کد خبر: 663477
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
آخرین خبرها از دانشگاه آزاد در نشست خبری جمال زاده و قیصری؛
همزمان با فرا رسیدن 17 مرداد" روز خبرنگار" نشست خبری نماینده تام‌الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت امنای دانشگاه‌های فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد و قیصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با حضور اصحاب رسانه در دانشکده تحصیلات تکمیلی بوشهر برگزار شد.

همزمان با روز 17 مرداد" روز خبرنگار" با حضور اصحاب رسانه نشست خبری حجت الاسلام دکتر عبدالرضا جمال زاده نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت امنای استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و قیصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در دانشکده تحصیلات تکمیلی بوشهر برگزار شد.

جمال زاده با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: شغل خبرنگاری تجسم دلسوزی، صبوری و وظیفه‌شناسی است و خبرنگاران به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه وظیفه سنگینی بر دوش خبرنگاران است، تصریح‌ کرد: مهم‌ترین وظیفه خبرنگار واقع‌نمایی مطالب است و خبرنگاران با توجه به مسئولیت و وجدان خود باید به این مهم جامعه عمل بپوشانند.

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت امنای استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اگر واقعیت ها را به گوش مسئولین نرسانیم تصمیم گیری های درستی انجام نمی شود؛ خبرنگار و رسانه در حرکت و پویایی و تسریع در رشد جامعه می تواند موثر باشد.

افزایش رشته های ارشد تا 34 رشته، دکتری 8 رشته

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای منطقه 16 توسعه تحصیلات تکمیلی را از دیگر کارهای انجام شده دانست، و تصریح کرد: توسعه مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از مهمترین کارهایی است که در این راستا انجام شده و با این افزایش تعداد رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد به 34 و در دکتری به 8 رشته خواهد رسید و این تحول عظیمی برای دانشگاه آزاد می تواند باشد و فضای ارزشمندی را در سازمان ایجاد می کند.

وی افزود: معماری، حقوق، محیط زیست، زبان شناسی همگانی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، برق و قدرت و روانشناسی از جمله رشته هایی هستند که در مقطع دکتری اضافه خواهند شد.

افزایش 5 درصدی بودجه دانشگاه آزاد

جمال زاده در ادامه سخنان خود به تحولات خوب دانشگاه آزاد اشاره کرد، و گفت: با تغییر و تحولی که در مدیریت کلان دانشگاه آزاد اسلامی شد و دکتر میرزاده این مسئولیت را به عهده گرفت، تحولات خوبی در حال رقم خوردن است و آینده خوبی را نوید می دهد.

وی مهترین تحولات و فعالیت های صورت گرفته را در عرصه فرهنگ عنوان کرد، و یادآور شد: یکی از رسالت های مهم دانشگاه آزاد توجه به مسائل فرهنگی می باشد البته این موضوع اختصاص به زمان حال ندارد و از زمان تاسیس این دانشگاه مد نظر بوده است و یک معاونت به اسم معاونت فرهنگی وجود داشته است.

عضو هیأت رئیسه  دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر افزایش 5 درصدی بودجه فرهنگی در دانشگاه آزاد را از جمله اقدامات خوب انجام شده در این عرصه دانست.

وی همچنین ارتقا جایگاه فرهنگی به معاونت ها را از دیگر کارهای مثمر ثمر عنوان کرد، و گفت: معنای ارتقای دفاتر فرهنگ به معاونت فرهنگ این است که از نیروهای خوبی که توجه به مسائل فرهنگی داشته باشند و بحث های فرهنگی را بلد باشند استفاده شود که این کار باعث رشد کیفی و کمی خواهد شد.

 تاکید بر مقابله با برخی مسائل ضد ارزشی به ویژه عفاف و حجاب

جمال زاده افزود: در جهت مقابله با برخی مسائل ضد ارزشی به ویژه عفاف و حجاب کارهای متعددی شد و نظر دانشگاه آزاد اسلامی این است که این موضوع یک مساله فرهنگی است و باید برای حل آن فعالیت های فرهنگی صورت گیرد.

وی ادامه داد: حراست سازمان مرکزی بخش نامه ای را در همین خصوص صادر کرد که برخی ها موضع گیری هایی را نسبت به این بخش نامه داشتند.

این نماینده تام الاختیار، نظر دانشگاه آزاد را مبنی بر رعایت عفاف و حجاب دانست و بر تلاش اساتید در همین راستا تاکید کرد.

دانشگاه آزاد موظف به تامین 12 درصد بودجه سالانه به غیر شهریه دانشجویی

جمال زاده در ادامه به بحث درآمدزایی دانشگاه آزاد پرداخت، و تصریح کرد: در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد مصوب شد که دانشگاه های آزاد می بایست سالانه 12درصد از بودجه خود به غیر از شهریه دانشجویی تامین کند.

وی با بیان اینکه این تصمیم رقابت بین دانشگاه ها را بیشتر می کند، افزود: ممکن است در برخی از دانشگاه ها باعث کاهش تعداد دانشجویان شود اما در آینده اتکا به شهریه دانشجویی کمتر خواهد شد.

در تلاش هستیم رشته های پزشکی و پیراپزشکی را به استان بیاوریم

جمال زاده با بیان اینکه در تلاش هستیم رشته های پزشکی و پیراپزشکی را به استان بیاوریم گفت: البته در شهرستان دشتستان قدم هایی برداشته شده و این تحولات خوبی را در استان نوید می دهد.

تجمیع واحد علوم تحقیقات با دانشگاه آزاد

وی در ادامه از تجمیع واحد علوم تحقیقات با دانشگاه آزاد خبر داد، و بیان داشت: با این تجمیع دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر به دانشگاه جامع تبدیل خواهد شد و دانشگاه آزاد بوشهر در زمره تیپ یک دانشگاه های دولتی قرار خواهد گرفت.

وی مزایای این کار را بهبود وضعیت سازماندهی، استفاده از تعداد نیروهای بیشتر عنوان کرد.

در مورد بین المللی شدن دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر تصمیمی گرفته نشده

عضو هیأت رئیسه  دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در خصوص بین المللی شدن دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: در این خصوص هنوز تصمیم گیری هایی صورت نگرفته، البته در برخی استان ها از جمله خوزستان این مکان وجود دارد.

دکتر قیصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر نیز در همین خصوص گفت: بین المللی شدن نه تنها منفعت برای ما ندارد بلکه ما را محدود می کند و باعث افزایش شهریه ها می شود در نتیجه تعداد دانشجویان نیز کاهش می یابد.

وی افزود: با تک ستاره شدن دانشگاه تلاش خواهیم کرد به دو ستاره شدن آن ارتقا پیدا کنیم که شرط اصلی آن داشتن تعداد 200 نفر هیات علمی است.

برنامه ای برای اضافه شدن رشته های هنر نداریم

قیصری در خصوص اضافه شدن رشته های هنر به دانشگاه گفت: با توجه به استقبال کم مردم از این رشته ها در حال حاضر تصمیمی برای اضافه شدن رشته های هنر گرفته نشده است.

ایجاد مکانی خاص برای فعالیت های فرهنگی در بوشهر

قدیر خواجه پور مسئول دفتر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر ایجاد مکانی خاص جهت فعالیت های فرهنگی اظهار داشت: با تاکیدی که بر فرهنگ و فعالیت در این حوزه از سوی سازمان شده دانشگاه آزاد بوشهر نیز ساختمانی را در خیابان شهید معینی خریداری کرده و این مکان را جهت استفاده و فعالیت فرهنگی بنا است در نظر گیرد.

حتی یک وجب از زمین های دانشگاه آزاد در عالیشهر را واگذار نکردیم

دکتر قیصری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسیده بود زمین های دانشگاه آزاد در حال واگذاری و یا معاوضه با یک نهاد می باشد تاکید کرد: حتی یک وجب از زمین های دانشگاه آزاد در عالیشهر را واگذار نکردیم و حتی در این خصوص مذاکراتی هم صورت نگرفته است؛ این خبر صحت ندارد و آن را تکذیب می کنم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: برای جابجایی دانشکده فنی این دانشگاه هیچ برنامه ای نداریم و هیچ فضایی هم در بوشهر برای آن وجود ندارد.

احتمال اضافه شدن رشته های خبرنگاری، مهندسی هسته ای و نفت

وی همچنین از احتمال اضافه شدن رشته خبرنگاری در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بوشهر و مهندسی هسته ای و مهندسی نفت در مقطع دکتری خبر داد.

فضای دانشگاه نباید محلی برای بازی های سیاسی باشد

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای منطقه 16 در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود رشد و ارتقای بینش سیاسی دانشجو با توجه با تاکید مقام معظم رهبری به چه صورت است، گفت: کسی نگفته که آگاهی سیاسی نباید باشد بلکه شناخت مسائل و حوادث سیاسی درجهان در داخل کشور همه جزء لوازم و زندگی افراد به ویژه دانشجو است.

وی افزود: دانشجو باید غرب شناسی و دشمن شناسی، گروه های مختلف سیاسی و ترفندها را بشناسد و ما وظیفه داریم اینگونه فضا را مهیا کنیم اما این فرق می کند با اینکه فضای دانشگاه را محلی برای جناح بندی های سیاسی و بحث و بازی های سیاسی کنیم.

سیاست دانشگاه آزاد بر مبنای اعتدال است/ اصولگرا و اطلاح طلب فرقی نمی کند

جمال زاده تاکید کرد: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس نگاه دولت بر مبنای اعتدال است و اصولگرا و اطلاح طلب برای ما فرقی نمی کند.

میانه هستیم و تندی و افراط گری در کار نداریم

وی افزود: زمانی که می خواستم به دانشگاه آزاد به استان بوشهر بیایم توصیه کردم که با اصولگرایی مخالفتی نداریم در صورتی که دولت ما دولت اصلاحات است و با اصلاحات هم مخالفتی نداریم منتهی ما اصولگرا و اصلاح طلب میانه هستیم و نه تندی و افراط گری در کار نداریم.

جمال زاده گفت: امروز جامعه نمی تواند با تندی ها و افراط گری ها حرکت رو به رشدی داشته باشد و نیروها را از کار زده می کند و رویکرد دانشگاه به این شکل نمی باشد.

وی همچنین گفت: از کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه حمایت می کنیم و متولیان امر را به برگزاری این کارها توصیه می کنم.

افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه‌های آزاد

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد ، ازافزایش شهریه دانشگاه‌ها  خبرداد وگفت: وزارت علوم مجوز افزایش 25 درصدی شهریه را صادر کرده اما در دانشگاه آزاد میزان افزایش را 15 درصد در نظر گرفته که این میزان تا هفته نخست شهریورتایید نهایی و اعلام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر