کد خبر: 658190
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
معاون وزیر نفت :
معاون وزیر نفت در امور پالایش و بخش فرآورده های نفتی ایران گفت : سود دهی پالایشگاه آبادان می تواند توسعه شهری را به دنبال داشته باشد

عباس کاظمی معاون وزیر نفت در امور پالایش و بخش فرآورده های نفتی ایران افزود : موضوع نوسازی کامل پالایشگاه آبادان به طور جدی در دستور کار وزارتخانه قرار دارد .

 

وی از قوام پالایشگاه به عنوان یکی از ارکانهای مهم شهری آبادان نام برد و ادامه داد : قوام پالایشکاه مستلزم نوسازی آن است زیرا قدیمی است و در طول ادوار مختلف فرصتی برای مطابقت با نوآوری های جدید نداشته لذا پالایشگاه سود دهی نیست .

 

معاون وزیر نفت در امور پالایش و بخش فرآورده های نفتی ایران افزود : تصمیم دولت در اعلام کل شهرهای آبادان و خرمشهر به عنوان منطقه آزاد اروند بسیار سنجیده و خوب بود چرا که این تصمیم می تواند با جذب سرمایه گذاری توسعه این دو شهر را نیز موجب شود .

 

کاظمی گفت : امید می رود تا با همدلی و همراهی مجموعه سازمان منطقه آزاد اروند بتوانیم طرح تثبیت پالایشگاه را به سرانجام برسانیم تا ظلم تاریخی که در طول 23 سال به دلیل تجاوز دشمن به آبادان وارد شد را جبران و پویایی را به منطقه باز گردانیم .

 

وی افزود : ما نگاه خاص به آبادان داریم . آبادان محور نفت و خانه دوم ما نفتی ها محسوب می شود ، لذا نگاه خاصی به این شهر داشته و داریم .

 

معاون وزیر نفت در امور پالایش و بخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد : در جنگ تحمیلی شهر آبادان صدمه جدی دید و این را همگان شهادت می دهند ، صدماتی در دوران جنگ به این شهر وارد شد باید هر چه سریعتر جبران شود .

 

کاظمی ادامه داد : پارسال به رغم محدودیتهایی که در بحث استفاده از فاینانس کشور چین وجود داشت موضوع توسعه پالایشگاه آبادان همچنان به عنوان یک اولویت و بدون هیچ کمی و کاستی دنبال شد ، حقیقت آنست که تمام ایرانی ها چه مسئول و چه غیر مسئول دلشان می خواهد تا وضعیت شهر آبادان هر چه سریعتر بهبود یابد و این کار جز در سایه همدلی ، همراهی و استفاده از تجارت دوستان میسر نخواهد شد .

 

وی گفت : چند ماه پس از پذیرش قطعنامه تمامی پالایشگاه های کشور برای کمک به بازسازی پالایشگاه آبادان به صحنه آمدند و حتی موفق شدند تا در یک زمان منطقی واحد 85 را آماده راه اندازی کنند که این خود یک حماسه بزرگ بود هر چند که کمتر به آن پرداخته شد .

معاون وزیر نفت در امور پالایش و بخش فرآروده های نفتی ایران با اشاره به اینکه در 12 فروردین سال 68 واحد 85 و بخشهای مرتبط پالایشگاه آبادان به دست مقام معظم رهبری افتتاح شد ، افزود : پس از آنکه کار بازسازی واحدهای مسکونی کارکنان پالایشگاه نیز انجام شد ، طرح بازسازی تمامی پالایشگاه مطرح شد که در این راستا اقدامات فرآوانی نیز انجام شد که از جمله آن می توان به موضوع فاز دو کت کراکر اشاره کرد .

 

وی با تاکید بر بازسازی جدی پالایشگاه آبادان گفت : در طرح تثبیت پالایشگاه آبادان با ظرفیت مشابه فعلی (60هزار بشکه در روز ) تمامی محصولات پالایشگاه قدیم و جدید مطابق با استانداردهای یورو 5 خواهد شد .

 

کاظمی افزود : اجرای مناسب و کامل طرح تثبیت پالایشگاه آبادان مقوله ای است که همفکری و همکاری تمامی مسئولان شهرستان را طلب می کند ضمن آنکه وزارت نفت نیز از هیچ کمکی به منظور سرعت بخشی به انجام این کار دریغ نمی کند اما به هر حال اجرای پروژه شاه بیت کار است .

 

وی با اشاره بع عمر یکصد ساله پالایشگاه آبادان ادامه داد : هنگامی که هیچ صنعت عظیمی در نیمکره شرقی وجود نداشت در آبادان پالایشگاه  وجود داشت و هنوز هم این پالایشگاه در صدر تاریخ قرار دارد ، پالایشگاهی که پنج جنگ جهانی را به خود دیده است و همواره بر روی پا بوده و این به همت مسئولان و وابستگی مردم این شهر به پالایشگاه و زادگاهشان مرتبط می شود .

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها