کد خبر: 655681
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
شرحی تفصیلی بر روند پروژه آبرسانی روستای بند محمد عبدالله
پروژه آبرسانی حضرت اباالفضل و برق رسانی آن در روستای بند محمد عبدالله از توابع بخش آبپخش استان بوشهر از آن پروژه هایی است که به صورت کاملا مردمی و با همتی جهادی صورت گرفته است.
طرح موضوع توسط یکی از دامداران روستا به بخشدار
 
در پروژه آبرسانی حضرت اباالفضل روستای بند محمد عبداله از توابع بخش آبپخش استان بوشهر داستان از آنجا آغاز شد، نماز عشاء به تمام رسیده یکی از نمازگزاران به نزد ایشان رفت،آقای بخشدار عرضی دارم، بفرمایید: من از طرف یازده دامدار روستای بند محمد عبداله هستم و سالهاست به امر دامداری مشغول هستم، آیا در زمانی که رهبر عزیزمان امر به تولید و اقتصاد می کند نباید بتوانیم در روستا به دامداری خود ادامه دهیم؟ چرا هر سال تعداد دامداری باید کاهش پیدا کند و آنهایی که اصرار به ادامه شغل خود دارند باید از اول اردیبهشت دام های خود را به خارج از بخش و شهرستان ببرند؟ نه برای علوفه و چرا بلکه بخاطر آب...- چرا؟



بخشدار بعد از درد و دلهای دامدار گفت : شما در خواستتان را بیاورید بخشداری پیگیری می کنیم، دامدار  در ادامه  گفت: یعنی همین فردا جمعه؟
بخشدار گفت: بله فردا اول صبح آماده باشید باهم میرویم بازدید از روستا...
او با خود می اندیشید روستایی که مانند مکانی متروکه است مگر می شود یازده دامدار با چند هزار راس دام در آن باشد؟ بالاخره طولی نکشید که در زیر نور طلایی آفتاب که تازه داشت خود را از زمین بالا می کشید، گله هایی را مشاهده کرد که از گوشه گوشه های روستا به بیرون می رفتند تا در دشتی نه چندان دور و در علفزار بسیار زیبای روستا به چرا مشغول شوند.

وجود مردانی سخت کوش که دل در گروی آبادی خود و ارتزاق از راه دامداری دارند

بخشدار باورش نمی شد... چطور بعد از سالها محرومیت و نبود حداقل امکانات هنوز مردانی سخت کوشی باشند که دل در گروی آبادی خود و ارتزاق از راه دامداری داشته باشد؟ چگونه می شود خود را خادم ملت و دلسوز جامعه خواند حال آنکه در چند قدمی او آبادی ای باشد با این همه ظرفیت؟ با چند هزار هکتار اراضی حاصل خیز، با تولید دست کم هزار تن گندم در سال و مراتعی بسیار گسترده و نیز ظرفیت لازم برای اشتغال زایی و کارآفرینی و تولید و قابلیت حداقل ایجاد ناحیه صنعتی و اقتصادی، دامداری سنتی صنعتی، پروار بندی، کارگاه ها و کارخانجات صنعتی به ویژه بسته بندی و فرآوری محصول(خرما) که هر ساله با فرا رسیدن فصل برداشت، کشاورزان بجای خوشحالی و نشاط به فکر بازاریابی و نگران چگونگی فروش دسترنج یکساله خود هستند.







بخشدار آبپخش درباره اهداف این پروژه گفت: همه ظرفیت و استعدادهای منطقه از یک سو، تحریم  بی رحمانه به اقتصاد کشور توسط استکبار و دشمنان ملت از سوی دیگر و اطاعت از فرامین و توصیه های ولی امر مسلمین مبنی بر حماسه اقتصاد مقاومتی و نیز خدمت به مردم محروم اما ساده و بی آلایش انگیزه ای بسیار قوی برای پیگیری جدی و جهادی تا حصول نتیجه یعنی آماده نمودن زیر ساخت ها از جمله برق و آب و دیگر امکانات جهت عمران و آبادانی و توسعه پایدار برای نیل به امر ارزشمند تولید در همه زمینه ها در او ایجاد کرد.
وی اظهار کرد: تنها یکی از آن موارد کافی بود تا آتشی در درون وجدان بخشدار شعله ور شود و تا نیل به هدف آرام و قرار را از او سلب نماید.

اقدامات اولیه برای اجرای پروژه

غلامرضا وفایی از اقداماتی که برای اجرای این طرح انجام شد بیان کرد: تحقیق و گردآوری اطلاعات ضروری روستا و منطقه به ویژه ظرفیت ها، استعدادها و پتانسیل و تاریخ گذشته آن، بررسی راهکارهای چگونگی پیگیری و نشست با صاحب نظران در این زمینه، نشست و رایزنی با مدیران دستگاه های مرتبط و تلاش برای اقناع منطقی و درونی آنها جهت همراهی، نشست با فرماندار وقت دشتستان یعنی خرمی و معاونین جهت توجیه طرح و دعوت از وی برای حضور و بازدید از روستا تنها بخشی از کارهایی بود که برای این مهم انجام گرفت.



نشست های مکرر هماهنگی برای پیگیری پروژه
وی تاکید کرد: نشت های جداگانه ای با فرماندار و معاونین، حجت الاسلام موسوی نژاد نماینده شهرستان دشتستان در مجلس و دیگر مدیران شهرستانی جهت هماهنگی و گرفتن قول مساعد از آنها برگزار شد که الحمدلله آنها قول همکاری دادند.







وفایی عنوان داشت: فرماندار دشتستان و حجت الاسلام موسوی نژاد و برخی از مدیران به صورت مستمر از این طرح بازدید می کردند و مشکلاتی را که در این زمینه وجود داشت، به صورت آنی و جدی برطرف می کردند.
وی درباره پیگیرها و قول هایی که مسئولین داده بودند بیان داشت: قول استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان مبنی بر احداث شبکه برق در سال 92 و دیدارهای مکرر حجت الاسلام موسوی نژاد با وزیر نیرو و معاونین و پیگیری گرفتن آب و برق و تامین اعتبار پروژه برق و تامین بخشی از اعتبار شبکه آب از دیگر تلاش های مسئولان شهرستان برای تحقق این هدف بود.
وی تشکیل جلسات به صورت مکرر با دامداران و خیرین و تشکیل کارگروه پیگیری با عنوان "پیگیری توسعه روستای بند محمد عبداله" از دیگر اقدامات مدیریتی و فرهنگی انجام شده دانست و بیان کرد: پروژه آبرسانی به نام مبارک ساقی تشنه کربلا« پروزه آبرسانی حضرت ابوالفضل العباس روستای بند محمد عبداله» نامگذاری شد.

شاهد تبلور عزم ملی و مدیریت جهادی بودیم

بخشدار آبپخش تصریح کرد: ما در اجرای این پروژه خط انتقال آب با کمک خیرین و دامداران و پشتیبانی دستگاه های مرتبط توسط کمیته های چندگانه گارگروه با حداقل امکانات، همتی جهادی و بسیجی را احساس کردیم و شاهد تبلور عزم ملی و مدیریت جهادی بودیم.
وی گفت: از دیگر اقدامات جهادی برای این کار، تشکیل کمیته های چندگانه بود که در این میان کمیته پیگیری، طرح جمع آوی کمک های نقدی خیرین و دامداران را جهت اجرای پروژه انجام می داد.

اقدامات فرهنگی در اجرای پروژه آبرسانی

وفایی ابراز داشت: از جمله اقدامات فرهنگی در این زمینه می توان از نامگذاری این پروژه به نام حضرت ابوالفظل و تبلیغات لازم در این زمینه و برگزاری دعای توسل، زیارت عاشورا و اقامه نماز جماعت ، آذین بندی منطقه اجرای پروژه با بنر و پرچم های مقدس ملی و مذهبی توسط جهادگران و شروع جلسات و عملیات ها با نام ائمه اطهار به ویژه حضرت ابوالفضل نام برد.
وی عنوان داشت: مراسم کلنگ زنی پروژه برق و آب با حضور معاون استاندار، فرماندار و نماینده مردم دشتستان در مجلس و حضور گسترده مردم  و با بر افراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی و نواخته شدن سرود ملی همزمان با مراسم کلنگ زنی برگزار شد.

اجرای پروژه برق رسانی در شریط سخت بارندگی

وی گفت: در ادامه این برنامه، اجرای پروژه شبکه برق رسانی در روستای بند محمد عبدالله در شریط سخت بارندگی و به صورت جهادی توسط اداره برق منطقه انجام شد.
وی با تشکر از مهندس دهقان و مهندس طاهریان مدیران آبفای استانی بیان داشت: هر کدام بخشی از لوله و اتصالات را به رغم محدودیت های موجود، برای پروژه آب رسانی فراهم کردند و همچنین آبفای استان با بازدید و کارشناسی طرح مطالعاتی این پروژه را انجام دادند.

حضور مستمر نماینده مردم دشتستان در مجلس شوای اسلامی و دیگر مسئولان شهری

وفایی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات جهادی که در این پروژه صورت گرفت بازدید مستمر نماینده مردم دشتستان در مجلس شوای اسلامی، فرماندار، مدیران آبفا و برق استان بود که در جریان کارها قرار می گرفتند.







استفاده از نیروهای متخصص و تحصیل کرده بسیجی و بومی

وی خاطرنشان کرد: در این طرح از نیروهای متخصص و تحصیل کرده بسیجی و بومی استفاده شده و خدا را سپاس گذاریم که توفیق خدمت رسانی به مردم محروم، مومن و با صفا را به این خدمتگذاران عنایت فرموده تا مصداق شعار سال که همان عزم ملی و مدیریت جهادی است تحقق یابد.
غلامرضا وفایی ادامه داد: ما هیچ تردیدی نداریم که عنایت ویژه حضرت ابوالفظل العباس (ع) موجبات فراهم شدن مقدمات اجرایی پروژه و گره گشایی و تسهیل این امر و وحدت و همدلی بین مسئولین و مردم را گردیده و فضای معنوی را در منطقه ایجاد نموده است.

اجرای پروژه آب رسانی و شبکه برق به صورت کاملا مردمی

بخشدار آبپخش در پایان تاکید کرد: پروژه آب رسانی و شبکه برق روستای بند محمد عبدالله به صورت کاملا مردمی البته با نظارت مستقیم آبفا استان و شبکه برق استان اجرا شد./ اختصاصی










غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرتضی از آبپخش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
0
0
کاری بسیار زیبا و ماندگار هست که با تهیه گزارش تصویری سپاس ماندگار تر شد تشکر از شما بابت تهبه گزارش و ارائه توضیحات کامل موفق باشید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر