کد خبر: 663480
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
خبرنگار دشتستانی
خبرنگار 62 ساله دشتستان استان بوشهر پس از50 سال فعالیت خبرنگاری هنوز زیر پوشش هیچ حقوق، بیمه، بازنشستگی و مستمری نیست.

خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه شهرستان دشتستان روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ازمسوولان مرتبط خواستار حل مشکل بیمه و بازنشستگی ˈعلی پیرمرادیˈ این پیر عرصه خبردر این شهرستان شدند.

فرماندار دشتستان دراین آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روزخبرنگار اظهارکرد: رسانه ها از ارکان اصلی توسعه و تعالی جوامع بشری هستند و نقشی حائز اهمیت در مسیر توسعه ایفا می کنند.

ارسلان زارع افزود: خبرنگاران سخت کوش در بعد کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نقش والایی دارند.

وی بیان کرد: با توجه به این که احزاب در امر اطلاع رسانی و احقاق حقوق اجتماعی و مدنی مردم نقش اساسی دارند و در کشورهای در حال توسعه که جایگاه حزب نهادینه نشده است، رسانه ها و مطبوعات بخش زیادی از این کارکردها را به عهده دارند.

زارع گفت: خبرنگاران طلایه داران عرصه آگاهی و اطلاع رسانی هستند و مطالبات و انتظارات اجتماعی از این قشر به نسبت بالاتر از سایر اقشار است.

وی اضافه کرد: رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند و همه مردم و مسوولان باید بسترساز فعالیت بیشتر خبرنگاران و اهالی رسانه در جوامع باشند.

فرماندار دشتستان نقش رسانه ها را در ایجاد شور و نشاط اجتماعی که امری مهم در توسعه هر جامعه ای است را مهم برشمرد.

وی با اشاره به مشکلات این قشر تشکیل صنف و ایحاد کارگروه تخصصی اصحاب رسانه را مهم ترین راهکار رفع مشکلات خبرنگاران خواند و افزود: ما نیز از تمامی ظرفیت های قانونی در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

زارع گفت: بیش از نیمی از سایت ها و رسانه های فعال در سطح استان بوشهر نخبگان شهرستان دشتستان اداره می شود و حدود 20 سایت و رسانه نیز در سطح شهرستان دشتستان فعالیت دارند.

فرماندار دشتستان بیان کرد: بیمه خبرنگاران موضوعی مهم است که باید از طریق راهکارهای قانونی که پیش بینی شده برای حل آن استفاده کنیم.

زارع ادامه داد: دولت در زمینه بیمه خبرنگاران به نشریات یارانه پرداخت می کند و مدیران رسانه ها باید از این طریق زمینه بیمه خبرنگاران رسمی و فعال خود را فراهم کنند.

وی اظهارکرد: در زمینه تسهیلات بانکی آمادگی داریم همانند سایر اقشار جامعه به خبرنگاران نیز ارائه خدمات داشته باشیم و این قشر می توانند از تسهیلات اشتغال زایی بهره مند شوند.

فرماندار دشتستان گفت: رعایت دقیق قوانین و مقررات از خطوط قرمز دولت تدبیر و امید است و با تمام وجود در این زمینه توان خود را به کار خواهیم برد و خبرنگاران نیز به مسائلی که در توسعه و اعتلای دشتستان تاثیرگذار هستند، توجه ویژه داشته باشند.

زارع افزود: پیشنهاد می کنم خبرنگاران نیز مانند سایر صنوف اقدام به تاسیس تعاونی مسکن و مصرف کنند و از ظرفیت های قانونی که در این زمینه وجود دارد، استفاده کنند.

وی درباره بیمه خبرنگار پیشکسوت دشتستان بیان کرد: آمادگی داریم با کمک مطبوعات شهرستان و اداره فرهنگ ارشاد اسلامی سابقه فعالیت های این فرد زحمتکش را به طور قانونی و پس از انجام مراحل اداری پیگیری کرده و سعی می کنیم به گونه ای آن را حل کنیم.

خبرنگارپیشکسوت دشتستانی گفت: اولین کار فرهنگی و رسانه ای خود را در سال 42 با فروش روزنامه های کیهان و اطلاعات، و کار خبرنگاری را از سال 43 برای روزنامه کیهان آغاز کردم.

علی پیرمرادی افزود: پس از آن با بیشتر نشریات محلی از جمله لیان، پیغام، بیرمی، نسیم جنوب، آوای بهارستان، آوای توج، دریای جنوب، پیام، خلیج فارس، اتحادجنوب، مردم جنوب کار کرده ام.

وی در باره وضعیت بیمه خود گفت: سالهای اول تنها عاشق کارم بودم و فکر این روزهای پیری را نمی کردم، کسی با بیمه آشنایی چندانی نداشت و در سالهای اخیر نیز تنها به مدت سه سال توسط یکی از نشریات محلی بیمه شدم و پس از آن نیز که همکاری ام با این نشریه پایان یافت بیمه ام نیز قطع شد و هنوز زیر پوشش هیچ بیمه ای نیستم.

در این آیین خبرنگاران شهرستان دشتستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر