کد خبر: 660984
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
دهلرانی ها در روز جهانی قدس خواستار شدند:
امروز با وجود گرمای هوا، مردم مسلمان و روزه دار ، مرزنشین و همیشه در صحنه دهلران با حضور قاطع ، منسجم و گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس با مشت های گره کرده و اراده های پولادین با آرمان های امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.
روح الله جام سحر
دهلرانی ها با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خیابانها آمدند و خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی و اسرائیل غاصب اعلام و حمایت خود را از مردم فلسطین و بیداری اسلامی ابراز و نمایشی شکوهمند از عزت و اقتدار مسلمانان نشان دادند.
امروز دهلران شاهد خلق صحنه حماسه سیاسی با حضور یکپارچه مردم در دفاع از مظلومان غزه و فلسطین بود.آری بزرگ و کوچک آمدند و فریاد زدند «اسرائیل غاصب باید نابود شود» و فلسطینان مظلوم به سرزمینشان برگردند.

در دهلران غوغایی به پا بود. همه جمع شده بودند تا هم دلی و وحدت خود همراه با دیگر مسلمانان جهان به اثبات برسانند.

امروز در چهره مردم خشمی نشسته بود که باعث شادی دل کودکانی می شد که مظلومانه مادران شان را در جلوی چشم شان به هلاکت می رسانند.

از اولین ساعات صبح روز جمعه ، سیل جمعیت از کوچه و خیابان‌ به سوی میدان امام انقلاب به راه افتاد. جمعیت انبوه و روزه‌دار با قلب‌های آکنده از خشم نسبت به دشمنان خدا، یهودیان غاصب سرزمین‌های اشغالی، به خیابان‌ها آمده بودند.

امروز مادرانی را دیدیم که صبح خیلی زود آمده و منتظر بودن تا بگویند ای کودکان غزه ما مادران شماییم و هرگز نمی گزاریم که سایه ی مهر مادری از سر شما کم شود.

از بلندگوها فریادهای "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" طنین‌انداز بود. پژواک شعارهای مردم شهر را می‌لرزاند. حضور آن‌ها در این راهپیمایی کم‌نظیر بود. در و دیوارهای شهر از این شکوه بر خود می‌بالید.

همه و همه آمده بودند، پیر و جوان، زن و مرد حتی نوازادان در آغوش پدران، دل‌های روزه‌دار مردم از عشق به خدا می‌تپید و زبان‌ها یکصدا فریاد برآورده بودند. " امروز روز قدس و روز دین است / تَجلّی قدرت مسلمین است".

امروز کودکان و نوجوانان بی آنکه از سوی مدیر و یا معلم خود دستوری بگیرند، صبح زود با عزمی راسخ بیدار شده و در کنار راه پیمایان روز قدس، هم صدا با مردان و زنان بزرگ فریاد استکبار ستیزی سردادند.

امروز چهره ها، سن ها، فریاد ها و دل ها نشان دادند حالا که وضعیت به این گونه است و مردم مظلوم غزه که رمضان و روزه هایشان به دست جانیان به خون کشیده شده و حتی جان کودکانشان در خانه هایشان در امان نیست و حالا که صاحبان زر و زور و قلدران و مدعیان حقوق بشر به جای حمایت از مردم مظلوم و صاحبان اصلی سرزمین فلسطین از غاصبان و جانیان حمایت می کنند و حالا که اکثر سران بی غیرت عرب نه تنها یک فشنگ و نیروی نظامی برای مردم مظلوم غزه نمی فرستند ملت ایران براساس وظیفه انسانی و دینی خود این مردم مظلوم را تنها نخواهد گذاشت.

خیابان اصلی واقع در مسیر راهپیمایی آنچنان مملو از جمعیت زن و مرد روزه دار شهر بود که عبور ومرور را برای خبرنگاران سخت کرده بودند.

عکاسان، روزنامه نگاران، خبرگزاری ها و تصویربرداران را می شد روی هر بلندی که بشود عکس بهتری گرفت دید. کسانی که در به تصویر کشاندن عزت ایرانی امروز گوی سبقت را از یکدیگر می ربودند.

امروز همه آمدند تا اولا لبیکی دیگر به فرمان رهبر خویش دهند و سپس مشت محکمی به دهان استکبار جهانی بزنند.

روز قدس نماد وحدت ملی علیه استکبار و تبلور اراده ملت و مقام معظم رهبری در برخورد با رژیم صهیونیستی است.

فرماندار دهلران در جمع راهپیمایان و روزه داران مدافع قدس شریف در راه پیمایی روز جهانی قدس گفت: امروز موضوع فلسطین از مهم ترین مسائل جهان است.

"امیدعلی سبزی" با اشاره به وظیفه کشورهای مسلمان جهان در خصوص فلسطین اظهار داشت: همه کشورهای اسلامی وظیفه دارند به مسئله مظلومیت و بی دفاع بودن مردم فلسطین اهتمام ویژه ای داشته باشند.

فرماندار دهلران بیان نمود: سالهاست که استکبار جهانی با حمایت همه جانبه از رژیم نامشروع اسرائیل، مردم مظلوم فلسطین را آماج شدیدترین حملات وحشیانه خود قرار داده است و کودکان غزه در زیر آوار قصاوت و سنگ دلی به سر می برند.

وی عنوان کرد: مسئله فلسطین امروز نه تنها به عنوان یکی از مطالبات مسلمانان جهان است بلکه تمام آزاده خواهان در سراسر جهان نیز طالب آن می باشند.

"سبزی" افزود: با توجه به جنایت اخیر صهیونیست ها در غزه و کشتار بی رحمانه آن ها، امروز مردم ولایت مدار و شهید پرور شهرستان دهلران همگام با سایر هموطنان در سراسر کشور با حضور پرشور و انقلابی خود در روز جهانی قدس ندای استکبار ستیزی سر دادند.

وی ادامه داد: این نمایش بزرگ و یک پارچه نشان از انزجار خشم مردم از استکبار جهانی می باشد و تجدید پیمانی دیگر با آرمان های امام راحل در رکاب ولی امر مسلمین می باشد.

"سبزی" به دور اندیشی امام راحل (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس اشاره و تاکید کرد: هدف از این نامگذاری این است که این مسئله مهم جهان اسلام به دست فراموشی سپرده نشود و ملت های مسلمان هر سال به صورت یکپارچه و یک صدا، انزجار خود را از جنایات صهیونیست ها و استکبار جهانی اعلام کنند.

وی در ادامه به مذاکرات هسته ای اشاره و افزود: حق غنی سازی ایران در مذاکرات وین به رسمیت شناخته شد و اختلاف نظر روی میزان و ظرفیت غنی سازی است و تیم مذاکره کننده کشورمان تاکنون با موفقیت توانسته است از حقوق مسلم ایران دفاع کند.

فرماندار دهلران بیان کرد: امروز ایران اسلامی حسن نیت خود را به افکار عمومی نشان داده است و آمریکا دیگر قادر به تحمیل نظرهای خود نیست.
"سبزی" یادآور شد: ایران به دنیا نشان داده که اهل مذاکره است و خواسته ای خارج از حق قانونی و بین المللی خود ندارد و از حقوق خود در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای عقب نشینی نمی کند.

فرماندار دهلران اظهار کرد: روحیه نشاط و امید با برنامه های دولت تدبیر و امید و حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری از دولت در جامعه حاکم شده و پیگیری مطالبه های مردم و ایجاد اشتغال جوانان در بخش های مختلف با راه اندازی طرح های بزرگ در استان ها و شهرستانها در دستور کار دولتمردان قرار دارد.

در پایان قطعنامه سراسری راهپیمایی روز قدس قرائت و با تکبیر خروشان مردم مورد تایید قرار گرفت

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر