کد خبر: 662862
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان يزد خبر داد:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان يزد با اشاره به اهمیت رعایت اصول ایمنی کار و ارتقای فرهنگ ایمنی کار در کارگاه‎ها و محیط های کارگری استان ؛ گفت: رعايت قوانين و استانداردهاي ايمني ،منجر به كاهش 60 درصدي حوادث ناشي از كار نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

محمد حسين رياحي اظهار داشت: يزد یکی از قطبهای صنعتی و معدني است و فعالیتهای گوناگونی مرتبط با این دو بخش در استان انجام میشود بنابراین می‏طلبد که با عنایت به وجود کارگاههای متعدد و تنوع فعالیتها همزمان بر ارتقای استانداردهای ایمنی در محیطهای کاری نیز متمرکز شویم.

وی با اشاره به عملکرد نظارتی اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان يزد، گفت: برابر وظیفه قانونی، بازرسان این واحد در چهار ماه اول سال جاري سه هزار و 462 مورد بازرسی ادواری و موردی در زمينه اجراي مقررات قانون كار از کارگاههای مشمول قانون کار دراستان انجام داده‌اند.

رياحي گفت: در همین راستا، جلسات کمیته حفاظت فنی و کار در کارگاهها برگزار شده که منجر به صدور 480 صورت جلسه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار کمیته های مذکور شد.

 

وی افزود: به رغم همه این تلاش‏ها و نظارت‏ها در چهار ماهه اول سال جاري حوادث ناشي از كار به وقوع پيوسته در اين مدت كه در نرم‏افزار بازرسي كار استان ثبت شده برابر 29 فقره بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد کاهش نشان میدهد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان يزد آمار حوادث کارگری در محیط‏های کاری چهار ماه اول سال گذشته در استان را 72 مورد عنوان کرد و گفت: بازرسان ما با تمام توان و امکانات فنی و نظارتی موجود در تلاش هستند با نظارت کافی بر کارگاه‏ها و الزام کارفرمایان به رعایت مقررات ایمنی و حفاظت کار در پیشگیری از حوادث گام بردارند.

ریاحی در پایان گفت: بازرسان کار در بازديدهای خود از کارگاه‏های مشمول قانون کار بر مواردی نظیر اجرای مقررات ناظر بر شرایط کار به ویژه مقررات حمایتی مربوط به شرایط سخت و زیان آور و خطرناک، مدت کار، رفاه کارگر، اشتغال زنان یا کارگران نوجوان، آموزش مسایل مربوط به حفاظت فنی و راهنمایی کارگران و کارفرمایان و رسیدگی به حوادث ناشی از کار، نظارت دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر