کد خبر: 657947
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان:
مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان یزد در دیدار اعضای این انجمن با استاندار یزد خواستار فراهم شدن شرایطی برای برپایی نهضت کتابخانه‌سازی و نوسازی کتابخانه‌های موجود شد.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان یزد در دیدار اعضای این انجمن با استاندار یزد خواستار فراهم شدن شرایطی برای برپایی نهضت کتابخانه‌سازی و نوسازی کتابخانه‌های موجود شد.

محمدعلی دست‌افشان اظهار داشت : انجمن خیرین استان یزد در اسفند 91 با تشکیل جلسه هیأت امنا به ریاست استاندار سابق یزد و انتخاب اعضای هیأت مدیره تشکیل شد و از آن زمان تاکنون 14 جلسه رسمی برگزار کرده است.

وی افزود: در طول این مدت جلسات متعددی نیز با خیران یزدی برگزار شده و با رایزنی‌های صورت گرفته، هم‌اکنون دو پروژه خیرساز نیز در شهرهای یزد و مهریز در حال احداث است.

دست‌افشان خاطرنشان کرد: 5 نفر از خیرین نیک‌ندیش یزدی نیز ابراز تمایل کرده‌اند در امر مقدس کتابخانه‌سازی پیش قدم شوند و مبلغ قابل توجهی نیز برای ساخت کتابخانه در نقاط مختلف شهرستان یزد اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان تأکید کرد: کتابخانه‌های عمومی با تلاش‌های صورت گرفته جایگاه خوبی در کشور دارد ولی تا رسیدن به شرایط مطلوب و آرمانی و در خور مردم فرهنگ‌دوست فاصله زیادی داریم.

دست‌افشان در این خصوص افزود: علاوه بر ساخت کتابخانه‌های جدید، برای تعمیر و به روزآوری کتابخانه‌های عمومی موجود استان نیز نیازمند برپایی نهضتی در این راستا هستیم و از حمایت و پشتیبانی خیران عزیز استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به معضلات فرهنگی موجود در شهرک‌های جدیدالتأسیس و نبود فضای مناسب کتابخانه‌ای در این بافت‌ها اظهار داشت: یکی از درخواست‌های پیش روی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز، اختصاص زمین با قیمت منطقه‌ای و مطابق با ضوابط موجود به این انجمن برای ساخت کتابخانه‌ خیری است و امیدواریم با عنایت مسئولان ارشد استان این موضوع حل شود.

"علی ملاعباسی" سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این این جلسه با بیان تاریخچه تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: منابعی درآمدی کتابخانه‌ها که در قانون تعریف شده است، منحصر به نیم درصد درآمد شهرداری‌ها، بودجه‌های محدود تملک و دارایی و همچنین درآمد حاصل از حق عضویت و مراکز اطلاع‌رسانی کتابخانه‌هاست که جوابگوی نیاز و اداره مطلوب این مراکز فرهنگی نیست.

وی تصریح کرد: خلأهای قانونی موجود در قانون نحوه تأسیس نهاد سبب شده است اداره کتابخانه‌ها با مشکلات عدیده‌ای همراه باشد و چنانچه از ظرفیت خیران برای پیشبرد این امر استفاده شود، می‌توان امیدوار به پیشرفت و توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌هه بود.

ملاعباسی با اشاره به تکمیل پروژه خیرساز کتابخانه دکتر جوادی یزد در سال جاری گفت: این کتابخانه که با همت و عنایت ویژه دکتر جوادی، یکی از خیران یزدی مقیم آمریکا احداث شده است، برای بهره‌برداری کامل نیازمند صرف هزینه زیادی برای تجهیز است که امیدواریم با عنایت استاندار محترم بتوان از حداکثر ظرفیت این مجموعه عظیم در منطقه صفائیه یزد استفاده کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر