کد خبر: 663597
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس خواستار شد:
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس خواستار اتخاذ برنامه‌های مناسب در مدیریت مصرف آب، تبیین الگوی کشت مناسب و دیگر برنامه‌هایی که می‌تواند به جلوگیری از افت سفره‌های آب زیرزمینی کمک کند، شد.
حامد قادرمرزی امروز در گفت‌وگو با جوان اظهار داشت: مدیریت مصرف منابع آبی مهم‌ترین نیازی است که باید با اعمال آن به مصرف صحیح آب در بخش کشاورزی کمک کرد.وی با تاکید بر اجرایی‌ شدن برخی برنامه‌ها در فصل کشت محصول، به ویژه اصلاح الگوی مصرف، خاطرنشان کرد: سوق دادن کشاورزان به سمت کشت محصولاتی با نیاز آبی کم از جمله رویکردهایی است که می‌تواند از افت بیش از حد سفره‌های آب زیرزمینی جلوگیری کند.
وی با اشاره به وجود برخی مغایرت‌ها در توزیع آب کشاورزی در این شهرستان، بر لزوم رفع این مغایرت‌ها تاکید کرد و افزود: با روند کنونی در آینده نه‌چندان دور با بحران جدی آب روبه‌رو خواهیم شد.
قادرمرزی به مشکلات به وجود آمده در زمینه محدودیت برداشت آب از منابع آبی از سوی کشاورزان به دلیل نصب کنتور هوشمند، گفت: این راهکار، یکی از راه‌ حل‌های اساسی مقابله با اضافه برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی است.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی به ضرورت جلوگیری از متوجه شدن خسارت ناشی از قطع آب به محصولات کشاورزی و کشاورزان، گفت: در همین راستا فرصت زمانی محدودی در اختیار کشاورزان قرار گرفته تا بتوانند محصول خود را برداشت نمایند اما چنین موضوعی در آینده تکرار نخواهد شد.
وی خواستار اتخاذ تدابیر و راهکارهای بلندمدت برای جلوگیری از افت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی شد و تصریح کرد: منابع آبی به همه افراد تعلق دارد و از این رو باید با مدیریت صحیح زمینه بهره‌مندی تمام افراد از آن فراهم شود.
قادرمرزی با انتقاد از اجاره‌دادن زمین‌های کشاورزی به کشاورزان غیربومی، خاطرنشان کرد: این افراد تنها به فکر منفعت خود هستند و با اضافه برداشت‌های بی‌حد و حصر، منایع آبی را دچار افت شدید کرده‌اند.
نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: درست است که زمین‌های کشاورزی از آن کشاورزان است اما منابع آبی که صرف آبیاری محصول می‌شود به همه اقشار تعلق دارد.
قادرمرزی در ادامه با اشاره به اجرای سامانه انتقال آب از غرب به شرق استان کردستان، خواستار تسریع در اجرایی شدن این طرح شد و افزود: این سامانه در حال حاضر در دست اجراست که با بهره‌برداری از آن بخشی از مشکلات شهرستان حل خواهد شد.
وی همچنین خواستار اتخاذ برنامه‌های مناسبی در مدیریت مصرف آب، تبیین الگوی کشت مناسب و دیگر برنامه‌هایی که می‌تواند به جلوگیری از افت سفره‌های آب زیرزمینی کمک کند، شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر