کد خبر: 658113
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
مدیر کل امور مالیاتی استان یزد:
مدیر کل امور مالیاتی استان یزد از تحقق 160 میلیارد تومان مالیات در سه ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست سال 93 درصد از درآمدهای استان محقق شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد از تحقق 160 میلیارد تومان مالیات در سه ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست سال 93 درصد از درآمدهای استان محقق شده است.

سید رضا نوربخش افزود : استان یزد از لحاظ وصول درآمدهای مالیاتی در رتبه 17 کشور قرار دارد.

وی در تبیین اهداف کل امور مالیاتی در سال 93 اظهار داشت : اولین اقدام درسال جاری تحقق طرح جامع مالیاتی در استان است.

نوربخش با اشاره به اجرای این طرح در کلانشهرها تصریح کرد: این طرح در سال 93 در 2 بخش استاندارد سازی فرآیندهای مالیاتی و سیستم یکپارچه نرم افزار مالیاتی در استان اجرا می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه دو پروژه مذکور تا پایان سال در استان عملیاتی می شود ، بیان داشت: در بخش اول 90 درصد آن انجام شده است و فضای فیزیکی و زمینه های لازم برای اجرای مرحله دوم این طرح آماده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد در تبیین آثار مثبت اجرای این طرح گفت: کاهش هزینه های وصل،افزایش رضایتمندی کارکنان از طریق تسهیل در امور و افزایش رضایتمندی مودیان به دلیل ایجاد سهولت و رعایت عدالت در کارها از مهم ترین آثار اجرای این طرح در استان است.

وی یاد آوری کرد: با اقدامات صورت گرفته در سال جاری اظهارنامه مالیاتی مودیان به صورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری آنها دریافت می شود.

نوربخش با اشاره به توافق صورت گرفته بین اصناف و اداره کل مالیاتی استان گفت: بر طبق این توافق مودیانی که مالیات سال قبل آن ها تا یک میلیون تومان باشد تا چهار درصد افزایش مالیات، بین یک تا سه میلیون تومان 9 درصد افزایش مالیات و بیشتر از سه میلیون تومان تا 14 دردصد افزایش مالیات در خود اظهاری قابل قبول است.

وی تصریح کرد: حدود 80 درصد از پرونده های مالیاتی استان را پرونده های بین یک تا سه میلیون تومان تشکیل می دهند.

این مقام مسئول  اطلاع رسانی جامع و کامل را از دیگر اهداف این سازمان در سال جاری دانست و افزود: در این راستا تبلیغات محیطی، پیامکی و تیزرهای تلویزیونی، برو شورهای اطلاع رسانی و... در حجم گسترده ای انجام گرفته است.

نوربخش مجموع درآمدهای استان در سال 93 را 768 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: حدود 90 درصد در آمدهای استان یعنی رقمی معادل 690 میلیارد تومان باید از طریق درآمدهای مالیاتی تامین شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از محل درآمدهای مالیاتی 560 میلیارد توان جمع آوری شد اظهار داشت: این افزایش میزان درآمد در سال جاری نیازمند کار بیشتر در جهت وصول مالیات های معوقه از سال های گذشته و شناسایی فرار کنندگان از مالیاتی است.

مدیر کل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر 63 میلیارد تومان مالیات معوقه در استان وجود دارد اظهار داشت: مطابق با مفاد قانونی باید تا پایان برنامه پنجم توسعه درآمدهای عمومی کشور کلا از طریق درآمدهای غیر نفتی تامین شود.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: یکی از مهم ترین ابزارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی وصول درآمدهای مالیاتی در کشور است.

نوربخش با اشاره به تحریم های صورت گرفته بر علیه دشمنان گفت: قطعا تحریم ها بر روی درآمدهای مالیاتی موثر بوده است ولی واحدهای صنعتی استان توانسته اند با سخت کوشی تحریم ها را مدیرت کنند به طوری که هیچ کدام از واحدهای صنعتی استان تعطیل نشده اند.

وی با بیان اینکه یکی از عمده ترین فعالیت های انجام شده در راستای مقابله با فرار مالیاتی اعتماد سازی است افزود: کم شدن فاصله بین مودیان و ادارات مالیاتی یکی از راه های تحقق درآمدهای مالیاتی در کشور است.

نوری با بیان اینکه تمام مالیات های اخذ شده از مردم صرف هزینه عمران و آبادانی استان می شود اضافه کرد: مردم اگر فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته از درآمدهای مالیاتی را ببینند و لمس کنند دیگر از دادن مالیات فرار نمی کنند.

نوربخش بر لزوم شکل گیری فرهنگ مالیاتی در کشور تاکید کرد و افزود: اگر مردم بدانند مالیات هایی که از طرف آنها پرداخت می شود در کجا هزینه می شود با رغبت نسبت به پرداخت آن اقدام می کنند که این امر سبب شکل گیری فرهنگ مالیاتی در کشور می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر