کد خبر: 663825
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه از ثبت دو موقوفه جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد موقوفات این شهرستان در حال حاضر 212 فقره است.

حجت الاسلام سیف الله رستملو، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار جوان آنلاین در ارومیه اظهار کرد: شش دانگ یک خانه با دو باب مغازه از سوی واقف خیر اندیش رضا طالبی حسن آباد برای هزینه تعمیرات و نهگداری مسجد محمد رسول الله و مسجد نور در طرزلو وقف شد.

وی ادامه داد: وقف دوم یک باب ساختمان است که از سوی وراث مرحوم زرگرزاده برای احداث مسجد امام رضا (ع) و خانه مؤذن به ثبت رسید.

حجت الاسلام رستملو ارزش تقریبی موقوفات جدید را دو میلیارد ریال اعلام کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه گفت: مجموع موقوفات ثبت شده در ارومیه 210 مورد است که بیشتر با نیت احداث، تعمیر و نگهداری مسجد و همچنین عزاداری سیدالشهداء وقف شدند.

به گفته حجت الاسلام رستملو شهرستان ارومیه از هفت هزار رقبه برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای سومین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم اظهار کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن در کشور از سال 91 آغاز شده است.

  سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه سهمیه سومین مرحله اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم  را 4 هزار و 231 نفر اعلام کرد و افزود: تا کنون یک هزار و 950 نفر برای شرکت در این طرح نام نویسی کرده اند.

 وی اظهار کرد: به دلیل فاصله امامزادگان و بقاع متبرکه ارومیه از شهر، کلاس های طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مساجد محوری شهر برگزار می شود.

 به گفته حجت الاسلام رستملو، در حال حاضر قرآن آموزان در 10 کلاس درس و با حضور 10 مربی قرآن، مشغول به حفظ قرآن کریم هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر