کد خبر: 654998
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
حجت الاسلام و المسلمین علی محمد رضایی
مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از تربیت بیش از سه هزار مربی قرآنی در استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین علی محمد رضایی مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، با اشاره به فعالیت های سازمان تبلیغات استان در حوزه های مختلف گفت: برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی به سه دسته آموزش، مسابقات و محافل و جلسات قرآنی و برنامه های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم تقسیم می شود.

وی افزود: هر سال بیش از 17 هزار نفر در برنامه های آموزشی سازمان در دوبخش عمومی شامل حفظ، مفاهیم و... و تخصصی شامل تربیت مربی شرکت می کنند.

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: در مجموع تاکنون بیش از سه هزار مربی در دوره های مختلف تربیت شده اند.

وی برگزاری دوره تربیت ممتحن قرآن، برنامه های آموزشی ویژه کارکنان دولت و... را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در حوزه آموزش دانست و گفت: تاکنون بیش از 20هزار نفر از کارکنان دولت با شرکت در این دوره ها گواهی کسب کرده اند.

رضایی افزود: در حوزه فعالیت های قرآنی نیز مسابقات، محافل و جلسات قرآنی مختلفی در طول سال در سطح ادارات و مساجد برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت های سازمان در حوزه تبلیغی و ترویجی گفت: در حال حاضر 130 موسسه قرآنی و خانه قرآن روستایی و شهری در استان فعالیت دارند.

رضایی با بیان اینکه از این تعداد 60 موسسه شهری و مابقی روستایی هستند اظهار داشت: این موسسات اتحادیه ای را تشکیل داده اند که برنامه های قرآنی را در سطح استان و بین موسسات هماهنگ می کنند.

وی با گلایه از برنامه های ابلاغی از سوی سازمان به استان ها گفت: در مراکز بالاسر برنامه ها قرآنی به صورت منسجم برنامه ریزی می شود اما هنگامی که این برنامه ها به استان ها می رسد پراکنده شده و انسجام خود را از دست می دهد که این مهمترین ضعف برنامه های قرآنی است.

رضایی خواستار اجرای برنامه های قرآنی به صورت منسجم در استان ها شد و اظهار داشت: تحقق این امر نیازمند توجه و پیگیری مسئولان در رده های بالای برنامه ریزی کشور شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر