کد خبر: 656849
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
رییس جهاد کشاورزی استان یزد:
رییس جهاد کشاورزی استان یزد از تدوین طرح بهینه‎سازی آب کشاورزی استان در جهادکشاورزی خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، راندمان آبیاری کشاورزی در استان باید از 42 به 58 درصد افزایش یابد.

سيد جمال سجادي پور در نشست شورای کشاورزی شهرستان تفت با اشاره به جایگاه ممتاز این شهرستان در بحث باغبانی، به وابستگی آبیاری کشاورزی شهرستان تفت به آبدهی قنوات اشاره کرد و گفت: در حالی که وابستگی آب کشاورزی در استان یزد به آبدهی قنوات حدود 20 درصد است، این میزان در شهرستان تفت حدود 70 درصد است.

وی با بیان این که دو هزار رشته قنات از مجموع حدود سه هزار رشته قنات استان یزد در شهرستان تفت واقع شده است، افزود: این موضوع، تاثیرپذیری شهرستان تفت را از خشکسالیهای اخیر مشهودتر کرده است.

رییس جهاد کشاورزی استان یزد با بیان این که بخش کشاورزی بیشترین وابستگی را به آب دارد، ادامه داد: بر اساس آمار، میانگین بارندگی در استان نسبت به سال گذشته به نصف کاهش یافته به نحوی که میانگین بارندگی درسال گذشته از 112 میلیمتر به 64 میلیمتر نزول داشته است.

وی توسعه پایدار بخش کشاورزی در شهرستان تفت را وابسته به اصلاح الگوی کشت و افزایش راندمان آبیاری عنوان کرد و گفت: استفاده از محصولات کمآبخواه و افزایش راندمان آبیاری حتی در اراضی خرد می‌تواند کمک شایانی به استفاده بهینه از آب کند.

سجادیپور با اشاره به تدوین طرح بهینهسازی آب کشاورزی استان، افزود: این طرح حدود 4 هکتار از باغات تفت را نیز تحت پوشش قرار میدهد

این مقام مسئول با بیان این که تفت با یکهزار و 26 هکتار آبیاری تحت فشار، دومین شهرستان استان در این رابطه است، د از دست اندرکاران جهادکشاورزی تفت در این مورد قدردانی کرد و گفت: تسهیلات خوب و مناسبی در حوزه آبیاری تحت فشار در نظر گرفته شده است که باید کشاورزان عزیز از این فرصت بهره لازم را داشته باشند.

 

وی با بیان این که بخش کشاورزی از پتانسیل بالایی در رونق اقتصادی، ارزش افزوده و اشتغال زایی برخوردار است، ادامه داد:  توجه به بخش کشاورزی، توسعه و پیشرفت را به دنبال خواهد داشت و منجر به رونق اقتصادی در کشور خواهد شد.

توجه به حوزههای پرورش دام و طیور، ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و توجه به خودکفایی در بحث کشاورزی از موارد دیگری بود که رئیس سازمان جهادکشاورزی بر آن تاکید کرد.

"محمود زارع" فرماندار تفت نیز در این نشست با اشاره به جایگاه مهم بخش کشاورزی در شهرستان تفت گفت: بخش کشاورزی به عنوان یکی از محورهای توسعه تفت در سند توسعه این شهرستان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: باید با برنامه‌ریزی لازم و تعیین اهداف در این حوزه، زمینه را برای شکوفایی بخش کشاورزی شهرستان فراهم آورد.

زارع از برگزاری نشستهای مشورتی بخش کشاورزی با حضور صاحب‌نظران امر به صورت منظم خبر داد و گفت: تلاش می‌شود در این نشست‌ها راهکارهای توسعه بخش کشاورزی شهرستان مورد بحث و ارزیابی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر