کد خبر: 661110
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶
پنجم مردادماه يادآور دليرمرداني است كه با خلق حماسه‌اي ماندگار در تنگه مرصاد، به وعده‌گاه الهي براي نابودي و اضمحلال نفاق و منافقين همت گماردند و آخرين تلاش مذبوحانه آنان را با پاسخي دندان شكن، به شكستي ابدي تبديل كردند.
رسول شكري‌نيا
پنجم مردادماه يادآور دليرمرداني است كه با خلق حماسه‌اي ماندگار در تنگه مرصاد، به وعده‌گاه الهي براي نابودي و اضمحلال نفاق و منافقين همت گماردند و آخرين تلاش مذبوحانه آنان را با پاسخي دندان شكن، به شكستي ابدي تبديل كردند. با پذيرش قطعنامه 598 از سوي حضرت امام (ره) تا قطعيت يافتن آن، مجالي براي يكي از سفاك‌ترين گروه‌هاي تروريستي جهان (سازمان منافقين) به وجود آمد كه به گفته سران وطن فروش، آلوده و سرسپرده اش، نظام جمهوري اسلامي ايران را در مدت زمان سه روز ساقط كنند. موضوعي كه نه تنها به وقوع نپيوست بلكه با الطاف خداوند و در پرتو كمينگاه الهي عمليات ظفرمند و غرور آفرين مرصاد، نهايي‌ترين و مهلك‌ترين ضربه بر پيكره نفاق وارد و آنان را براي هميشه از رويارويي نظامي با ملت بزرگ ايران جدا كرد. برنامه منافقين اين بار چنين تدارك ديده شد كه در سوم مرداد ماه سال 1367، همزمان با آغاز حمله نيروهاي عراقي از بخشي از جنوب ايران و در حالي كه بيشترين نگاه‌ها و برنامه‌ها به آن خطه معطوف بود، نيروهاي سازمان منافقين براساس يك برنامه زمان‌بندي شده 33 ساعته با بهره‌گيري از 25 تيپ كه مجموعاً 4 تا 5 هزار نفر را در بر مي‌گرفت طي پنج مرحله، از شهرهاي سرپل ذهاب، اسلام آباد، كرمانشاه، همدان و قزوين عبور كنند و خود را به تهران برسانند و ضمن اعلام سقوط جمهوري اسلامي، جشن پيروزي بگيرند.
سخنگوي گروهك تروريستي منافقين با برشمردن اهداف اين حمله، مهمترين هدف را وارد آوردن تلفات هرچه بيشتر به نيروهاي ايران و بازكردن راه براي يك انقلاب عمومي عليه نظام جمهوري اسلامي و حضرت امام خميني(ره) عنوان كرد. عمليات موسوم به فروغ جاويدان (دروغ جاويدان) با پشتيباني هوايي جنگنده‌هاي رژيم بعثي صدام و همراهي ادوات مختلف از جمله 120 دستگاه تانك، 400 دستگاه نفربر، 90 قبضه خمپاره انداز 80 ميليمتري، 30 قبضه توپ 122 ميليمتري، 150 قبضه خمپاره 400 ميليمتري، يك هزار قبضه تيربار كلاشينكف، 30 قبضه توپ 106 ميليمتري و يك هزار دستگاه كاميون و ده‌ها اقلام ديگر اهدايي رژيم بعث و برخي كشورهاي اروپايي پشتيباني شد. عمليات در سوم مرداد ماه 67 از دشت‌هاي سرپل ذهاب آغاز و با حمايت همه جانبه هوايي جنگنده‌هاي عراقي‌ها و آتش توپخانه عراق، منافقين به شهرهاي سرپل ذهاب، كرند غرب و اسلام آباد غرب وارد شده و حركت خود را به سمت شهر كرمانشاه آغاز كردند. تنگه معروف و استراتژيك چهار زبر در 35 كيلومتري كرمانشاه كه بعدها به تنگه مرصاد تغيير نام داد، محل رويارويي رزمندگان دلير سپاه اسلام، بسيجيان و فرزندان خميني كبير با مزدوران و وطن فروشان منافق بود.
حضور تاثيرگذار و ايثار ماندگار بسيجيان و نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با پشتيباني آتش توپخانه‌اي ارتش و هوانيروز قهرمان كرمانشاه و طراحي عملياتي كليدي با عنوان مرصاد (كمينگاه) با الهام از آيه شريف «انا ربك لبالمرصاد» و رمز مبارك يا علي(ع) كه با تدابير شهيد سرافراز امير سپهبد صياد شيرازي و سرلشكر محسن رضايي انجام شد و به منافقين اجازه پيشروي تا تنگه چهار زبر داده شد تا در يك تاكتيك كاملاً مشخص و پيش بيني شده، به طور همزمان در صبحگاه پنجم مرداد ماه از هوا و زمين بر منافقين يورش برده و طي دو روز درگيري، هيمنه پوشالي نفاق را درهم شكسته و تومار آنان را براي هميشه تاريخ درهم بپيچند.
صبح هفتم مرداد ماه با طلوع آفتاب، اثري از منافقين وطن فروش باقي نماند و باقيمانده ياران خائن مسعود و مريم رجوي با تحمل شكست سنگين و متلاشي شدن تمام تجهيزات و ادوات جنگي و تحمل 4800 كشته و زخمي به عراق و كمپ مضمحل شده اشرف گريختند. اين پيروزي ظفرمند رزمندگان اسلام، توان هرگونه باج‌خواهي و زياده‌خواهي را هم از صدام گرفت و او را مجبور كرد در 15 مردادماه آتش‌بس را بپذيرد و از موضع ضعف و شكست بر سر ميز مذاكره با ايران بنشيند. عمليات غرور آفرين مرصاد دستاوردهاي داخلي و خارجي بسياري براي كشور و ملت داشت كه از آن جمله مي‌توان به اتحاد هرچه بيشتر نيروهاي نظامي، انتظامي و بسيج در داخل كشور، ذلت ابدي براي منافقين در سطح دنيا و قرار گرفتن آنان در ليست گروهك‌هاي تروريستي حتي در تروريست‌ترين كشورهاي دنيا از جمله ايالات متحده امريكا، هوشياري مستمر ملت بزرگ ايران و نيروهاي مردمي، خنثي شدن تلاش مذبوحانه صدام و ايادي بعثي وي براي سهم‌خواهي از ايران در پاي ميز مذاكرات صلح و پذيرش زبونانه قطعنامه 598 از سوي وي، تثبيت قدرت و توان بالاي نظامي و امنيتي نظام جمهوري اسلامي درسطح منطقه و قدرت واكنش و عكس العمل سريع رزمندگان اسلام در مقابل هرگونه تجاوز احتمالي تنها بخشي از اين توفيقات بود.
عمليات مرصاد نقطه طلايي پيروزي لشكريان اسلام بر كفر و نفاق بود كه با وحدت، همدلي، هم افزايي و اطاعت همه نيروها تحت نظر و فرماندهي ولايت امر صورت گرفت و گروهك تروريستي منافقين با اضمحلال كامل، ديگر نتوانست شكست خود را جبران كند و مسير حوادث تروريستي كور، جاسوسي، وطن فروشي و ارتكاب جنايات ضدبشري را در عراق و ايران دنبال كرد و ماهيت چهره كريه خود را تاجايي آشكار ساخت كه هم پيمانان و حاميانش را از دست داد. اين پيروزي در موقعيت زماني خود با فتح خرمشهر برابري داشت و كرمانشاه كه نقطه آغاز و پايان جنگ تحميلي بود و اولين و آخرين گلوله جنگ به سمت آن شليك شد، با تقديم قريب به 10 هزار شهيد سرافراز و دهها هزار آزاده، ايثارگر و جانباز به عنوان سندي كوچك از وفاداري مردم اين خطه از ايران اسلامي ثبت و ضبط شد، از اين رو شوراي فرهنگ عمومي با احترام به اين همه رشادت، ايثار و فداكاري مردم، تاريخ و تمدن افزون بر 12هزار ساله و وفاداري و ولايتمداري مردم اين خطه، پنجم مرداد را به عنوان روز ملي كرمانشاه اعلام و در تقويم‌ها بگنجاند. آري پنجم مردادماه روز ملي كرمانشاه و يادآور حماسه مردان و زنان اين سرزمين است كه گوشه گوشه آن قدمگاه شهداي سرافرازي است كه خون مطهرشان را برسفره سبز كوهستان‌ها و دشت‌هاي سرشار از لاله كرمانشاه ريختند تا عزت، عظمت و سترگي مردم ايران همچنان پايدار و استوار بماند آن چنان كه رهبر حكيم و فرزانه انقلاب فرمودند: كرمانشاه سينه ستبر ايران در عرصه‌هاي علمي و فرهنگي و چهره زيباي ايران اسلامي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار