کد خبر: 656739
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
در کاشان برگزار شد
معاون آموزش ابتدايي مديريت آموزش و پرورش كاشان گفت: توسعه و پيشرفت كشورها در گرو نهادینه شدن فرهنگ پژوهش در بین دانش آموزان و دانشجویان به عنوان آینده سازان جامعه و به کارگیری دانش های پژوهش محور و فناوریهای نوین توسط آنها مي باشد.

"عفت پدرام فر" در آيين تجليل از دانش آموزان برگزيده جشنواره جابر بن حيان در كاشان افزود:نهاد آموزش و پرورش، با تغییر در ساختار نظام آموزشی واختصاص ساعت تفكر و پژوهش در مدارس ابتدايي، نقش تعیین کننده ای در اشاعه تفکر پژوهش و پژوهشگری داشته است.

وي اظهار داشت: پژوهش و نو آوری در جامعه ای توسعه پیدا می كند كه نظام آموزشی ، بستر مناسبی برای آن تدارك دیده باشد بنابراین تحقیق، در كنار آموزش یكی از اهداف بسیار مهم آموزش و پرورش است.

وي تصريح كرد: برگزاري جشنواره جابر بن حيان، با هدف تربيت نیروی انسانی مورد نیاز آینده کشور و شهرونداني آگاه كه در جهت رشد و توسعه كشور حركت كنند، طي سال هاي گذشته با مشاركت خانواده ها در مدارس ابتدايي برگزار مي شود.

وي تاكيد كرد: پژوهش، هم،چاره مشكلات فردی و اجتماعی است وهم اینكه با افزایش دانسته های انسان به او كمك می كند تا با انتقال یافته های خود به دیگران نيز در حل مشكلات جامعه مشاركت و همكاري داشته باشد

پدرام گفت: اما بايد توجه داشته باشيم كه پژوهش، یك فن است كه یادگیری و به كار بستن آنها نيازمند آموزش است تا با روش های منظم به مقصد و موفقيت راهنمايي كند و اين اموزش بايد در مدرسه انجام شود.

كارشناس تكنولوژي آموزشي مديريت آموزش و پرورش كاشاننيز گفت:باید آموزش و پرورشبه سمتی پیش برود كه خلاقیت دانش آموزان شکوفا شود و به سمت پژوهش پیش برود.

"زينت طوطيان" افزود: راه اندازی اتاق فکر و پژوهش از جمله موارد مورد تاكيد در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است كه در مدارس دوره ابتدايي نيز بايد مورد توجه واقع شود.

وي اظهار داشت: جشنواره جابربن حیان، با هدف نهادینه کردن تحقیق و پژوهش توسط دانش آموزان در مدارس ابتدایی از سال ۸۸ عملیاتی شده است که سال جاری چهارمین دوره آن برگزار شد.
به گفته وی، در جشنواره امسال 220 نفر از دانش آموزان دوره ابتدايي، با یک هزار و ۵۰۰ طرح از ۱۰۵ دبستان در رشته های طبقه بندی و جمع آوری، نمایش علمی، تحقیق، طراحی و ساخت، آزمایش و مدل شرکت داشتند که 21طرح به مرحله استاني جشنواره راه یافت.
وي اظهار داشت: در جشنواره چهارم جابر، دانش آموزان "سالار اصفهانی" و"علی اکبر ستار" با طرح "یک آزمایش خنک کننده" و "پرهام بلوکی" و "علیرضا رمضانی" با طرح "آزمایش شگفتی های صدف" چهار دانش آموزی هستند که پس از کسب رتبه برتر استان اصفهان به مرحله کشوری این جشنواره راه پیدا کردند.

طوطيان گفت: در برگزاري چهارمين جشنواره جابر در كاشان، 25نفر از فرهنگياننيز در قالب رابط پژوهشي، معلم راهنماو داورايفاي مسووليت كردند كه در اين آيين از تلاش آنها تجليل شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر