاکسی‌درمی شدۀ اهدایی است که در‌حال حاضر در معرض دید عموم قرار دارد.

امیریان با اشاره به اینکه اشیاء موجود در این گنجینه شامل صدف، حلزون و موجودات دریایی است، خاطرنشان ساخت: تمامی اشیاء به نمایش درآمده، توسط علاقه‌مندان به این حوزه و ارادتمندان به بارگاه امام رضا علیه‌السلام به این موزه اهدا شده است. وی تصریح کرد: «سعید فواد وهبه»، از شیعیان سوریه، طی دو دوره، تعداد 2826قطعه صدف و حلزون به این موزه اهدا نموده است که از این تعداد 300 قطعه از حلزون‌ها و صدف‌های کم‌نظیردر حال نمایش قرار دارد.

گفتنی است، گنجینه صدف و موجودات دریایی، در سال 1378، همزمان با میلاد رسول اکرم صلی‌الله علیه وآله و ولادت امام جعفر صادق علیه‌السلام، در محل طبقه اول موزه مرکزی آستان‌قدس رضوی، افتتاح گردید و همه‌روزه پذیرای خیل عظیمی از بازدیدکنندگان می‌باشد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مبینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
1
0
خیلی ممنونم .فوقولاده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار