کد خبر: 656731
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: ما باید از کودکان خودمان عذر خواهی کنیم که نتوانستیم و ندانستیم چگونه آن ها را تربیت کنیم.
،همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی مواد مخدر و آشنایی با عوارض آن در جامعه به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و انجمن مردم نهاد همیاران سلامت برگزار شد.

حجت الاسلام حسین رزمجو در این همایش اظهار داشت: نباید به کسانی که دچار اعتیاد می شوند با تنفر و انزجار نگاه کرد بلکه باید از نگاه یک بیمار به آن ها بنگریم و با تدابیری آن ها را معالجه کنیم تا خانواده های ما دچار این نوع بیماری نشوند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید از کودکان خودمان عذر خواهی کنیم که نتوانستیم و ندانستیم چگونه آن ها را تربیت کنیم.

رزمجو افزود: مردم برای معالجه و پیشگیری این بیماری باید وارد صحنه شوند و نباید فقط به مسولان تکیه کرد و وابسته به عملکرد  آنان باشیم، ماباید خودمان دست به کار شویم.

کارشناس ارشد پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان بوشهر نیز در این همایش با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری از اعتیاد هر چه فرد استرس کمتری داشته باشد آسیب آن در ابتلا به اعتیاد کمتر و راه بازگشتش آسان تر است، گفت: کسانی که به اعتیاد کشیده می شوند آستانه تحملشان بسیار کم است واز کم سوادی وبیسوادی رنج می برند.

حمید عبدعلی با تشبیه اعتیاد به یک سرسره تصریح کرد: اعتیاد حد و مرز مشخصی ندارد، افراد سالم مانند کسی هستند که در بالای سرسره نشسته اند و لبه های سرسره را محکم گرفته اند و هنگام ابتلا به اعتیاد از سرسره، سر می خورند و دیگر هیچ راه برگشتی ندارند.

وی در ادامه افزود: این سرسره، راهی غیر قابل بازگشت است و آخر این راه چیزی جز تباهی و نابودی نیست.

عبدعلی با اشاره به اینکه ما والدین در خانه و خانواده باید حریم مشخص کنیم، خاطرنشان کرد: ما والدین باید در خانواده به کودکان خود آموزش های خاصی بدهیم و برای آن ها از حسین فهمیده ها، رستم وزال و اسفندیارها بگوییم.

در پایان این همایش از انجمن های مردم نهاد فعال در عرصه پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر قدردانی شد.

تصاویر همایش را در زیر مشاهده کنید:

گزارش و عکس: محمد بحرینی

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر