کد خبر: 659321
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
مدیر آبفای پرندخبر داد:
در حال حاضر انشعاب آب آشامیدنی شهرک کیسون در فاز 6 شهر جدید پرند غیرمجاز است
محمدرضا عباسی

محسن آذری در نشستی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آب آشامیدنی شهرک کیسون در فاز 6 شهر جدید پرند انشعاب غیرمجاز است که با توجه به محدودیت منابع آبی وفصل گرما و افزایش مصرف آب در صورت ادامه روند فعالیت شرکت  کیسون ،  احتمال قطع این انشعاب در آینده وجود دارد.

آذری  افزود: با توجه به تفاهمنامه‌های منعقده  میان وزرای سابق نیرو و راه و شهرسازی، مبنی بر  ایجاد همه زیرساخت‌های آب و فاضلاب در شهرک کیسون،  به خود این شرکت واگذار و مقرر شد لوله‌گذاری آب و فاضلاب، ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب و نصب انشعاب در همه واحدها توسط شرکت کیسون با رعایت استانداردهای لازم اجرا شود.

وی بیان داشت :برپایه مفاد این تفاهمنامه مقررشد که همزمان با احداث واحدهای مسکونی ،زیرساخت‌های آب و فاضلاب نیز اجرا شود که شرکت کیسون صرفاً به پنج درصد تعهدات خود در این زمینه عمل کرده و تا کنون 95 درصد از تعهدات آن باقی مانده که شرکت آبفا به دلیل اینکه شرایط فنی آماده نشده است، نمی‌تواند اقدام به تحویل‌گیری این شهرک کند.

آذری تصریح کرد: در سال‌های گذشته شرکت آب و فاضلاب برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی شهرک کیسون، انشعاب آب کارگاهی تحویل شرکت طرف قراردادایجاد کرده  است ، درحالی که این  شرکت  مبادرت به تامین آب آشامیدنی هزار و 500 واحد مسکونی اسکان داده شده را از این آب کرده که، این امر به دلیل بروز پاره‌ای مشکلات باعث گله‌مندی و نارضایتی ساکنین از وضعیت آب شده است.

مدیر آبفای پرند خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب شهرک کیسون از نظر مقررات و قوانین وزارت نیرو به عنوان انشعاب غیرمجاز شمرده می‌شود، که در صورت ادامه این وضعیت احتمال قطع آب این شهرک وجود دارد و عواقب ناشی از این کار به شرکت کیسون برمی‌گردد.

قابل ذکر است؛ شهرک کیسون به عنوان یکی از ده‌ها هزار واحد مسکونی در حال احداث در پایتخت مسکن مهر کشور است که از مجموعه 12 هزار واحد مسکونی در حال احداث آن بالغ بر هزار و 500 واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده و اسکان یافته‌اند لذا ضررت دارد هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های مورد نیاز این واحدها که غالب ساکنین آن از افراد محروم و کم‌در آمد جامعه هستند تأمین شود تا در این روزهای گرم تابستان از قطعی آب در این منطقه جلوگیری به عمل آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر