کد خبر: 658351
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
مرگ دو نوجوان در اثر عقربزدگی:آب و هوای گرم بخش مورموری واقع در شهرستان آبدانان از توابع جنوب ایلام باعث شده عقربهای این منطقه بسیار خطرناک و سمی باشند
روح الله جام سحر
وجود عقرب های سمی در منطقه مورموری شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام به دلیل نبود امکانات باعث فوت دو نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است. این در حالی است مسئولان هنوز واکنشی به این اتفاقات ناگوار نشان نداده اند.

افزایش دمای هوا و گرمای خشک بیابانی که طی هفته های گذشته نسبت به سالهای قبل افزایش چشمگیری یافته وجود عقرب ها را در منطقه مورموری و به خصوص روستای" آب انار "شهرستان آبدانان زیاد کرده است.

طی هفته گذشته یک نوجوانان در روستای آب انار دچار عقرب زدگی شد و به دلیل نبود آمپول، امکانات، آمبولانس و همچنین عدم تشخیص به موقع فوت کرد.

روز گذشته یک دختر نوجوانان در بخش "مورموری" بازهم دچار عقرب زدگی شد و به دلیل نبود امکانات درمانی در محل ، این بار به شهرستان دزفول اعزام شد ولی در راه بازگشت در سانحه رانندگی فوت شد.

پسر من قربانی بی توجهی مسئولان پزشکی شهرستان آبدانان و ایلام شد

پدر آرمین محمدیان نوجوانان روستای "آب انار " شهرستان آبدانان که به دلیل نیش عقرب فوت کرد، اظهارداشت: پسر من قربانی بی توجهی مسئولان پزشکی شهرستان و استان ایلام شده است.

حسین محمدیان گفت: هفته گذشته بر اثر عقرب زدگی "آرمین " من ، در روستای آب انار از دست رفت و این نتیجه حاصل بی توجهی مسئولان به بیماری فرزند من بود.

وی گفت: صبح زود وقتی عقرب به آرمین زده بود سریعا وی را به درمانگاه مورموری واقع در 15 کیلومتری روستای آب انار رساندم و حتی عقربی که پسرم را نیش زده بود، نیز با خود آوردم که نسبت به نوع عقرب آمپول تزریق شود ، دکتر درمانگاه مورموری وقتی نوع عقرب زدگی و خود عقرب را دید با اطمینان گفت که این نوع عقرب سمی نیست و فقط دو آمپول مسکن به پسر من تزریق کرد.

محمدیان افزود: بعد از حصول اطمینان از اینکه عقرب زدگی جدی نیست به خانه برگشتیم که متاسفانه بعد از چند ساعت حال پسرم به شدت وخیم شد که دوباره به درمانگاه مراجعه کردیم و متاسفانه بازهم هیچ کمکی به ما نکردند و مجبور شدیم به شهر آبدانان مراجعه کنیم.

وی بیان داشت: در آبدانان به رغم اینکه وضعیت پسر من وخیم شده بود هیچ توجهی نشد و مسئولان چندین ساعت نیز در شهرستان من را معطل کردند و بعد از وخیم شدن حال پسرم، وی را مرکز استان منتقل کردند.

وی در ادامه ی اظهارات خود افزود: در مرکز استان نیز متاسفانه چند ساعت معطلی باعث شد حال آرمین بد و بدتر شود و کسی پاسخگوی ما نبود و در نهایت در بیمارستان شهید مصطفی شهر ایلام بستری شد که متاسفانه در همان جا نیز به دلیل اینکه سم تمام بدنش را در برگرفته بود فوت کرد.

وی با بیان اینکه : در نهایت پسر من قربانی این همه غفلت شد و خود ما هم نسبت به اینکه بیماری تا چه حدی مشکل ساز است آگاهی نداشتیم و پزشکان و کادر پزشکی شهرستان و استان هم هیچ کمکی به ما نکردند.

وی با اشاره به اینکه مرگ و زندگی دست خداوند است ، گفت: متاسفانه قبلا این نوع اتفاقات ناگوار در این روستا روی داده و هیچ انتظاری از کسی ندارم و فقط امیدواریم دیگر کسی داغدار فرزند خود به دلایل کبود امکانات و بی توجهی نشود.

درخواست برای حداقل امکانات از مسئولان

به گفته ی "محمد کمری" دهیار روستای "آب انار " شهرستان آبدانان وبه نقل از "خبرگزاری مهر": بارها راجع عقرب زدگی در این منطقه به مسئولان هشدار داده بودیم که حداقل امکانات را در منطقه "مورموری" و این روستا بر قرار کنند.

وی بیان داشت: متاسفانه در سالهای گذشته چهار نفر بر اثر نیش عقرب در این روستا جان باختند و در سال جاری نیز یک نوجوان بر اثر نیش عقرب و کم توجهی جان باخت.

دهیار روستای آب انار بیان داشت: روز گذشته نیز یک دختر نوجوان بر اثر عقرب زدگی به دلیل نبود امکانات به شهرستان دزفول واقع در استان خوزستان منتقل می شود که متاسفانه در راه بازگشت در سانحه رانندگی فوت می شود.

وی تصریح کرد: عقربهای این منطقه به دلیل گرمای بیش از حد هوا بسیار خطرناک هستند و باعث شده مردم در هنگام عقرب زدگی برای درمان به استانهای همجوار مراجعه کنند.

وی بیان داشت: مسئولان باید حداقل یک آمبولانس در منطقه مورموری بگذارند تا مردم با مشکل مواجه نشوند ولی متاسفانه به رغم بارها مکاتبه با مسئولان هنوز هیچ خبری از امکانات و آمبولانس نیست.

دهیار روستای آب انار اظهار داشت: متاسفانه روستای آب انار و منطقه مورموری دارای مشکلات و کمبودهای فراوانی در بخش پزشکی هستند که مسئولان باید برای رفع آنها توجه کنند.

وی افزود: مسافت این روستا و بخش مورموری به شهرستان آبدانان بیش از 50 کیلومتر است و اکثر مردم به دلیل کمبود امکانات باید هر روز این مسافت را طی کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر