کد خبر: 656240
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
توسط بخش خصوصي انجام شد:
نخستين دبیرستان دخترانه غیر انتفاعی با حضور مسئولین استانی و منطقه ای در ناحیه 2 بهارستان به نام دبیرستان طهورا افتتاح شد.
lمحمد گل محمدي

برای نخستین  بار در سطح آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان بهارستان ،دبیرستان دخترانه طهورا بعنوان دبیرستان  دخترانه غیر انتفاعی به منظور افزایش سطح کیفیت آموزشی در این منطقه افتتاح شد.

ابراهیم نکو نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی مراسم  افتتاح این آموزشگاه اظهارداشت :به این  دلیل تلاش میشود تا،مدارس غیر انتفاعی ساخته شود ،که  مدارس غیر انتفاعی به سلیقه خانواده ها احترام می گذارد و کار میکند، اما آموزش و پرورش در این مورد و درمورد دانش آموز محوری مورد غفلت واقع شده است .

وی باشاره اینکه در  مدارس غیر انتفاعی ، به خوبی دانش آموز محوری و اولیا محوری صورت میگیرد افزود :امروزآموزش و پرورش باید به سمتی حرکت کنند که، سلیقه ها را دریابد و مطابق سلایق افراد تصمیم بگیرد و این که چگونه تصمیم بگیرید ، به نیاز جامعه برمیگردد.

نکو توصیه کرد :مبادا به جای پرداختن به مسائل آموزشی ،اولویت در کسب در آمد ومسائل مالی قرار گیرد و به دنبال در آمد زایی باشیم، زیرا مسائل آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و هدف این گونه مدارس نیز باید افزایش کیفیت آموزشی باشد.

وی افزود: شاید در ابتدای کار از استقبال خوبی برخوردار نباشید ،اما نباید ناامید شوید، تا این که اولیا و دانش آموزان با این مدرسه آشنا بشوند و استقبال کنند،انتظاری که از این مدارس میرود این است که کیفیت آموزشی آن افزایش یابد و راندمان کار به خوبی رشد پیدا کنند.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم خاطر نشان کرد: درشهرستان  بهارستان متاسفانه مدارس غیر انتفاعی در حداقل ترین وضعیت ممکن در کشوروجود دارد.

وی تاکید کرد :  همان طور که آمار و ارقام ها نشان میدهد ، به ازای هر 400نفر یک نفر دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند و این آمار نشان می دهد، که سرانه بسیار پایین بوده و میتوان از آن به عنوان یک نوع فاجعه آموزشی نام برد.

نکو افزود: آموزش و پرورش باید به سمتی برود که بخش خصوصی در آن ورود پیدا کند و این چنین مدارس را بسازد و این گونه مدارس نیز با شروع به کار خود می توانند ،سلیقه افراد را مورد توجه قرار داده و مطابق سلیقه افراد عمل نماید.

 

عبداله نوحی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 بهارستان نيز در اين مراسم اظهارداشت :  مقام عالی وزارت در برنامه عملکرد سال جاری چهار برنامه محوری را تبین کرده اند که، میتوان به سامان دهی نیروی انسانی، بودجه در آموزش و پرورش، ارتقا کیفی مدیریت آموزشگاهی و جذب مشارکت های مردمی در حوزه های مختلف آموزشی اشاره کرد.

 نوحي افزود :  این چهار مورد از موارد کلیدی در برنامه اجرای آموزش و پرورش می باشد و در هیچ جای دنیا به تنهایی آموزش و پرورش قادر به خدمات آموزشی و پرورشی نمی باشد .

وی تاكيد كرد : خرج كرد  در آموزش و پرورش هزینه نیست، بلکه سرمایه گزاری بلند مدت است و دید همگان باید تغییر پیدا کند که، آموزش و پرورش مصرف کننده است  و همه برای سرمایه گذاری در این بخش باید نهایت تلاش خود را داشته باشند.

نوحي با اشاره به  وجود 8 درصد دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی در کشور ، گفت: در استان تهران این رقم به 5درصد و در ناحیه 2 بهارستان به صفر درصد میرسد که، این یک نوع فاجعه آموزشی می باشد.

وي تصريح كرد : در بحث فضا های آموزشی كل  50ساختمان آموزشی که وجود دارد، تماما به صورت دو شیفته و  به صورت 96 نوبت استفاده میشود که، من از  خواستارم تا زمین های که کاربری آموزشی دارند را، در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند تا ما نیز با مشارکت های مردمی و خیرین بتوانیم مدرسه هایی را در سطح منطقه بسازیم.

اين مقام مسئول  افزود : ، بخشی از فضا های آموزشی ما توسط بخش خصوصي  و در قالب مشارکت های مردمی و استفاده از مدارس غیر دولتی است ،که بی شک آموزش و پرورش نمی تواند در مسائل آموزشی و پرورشی  به تنهایی فعالیت کند و سایر افراد بايد  به کمک آموزش و پرورش بیاییند و در بخش آموزشی و پرورشی ورود پیدا کنند.

 وي تاكيد كرد :  متاسفانه در منطقه ناحیه 2 بهارستان تا به امروز این اتفاق نیفتاده بود که مدرسه غیر دولتی ساخته بشود ولی به حمد الله ما امروز شاهد این هستیم که اولین مدرسه دخترانه غیر دولتی افتتاح شد و این موضوع بی شک باعث افزایش سطح کیفی آموزشی و پرورشی هم در مدارس دولتی و هم غیر دولتی میشود.

غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
Zahra azizi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
0
1
Kheyli mamnun babat tasis dabirestan tahura..mer30.
بهارستانی
|
United States
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
1
3
با سلام تیترتون اشتباهه باید مینوشتین اولین مدرسه غیر انتفاعی ناحیه 2 بهارستان نه خود بهارستان چون ناحیه 1 یا همون گلستان چندین ساله که دبیرستان ودبستان غیر انتفاعی داره البته خدارو شکر تو گلستان استقبال زیاده اما تو اکبر آباد چند تا از کلاسها بدلیل نرسیدن به حد نصاب منحل شد. خداییش گلستان پیشرفته تره
پاسخ ها
علی جاستین
| Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
جوری میگی پیشرفته تره انگار تو .....یه خیابونو اسم گزاشتن گلستان که تازه اخر خیابونم شده صالح اباد فکر میکنین حالا ایران توران برا شماست یه خیابون 14متری اکبر اباد دوبرابر گلستانو صالح اباده حالا بماند شهرکاش.هه خیلی باحالید باو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر